even jullie mening

Do,
Als Erwin wel graag contact wil, is het misschien een mooie gelegenheid om het contact te herstellen. Als hij dat graag wil.
Maar het is wel zo dat als je het klein houdt, je elkaar wel veel meer ziet en spreekt.
Ik hoop dat jullie eruit komen en een hele mooie dag zullen hebben.

Hai Do,

Lastig he. Ik ben een paar jaar geleden getrouwd en de gastenlijst was het enige waarover we ruzie hadden.

Bij mijn man in de familie is het gebruikelijk om je peetoom en -tante de hele dag uit te nodigen. We hebben allebei maar heel weinig contact met onze peetoom en -tante, dus ik besloot die van mij alleen voor het feest uit te nodigen (ze kwamen overigens niet, grrrr). Maar mijn man wilde vast houden aan de familietraditie. Met als reden: zijn peettante is de zus van zijn moeder en die zou zeker problemen met haar moeder krijgen (dus de oma van mijn man) als mijn man zijn peettante niet zou uitnodigen.

Ik was het er helemaal niet mee eens, vond dat echt geen goede reden. Maar ben toch blij dat ik mijn man heb laten kiezen. Ze mopperden bij de uitnodiging dat het ze zoveel tijd zou kosten, maar ze zijn gekomen en daarmee hebben wij in ieder geval ons best gedaan en gelazer in de familie voorkomen.

In jullie geval ligt het weer anders, omdat jouw man het niet alleen doet om gedonder te voorkomen, maar ook hoopt dat het contact hersteld wordt. Ik zou op die reden het helemaal aan je man overlaten. Als je dat zou besluiten en hij nodigt hem uit, probeer er dan later niet op terug te komen of vervelende opmerkingen te maken. Hou je in, hoe moeilijk dat ook is (vond ik tenminste...)!

Succes!

Ik zou hem wel uitnodigen. Als je dat niet doet, weet je zeker dat het nooit meer goedkomt. Als ze hierdoor elkaar af en toe zien, dan ben je blij dat je het hebt geprobeerd. Zie je hem hierna nooit meer, dan is dat in ieder geval niet jouw schuld. Nodig hem dan uit omdat je man dat graag wil.

Hai,
Als ik voor die keuze stond zou ik je vriend hem eerst nog 1x zo uitnodigen voordat de bruiloft is en als hij dan niet komt, jammer dan. Als hij wel komt is de lucht in ieder geval geklaart op de bruiloft en is het ook gelijk gezelliger....
Succes in ieder geval!!!!!

Groetjes Tamara

hey meiden

toen erwin thuis kwam heb ik met erwin gepraat.
ik kwam opeens op het idee om tegen erwin te zeggen:

laten we dit afspreken: we bellen hem op, vragen hem op visite, stellen gelijk een datum vast waneer hij dan komt. als hij wilt komen, en hij komt dan ook opdagen, dan kan hij op de trouwerij komen, als hij niet komt, dan weten we genoeg en heeft hij geen belangstelling in ons!

erwin was het daar mee eens gelukkig, dus we gaan hem van de week bellen.

grappig dat tamara nu precies t zelfde zegt!

we wachten het dus af wat die stoefbroer doet als we hem hebben gebeld.
ben benieuwd.

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties en het mee denken!
heel lief van jullie!

liefs, do

Echt een goeie oplossing, Do! Ben heel benieuwd wat Erwins stiefbroer zal doen, maar dat zijn zulke lastige dingen.......!! Geniet lekker van de (leuke!) voorbereidingen voor de trouwerij, echt super! (hier al weer 11 jaar geleden......)

Hoi,

Goed idee! Ik hoop dat het allemaal goed komt. En anders heb jij er ook van alles aan gedaan en kan er nooit gezegd worden dat hij niet welkom was.

Ik ben zelf 10 maanden geleden getrouwd en ik wil je meegeven om van alles te genieten en probeer je niet druk te maken het gaat allemaal al zo snel. Ik kreeg die tip ook van een vriendin die tijdens haar trouwen met iedereen en alles bezig was en aan het eind van de avond merkte dat zelf amper had kunnen genieten en dat is zuur. Jij maakt je druk om wat er allemaal wel kan gebeuren en de gene waar jij je zorgen om maakt doen dat helemaal niet en dan kun je toch niet voor de volle 100% genieten.

Geniet echt, dit wordt 1 van de mooiste dagen van je leven.

Gr Bizu

Terug
Bovenaan