even jullie mening hoor.... vliegtuigen kijken????

hey meiden.

zoals elke maand, krijg ik een mail van pampers.
over de ontwikkeling van je kind.
deze maand ( je kind maand 16)
stond er dit:

Wijst je kind naar elk vliegtuig dat overvliegt? In dat geval heeft hij de dag van zijn leven op een vliegveld bij jou in de buurt. Ga een dag vliegtuigen kijken, tel hoeveel er vertrekken en landen en neem een lunchpakketje mee voor het geval hij daar niet weg te branden is. Neem een verrekijker mee zodat je niets hoeft te missen, maar wees niet verbaasd als je kind de verrekijker verkeerd gebruikt. Het gaat hem erom dat hij iets leuks kan proberen.

ik geloofde mn ogen niet.
ff serieus????? is dit niet een beetje heel veel herrie, voor die jonge oortjes??

en een verrekijker... ja, dat snapt een kind vast :S:S:S

nou, moest het even delen met jullie hoor. vind dit zoooo belachelijk.

liefs, do

Hoi hoi,

vliegtuigen kijken kan heel erg leuk zijn voor je kind. Persoonlijk vind ik 16 maanden nog wel erg jong, ik geloof dat onze oudste bijna 2 was toen we voor het eerst vliegtuigen gingen kijken. Qua herrie valt het wel mee hoor. Wij zijn toen op schiphol wezen kijken op het dek buiten. Erg leuk, en zelfs de piloten zwaaiden terug! Daar valt het met de herrie wel mee.
Wat ook leuk is, om op een klein vliegveldje te kijken, dat doen we ook nog wel eens op zondagmiddag hier. Op dat vliegveld komen allemaal kleine sportvliegtuigjes en doen ze aan parachutespringen. Erg leuk om te zien.

Groetjes Danielle

Met 16 maanden nee, zo 2 1/2 jaar ja. Dan vinden ze het vaak heel leuk. Maar het ene kind is gevoeliger voor geluid dan het andere. Mijn oudste schrok en schrikt nog steeds heel vaak van harde geluiden. Die zou ik er geen plezier mee doen.

Hoi,
Ik vind het helemaal niet raar eigenlijk. Onze jongens zijn er dol op en wijzen inderdaad naar ieder overkomend vliegtuig (hoe klein ook)! Nu moet ik wel zeggen dat we vlakbij Eindhoven Airport wonen ahaha, dus ze zien de hele dag vliegtuigen (ook veel zweefvliegers trouwens).
Zowel de oudste (bijna 3) als de jongste (ruim 15 maanden) kunnen we geen groter plezier doen dan naar het vliegveld te gaan, zondag nog op de fiets geweest.
De herrie valt heel erg mee hoor!
Zo zie je maar weer dat ieder kindje anders is ;)
Groetjes, Noor

@ Noor, waar kan je het beste vliegtuigen gaan kijken in Eindhoven (wij wonen in Nuenen, dus dichtbij)? Het lijkt me voor alle kinderen erg leuk namelijk. Als het een keertje goed weer is, gaan we op de fiets. Dan nemen we Leah ook mee, die vindt het vast ook wel erg leuk... Tenminste, ze wijst naar van alles en nog wat, helemaal verrukt van auto's, vogels en andere beesten die ze onderweg tegenkomt. Dan zal ze vliegtuigen ook vast wel interessant vinden (ze is niet zo schrikachtig qua geluid).

Hee hoi,

Met pinksteren was er hier in de buurt een vliegshow met kleinere vliegtuigen en die vlogen 2de pinksterdag aan het eind van de dag terug, ons zoontje keek zijn ogen uit en wees steeds. Wij wonen vlakbij Eelde dus regelmatig Transavia boven ons hoofd, het maakt hem niks uit. Maar een verrekijker...dat vind ik wel weer overdreven, haha!

Ik ga er trouwens niet speciaal voor naar een vliegveld, daarvoor is hij te snel afgeleid en is er zoveel anders leuk!!!

Liefs Lientje

Hé,
Je (hannah35) vroeg waar wij altijd gaan kijken in Eindhoven. Bij Eindhoven Airport zelf kun je na binnenkomst in de hal doorlopen naar boven en dan naar achter, daar is een restaurant met terras. Vanaf het terras heb je direct uitzicht op de start- en landingsbaan. Ook kijken we weleens vanaf de 'spottersplek'. Die kom je tegen als je om het vliegveld heenrijdt richting Best/Oirschot. Daar  vliegen de vliegtuigen (laag) over je heen als ze gaan landen. Vinden de jongens geweldig.
Veel plezier!
Groetjes, Noor

De vliegtuigen zitten hier heel hoog in de lucht en daar heeft Daniël geen oog voor, maar voor de vogels die overvliegen kijkt hij wel....als ze op de schuur gaan zitten wijst hij er wel naar en roept van alles... hij kan nog niet praten dus het is wel in zijn eigen taaltje.

liefs marina

Terug
Bovenaan