even klagen hoor!

Heerlijke opmerking Petra.... mama's oortjes doen het niet meer..... Volgens mij zou ik al helemaal blauw liggen op moment dat ik hem eruit zou moeten krijgen.  

Mijn moeder is juist het tegenovergestelde.... geeft nooit haar eigen mening over iets wat wij doen. Je moet er echt naar vragen en het eruit trekken. Ook wel lastig hoor, maar mijn oma was het tegenovergestelde en daar had mama zelf zo'n hekel aan. Ze is nu wel veel vrijer als toen wij klein waren... we hebben best een strenge opvoeding gehad. Er mocht wel heel veel, totdat de grenzen waren bereikt. Maar aan de andere kant, wij zijn de ouders en dus de opvoeders.

Heerlijk dat er bij jullie een goede markt is.... bij ons is het elke keer maar weer afwachten welke kraampjes er wel en niet staan. Gelukkig staat de vietnamees er wel vaak... heerlijk die bapao broodjes voor in de diepvries!! Zal ff kijken of ik nog ruimte heb in de diiepvries, anders is het nog wel lekker om deze donderdag op te halen....

hoi Noah, Zeker een moeilijk onderwerp! Ik ben enigst kind dus de focus ligt gewoon bij mij...   ik kan  daar wel mee omgaan hoor, maar soms wordt t je allemaal teveel, je wil gewoon behandeld worden als gelijke, ik ben ondertussen 36 en geen klein kind meer. Maar alles ligt in het educatieve en dan mis ik juist de gewone praat en dat je je hart kan luchten.. Straks zullen we wel zien hoe alles gaat lopen, wil daar gewoon nog niet teveel aan denken, dan haal je je allerlei rampscenario's in je hoofd en misschien valt t wel mee..

Oppassen zal weinig gebeuren.. ze hebben aangegeven dat ze dat liever niet doen, geen verplichte dag of avond. Wij brengen ons kleintje dus ook 3 dagen naar een kinderdagverblijf. Vind ik eigenlijk wel goed voor de ontwikkeling want t blijft bij deze ene (hoewel ik er nu best wel eentje snel achteraan zou willen hahahahaha). Alleen als we een keer onverwacht weg moeten ofzo en ze kan niet mee passen ze op.

Als je diep in mijn hart kijkt zou ik toch wel willen stoppen met werken maar dat is niet altijd haalbaar in de werkelijkheid. Wie weet winnen we de loterij nog wel een keertje!!

En tuurlijk blijf ik op dit en t andere forum zitten! K vind t veels te leuk!

@ Daantje, beetje humor kan soms geen kwaad he

Liefs, Sas

Hey saskia ik begrijp je verhaal ook helemaal hoor... Je wilt dingen zo graag delen met je moeder, maar overal komt wel iets achteraan... pfff vermoeiend

Mijn moeder begint ook regelmatig over hoe het vroeger allemaal ging en wat goed is. Maar er zijn inderdaad veel dingen verandert en ik denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf het beste bij voelt..
Mijn ouders hebben nog een kleinkind, die nu 1,5 is van mn broer en zn vrouw  maar door omstandigheden binnen de familie mogen ze die kleine helemaal niet zien. Erg zielig...
Doordat ze daar zo verdrietig over is, dacht ik dat ze superblij en enthousiast zou zijn dat ik als haar dochter ook zwanger ben.. Dat is ze ook wel, maar dat uit ze heel bijzonder ..
Laatst vroeg ik haar om samen te gaan winkelen voor de kleine, lekker babyshoppen en babydingen kijken, maar in de 2e babywinkel had ze het al wel gezien..! Ze wou wel mee naar de 3e die 1 straat verder zat maar alleen als ik dat heel graag wou, heb maar gezegd dat als het zo moet dat ik dan liever alleen ging een andere keer.
Ook houdt zij juist kleertjes en dingen omhoog die ze juist echt niet mooi vind, terwijl wij juist naar de dingen kijken die we juist ontzettend mooi vinden en vertederend..
Altijd het negatieve benadrukken ipv naar het positieve te kijken, heel vermoeiend!
Bijzonder he? Maar ja je kunt iemand niet veranderen, maar leuk is het niet...
Juist met je eigen moeder verwacht je veel herkenning en meedeleven/interesse, maar ja...
( Kreeg na die tijd nog wel een mailtje dat ze hetw inkelen zo gezellig vond , heb daar eerlijk op gereageerd dat ik dat niet vond...) Maar goed...
Hoop voor je dat je er nog met je moeder over kan praten... Veel succes..

Groeten Elmoo

Terug
Bovenaan