even klagen hoor!

A

Anoniem

Guest
pfff.... moet t gewoon even kwijt maar ik moet klagen over mijn moeder..... erg he.

Als ik over de bevalling praat en waar ik bang voor ben of over de zwangerschap dan doet ze alsof ik vanalles VRAAG. Maar ik wil juist praten. De hele tijd hoor ik over hoe alles 36 jaar geleden was en dat ik me veeeeeels te druk maak en me teveel laat informeren. Ze vind het maar stom dat we in de verloskamer zijn wezen kijken en ze gelooft niet dat je bij een poliklinische bevalling meteen weer naar huis gaat als alles goed is... Zij moest op med. indicatie bevallen en ja, dan bleef je vroeger de hele kraamtijd daar. Ik wilde ook voeding halen want ik kan geen borstvoeding geven, ze zei dat t ziekenhuis dat verzorgde en welke voeding je moet hebben en hoeveel... liet ze me lijstjes zien van toen ik baby was... Dat is toch niet meer reeel!!!!!

Als ik vertel wat ik heb geleerd op de puf cursus kijkt ze me aan en dan zegt ze van " vroeger hadden we dat ook niet"   en " ik heb je er ook uit gekregen hoor!"   Maar ik wil dit juist DELEN met haar... Over dat ik met jullie gezellig op t forum kan kletsen en als we vragen hebben dan vind ze dat maar raar, want zij had ook niemand! Ik ben juist heel blij dat ik mijn dingetjes bij jullie kwijt kan! Ze vind dat ik er teveel mee bezig ben maar ik vind dat dus wel meevallen...

Het valt niet te ontkennen dat ik zwanger ben ja, maar ik doe nog gewoon heen thuis, ga alleen niet meer erg zwaar tillen enzo.  

Ik moest even klagen want mijn moeder is dus nog gewoon mijn " opvoeder"   en helaas niet mijn vriendin... snik,,, Ik hoop soms op dingen die dus niet zijn...
Zodra ik begin over iets dan gaat t verhaal meteen over hoe t vroeger was... en niet over hoe t nu is en met ons....

Nu stop ik ermee want anders wordt t zo'n lap tekst maar ik ben echt bang over hoe ze straks na de bevalling zal doen tegen ons en met de baby..... zal ze dan wel dingen aannemen van ons? Ik hoop het........

Heej Sas, das mooi KL**te zeg.

Misschien moet je je moeder eens zeggan ja ma....vroeger he...toen wasten we ook op de hand! Damn wat lijkt je moeder me dwars.

Zou het helpen om haar mee te nemen naar de eerstvolgende vk bezoeken of gyn bezoeken? Zou het helpen dat ze eens met de kraamzorg praat? Het lijkt me echt dat je er anders zelf niet doorheen komt zeg pfff. En je wilt je energie daar nu juist niet aan besteden. Goh meis wat is dat moeilijk zeg. Ik snap heel goed dat je die dingen wilt delen met je moeder. En dat je het gevoel wil hebben dat ze je steunt en begrijpt. Alsof het vroeger zo goed was pfffffffffff :s...oke sommige dingen zijn overdreven van hoe ze nu doen maar het is werkelijk geen vergelijking he meid.

Sterkte hiermee meis, weet ff niks meer te zeggen dan ehh......heb je een gladde rug? Lekker laten afglijden dan en haar na de bevalling heel duidelijk maken dat je het op jullie manier gaat doen. Lijkt me nog een moeilijke tijd als ze echt zo slecht luisteren wil. Succes meis.

Liefs Peet

Balen is dat he?!

Ik herken je verhaal wel! Helaas is mijn mama er niet meer en dus hoopte ik te kunnen zeuren/klagen en praten tegen mijn schoonmoeder en schoonzusje maar ook zei kwamen dan vaak met advies, terwijl ik gewoon even mijn hart wilde luchten.
Ik was ook helemaal niet bang voor de bevalling maar als ik dan zei dat ik het spannend vond hoe het zich zou inzetten kreeg ik reacties als Er is er nog nooit een blijven zitten pffff vermoeiend hoor!

Kom hier maar gezellig je hart luchten/praten/zeuren/klagen daar zijn we voor en je moet maar denken dat het voor je moeder ook spannend is en dat ze het ongetwijfeld goed bedoeld, maar het is jammer dat ze niet begrijpt dat je er gewoon over wilt kunnen praten!

Ik krijg nu ik bevallen ben wel ongewilde adviesen en het gaat bij mij mijn ene oor in en het andere uit, ook heeft mijn schoonmoeder het van een handje om tegen Lisa te praten ipv tegen mij zooooo irritant!!
Zo was ik vergeten de dorre bloemen en water weg te gooien, weet je wel hoeveel bacterien daar inzitten, Dat is gevaarlijk he lisa? ja he meisje en we willen niet dat er iets met jou gebeurt he?
Ook toen ik met haar naar het consulatatiebureau was geweest had ze zo'n opmerking, Lisa had de hik dus ging ik bij haar achterin de auto zitten voor het geval ze zou spuwen dus ik zeg tegen haar. Ik weet het is niet gezellig maar ik ga even bij Lisa achterin zitten mocht ze toevallig spuwen dat ik het dan af kan doen.
begint ze tegen Lisa te praten over veiligheid, ja he meisje veiligheid boven alles he?
ik denk wat krijgen we nu zeg! wilde op dat moment dat Lisa de hele auto onder zou spuwen en net of het kwaad kan als ze een beetje spuwd grrrrrrrr
gelukkig ging ze daarna naar huis want meer kon ik niet hebben hoor! en als ze dit nog een keer doet dan zeg ik het zeker, want nu pikt Lisa het nog niet op maar als ze wat ouder is wel natuurlijk!
sorry nu begint het een egobericht te worden!!!!!

liefs Daantje

geeft niks hoor Daan, je moet ook je ei kwijt en de topic heet " even klagen"   he... ben  blij dat je dat wel herkent in je schoonmoeder en ja, dat is superrrrr iritant...

Zou gewoon een keertje tegen Lisa zeggen van " oma denkt dat mijn oren het nu ineens niet meer doen, raar he"   of iets in die richting...

Peet, gladde rug zou je denken dat ik die ondertussen wel moest hebben he... maar t is mijn moeder en daarom juist zo moeilijk!!!! Maar ik probeer t er gewoon niet meer over te hebben daar, dan maar koetjes en kalfjes... t is niet anders....

k ga nu even naar d emarkt, anders heeft t geen zin meer, dan is tie alweer weg!

Ja meid sterkte er mee en tis idd je moeder. Wat verdrietig kan dat dan ook voelen he. Je wilt zo graag. Nou ja meid misschien gaan haar ogen nog open he.

Mijn moeder volgt juist mij helemaal altijd, soms ook niet fijn hoor haha. Dan ben je nerveus voor iets en wordt je het nog meer want dan is zij het ook pffffffff. Je ziet het, het is overal wat haha. De hormonen zullen ook wel meespelen. Straks is het allemaal voorbij en dan kan je weer langzaam op aarde komen en met je moeder dealen op de best mogelijke manier. Wie weet veranderd ze nog mee he. Alles kan.

Ga maar gauw naar de markt, ik ga nu echt die kerstversiering doen....ow nee eerst opruimen hahah...

haha Saskia dat is een goeie!!! ga ik doen ja...

Oma denkt dat mijn oren het niet meer doen hahaahhahaha ik lig hier helemaal dubbel!

Maar hoop voor jou dat het na de bevalling allemaal meevalt en dat ze dan ook niet begint met dit was vroeger heel anders enzo! en dat ze het jou gewoon allemaal laat uitvinden zelf, want jij bent de mama en jij weet wat het beste is voor jouw baby!

maar gewoon eens gezellig praten zonder meteen al die verhalen te horen zou wel fijn zijn he?! blijft balen zeg!

liefs Daantje

ps ik wil de kerstboom ook neer gaan zetten nu haha maar hebben nog geen boom mmmm
en veel plezier op de markt!

Moeilijk onderwerp.... je moeder heeft jou natuurlijk ook gekregen en dat is allemaal goed gegaan en waarom zou je een goede manier wijzigen..... op zich een logisch gedachte. Maar de tijden en de opvattingen zijn ontzettend gewijzigd.

Kan me voorstellen dat je een gelijkwaardige gesprekspartner wil, die ook jouw mening respecteerd, zonder dat er maar  1 "goede" manier is om iets te doen.  Ze hoeft het er niet met jou  eens te zijn, maar daar ligt ook een onderwerp om over te praten, als ze daar voor open zou staan, de tijden zijn veranderd, maar natuurlijk ook de manier van omgaan met mensen. Hoe wij omgaan met onze ouders en onze verwachtingen daarin, is vast ook heel anders dan hoe hun dat hebben gedaan.  

Vroeger mocht je in je kraamperiode eigenlijks het kraambed niet uit en nu.... lekker doen waar je zelf zin in hebt.... Als je nu de drogist binnenloopt heb je zoveel keuze... niet alleen borst- of flesvoeding, maar als je kiest voor flesvoeding, heb je misschien ook nog wel ruim 20 soorten waar je uit kunt kiezen en dan de verschillende soorten flessen en spenen... pfff logisch toch dat je daarover ff je hart wilt luchten en kletsen, je hoeft geen  1 antwoord te krijgen, want er zijn zoveel goede. Jullie kindje is natuurlijk  gewoon ontzettend gewenst en daar wil je de juiste keuze voor maken en daarop feedback hebben van iemand  waar je van houdt is dan heel fijn.

Probeer voor jezelf het beste eruit te halen en de rest van je af te laten glijden. Klinkt makkelijk, maar is ontzettend moeilijk.

Hoe het straks zal gaan als de kleine er is, is natuurlijk moeilijk te zeggen. Heb je ook broers/zussen die al kinderen hebben, misschien kun je hun er eens naar vragen hoe hun dingen ervaren. Hier hebben we duidelijk de afspraak gemaakt dat in ons huis onze regels gelden en in het huis van opa en oma hun regels.... dus als oma bij ons oppast, gelden onze regels... hoe vervelend ook voor haar. Van haar mag gewoon meer als van ons, dus onze dochter doet daar in huis ook dingen, wat ze thuis (nog)  niet zal/mag doen.... ze mag van ons bijvoorbeeld niks zelf uit de koelkast halen (dan kan ik elke dag nieuwe danoontjes en worst  halen), maar van oma mag dat wel. En ze weet het dondersgoed waar welke regels gelden!!

En natuurlijk gewoon hier en straks op het nieuwe forum  blijven kletsen, daar zijn we voor.

Liefs Noah

Wat kunnen jullie snel een verhaal typen... ben hier toch ruim een half uurtje zoet mee geweest!!!

Terug
Bovenaan