Even iets heel persoonlijks!

A

Anoniem

Guest
Ik vraag me af hoe het met jullie seksleven gesteld is?
Hier is het op het moment beneden vriespunt.
Ik weet niet of het aan de vermoeidheid ligt of dat het een hormonenkwestie is ofzo...maar ik mis het wel...kan me er alleen niet  aan toe zetten!
Voor dat ik zwanger was en ik hoorde van die verhalen van wanneer je kinderen hebt dat dan je seksleven zou veranderen...ik vond dat altijd zo'n broodje aap verhaal.
Daar kan je dan toch tijd voor maken? Zo dacht ik daar dan over.
Vroeger (voor mijn zwangerschap) was ik er helemaal niet vies van...om het maar even zo te zeggen.
Maar mijn lustgevoelens zijn gewoon  heeeeeeel erg ver te vinden op het moment...nou ja, ze zijn er dus gewoon NIET!!!
En daar baal ik dus best wel van....
Hoe is het met jullie gesteld, het is geen makkelijk onerwerp om het erover te hebben...heb ook enorm getwijfeld om het erop te zetten...maar ja toch gedaan!

Groetjes Linda

Hoi,

Natuurlijk moet je het hierover kunnen hebben...ook al is het niet altijd even makkelijk. Maar goed, het hoort er wel bij.
Hier doen we inmiddels weer aan (heerlijke ) seks. Dat heeft ook wel even geduurd hoor. Toen ik zwanger was wilde ik HELEMAAL NIET! Daar hoorde ik ook weleens andere verhalen over. Nou...Ik wilde er niks van weten. Niet om mijn figuur ofzo, maar ik had er helemaal geen gevoel voor. Echt helemaal niks meer. Gelukkig kon mijn  man hier prima mee omgaan. We  zijn er heel open over geweest.  Natuurlijk miste  hij het wel,  maar ja...het lukte me echt niet.  
Zels na de bevalling wilde ik maanden lang niet. Totdat  Daan opeens door ging slapen...ik sliep ook weer beter en de lust was ook vrij snel weer terug. (tot groot genoegen van manlief...ha ha) Het initiatief  kwam ook  van mij!  AI deed de eerste keer wel weer zeer...... maar nu is het allemaal okee.  

Ik hoop voor je dat het  weer terug komt...dat je het mist zegt al genoeg denk ik.
Komt vast wel weer.

gr  Anita  

Hoi

Sex??? en sexleven??? was da????
Ook ik heb er totaal geen puf meer voor.
En dát terwijl ik op het nymphomane af was  echt te bizar voor woorden.
Ik geloofde het dus ook niet van anderen dat je sexleven in elkaar stort met kids... nu dus wel! jajaja, ook mijn hubby is het daar niet mee eens.
Maar gelukkig kunnen we er goed over praten, en zijn er nog andere oplossingen en hulpmiddelen.

Echt raar ja.... zelfs tijdens mijn zwangerschap kon ik ein-de-loos door blijven gaan.
Maar ja, tis niet anders... komt vanzelf wel weer.

groetjes Debby mv B'Elanna

Hier is het ook echt een stuk minder geworden hoor! Ik denk nuongeveer zo'n 1 keer per week...
Maar dat komt eigenlijk vooral omdat het mij gewoon nog pijn doet! Ik weet het, ik moet er mee naar de dokter...pfff...maar   dat durf ik niet

Maar goed, ik denk dat het wel belangrijk is dat je het wel mist, het zal ook heus allemaal wel weer komen hoor!
Geef het gewoon de tijd en dan komt het allemaal goed!
En euhhh, wat ik ook ervaren heb: Zin MAKEN!! Dat helpt ook! (bij mij tenminste)

Ja ik denk dat het ook wel weer terug komt hoor....HOOP ik tenminste wel!
Wat ik al zei...ik mis gewoon het intiem zijn!
Gelukkig kan ik er ook heel goed met me partner over praten...en hij snapt me  gelukkig (!) wel.
6  weken na de bevalling had ik alweer sex...maar op de 1 of andere manier is het er gewoon ingeslopen!
Ik moet zeggen tijdens mijn zwangerschap had ik er ook niet veel behoefte aan...je hoort wel eens van die verhalen?!
Maar voor mijn zwangerschap hadden we echt een heel goed sexleven.
Maar ja...we zullen wel geduld moeten hebben!

Groetjes Linda

Hoi hoi,

Ook hier een stuk minder hoor,heb er inderdaad soms ook geef puf voor of zin in maar we vinden het beide prima zo!

En de seks is gelukkig nog goed,heeft tot voor kort nog zeer gedaan kan er nu ook weer van genieten.

groetjes ramona

ook hier een stuk minder. Het gekke is dat tijdens de zwangerschap is best lustgevoelens had, maar mijn man niet zo. Hij vond het zo'n raar idee, met die kleine in mijn buik. Nu heb ik op zich ook lustgevoelens, maar ik ben zo ontzettend moe! K heb d'r vaak geen puf voor. Manlief is erg begripvol gelukkig. Maar, ik heb ook een beetje moeite met m'n lijf: die 2 borsten, die eerst stonden voor sexy, vrouwlijk zijn, die hebben nu 7 maanden lang mijn kleine gevoed. Prachtig was dat, maar ze hebben zo'n andere functie voor mijn gevoel gekregen, dat het niet meer valt te rijmen met lust en seks. Ook vind ik mezelf nog behoorlijk uitgezakt, niet qua gewicht, wel qua figuur en kan ik me gewoon niet voorstellen dat het enige aantrekkingskracht heeft op mijn man. Gewoon wat onzekerheid over de veranderingen in mijn lijf.

groetjes
Mie

Oh en ik vind het trouwens heel goed dat je zo'n persoonlijk onderwerp aansnijd. Er zo over praten is wat mij betreft heel normaal.

Hier een prima sexleven, zo'n 2 keer per dag is heel normaal...
NOT!!!!!!!
Na de eerste was het helemaal drama, nu valt het nog wel mee.
Ik merk wel dat het ook een beetje ligt aan je eigen verwachtingen. Naar mijn idee is ons sexleven nu wel goed. Maar dan lees ik de reactie van 4dec en die heeft het over 'veel minder' in combinatie met '1 x per week' en dan denk ik; "zo, da's nog vaak!"

Maar voor mij is het prima zo, ik ben er nooit een hele erge fan van geweest; vind het heerlijk, maar kan ook weken zonder.
Tuurlijk maak ik ook wel eens zin, anders vind ik het niet eerlijk naar vriend-lief. Die heeft overigens momenteel ook last van postnatale uitputting en vind het niet zo heel erg om te gaan slapen ipv iets anders.

Ik merk wel dat het met 2 kids nog iets lastiger is; bij de eerste maakten we nog wel eens tijd voor elkaar tijdens het middagslaapje. Maar nu tijdens het middagslaapje loopt de oudste er nog gewoon..
Sil

Terug
Bovenaan