even iets heeeeeeeel anders.

@mini; ik heb luke nog maar 1 keer gezien omdat wij niet het geld hebben voor engeland en zij niet het geld om naar nederland te komen.
gaat skypen met de pc/laptop?
net als msn maar dan lijkt het meer op bellen toch?
je kunt elkaar dan toch ook horen??
whaaaaaaaaaa, moet ik mijn engels ook nog ophalen pfffffffffff

@dromertje; hoef je voor een pomp niet onder narcose??. cool.

smooty

@smooty die van me schoonmoeder niet het enigste wat ze moet doen is om de 2 a 3 dagen de naald vervangen die prikt ze in haar buik of zij en de ampullen met de insuline vervangen als het apparaat meld dat hij bijna leeg is en ze bereid haar eigen ampullen voor ze heeft een grotere fles met insuline die moet ze dan de in de nieuwe ampullen doen en bewaard ze dan in de koelkast..

Ze heeft dus altijd een naald in haar lichaam en met douche of zwemmen koppelt ze de pomp en slangetje van de naald af en plakt het met waterdichte pleister af of als de naald toch vervangen moet worden verwijderd ze het volledig

@dromertje; ik heb het opgezocht via de link die je hierboven hebt staan. dat is inderdaad een uitwendig pompje.
ik was zo verbaasd omdat ze het er bij luke ooit over hadden gehad een pomp te plaatsen, maar dat zou een inwendige zijn. en eenmaal geplaatst, kon deze er ook nooit meer uit. Dat is toen niet doorgegaan omdat de artsen dachten dat wanneer de schildklier invloed heeft op de suikerspiegel/insuline en de schildklier wordt verwijderd, alles in luke zijn lichaam weer veranderde, en de pomp misschien overbodig was. maar eruit kon niet meer.
oke, hm ingewikkeld verhaal, hopelijk snappen jullie t nog.
Ik heb iedergeval het plaatje doorgemaild naar engeland. misschien kunnen ze er iets mee.

smooty

Terug
Bovenaan