even klagen

Wat vervelend voor jullie!! Ik kan wel beamen dat mijn man er niet zo heel erg bij betrokken is, maar hij is wel uiterst zorgzaam,dat dan weer wel! Maar goed daar hebben jullie niets aan. Praten is de enige manier om je gevoelens onder woorden te brengen, misschien weet je man niet hoe hij zich tegenover jouw moet gedragen met al de hormonen! Misschien een slap excuus, maar het kan gewoon de angst voor het onbekende wezen. Mannen en vrouwen ervaren een zwangerschap toch heel anders. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn man pas echt gaan genieten is toen mijn 1e 1/ 1,5 jaar oud was. Hij ging echt reageren op hem en dat was voor hem het teken van.... ooo ik ben zijn papa! Hij heeft mij nodig!! En daar was ineens de band tussen papa en zoon!! Dus het kan altijd later goed komen.
Wat betreft het gedrag van je man ( vriend) vind ik het wel een beetje respectloos. Oke je groeit en je bent dan van kledingmaat veranderd, maar je draagt wel zijn kindje, wat wil hij nog meer? Ook al vind hij dat je minder aantrekkelijk bent, dan hoeft hij dat nog niet zo tegen je te zeggen! Ik geloof wel dat hij van je houd, maar misschien moet je het er nog eens op wagen om met he te praten over zijn gedrag. En idd vraag het eens aan je VK.
En misschien dat morgen de zon weer wat meer schijnt voor je! Ik hoop het!!

Heel veel succes en sterkte, je bent een kanjer!!

Liefs

getver wat een rotverhaal.

kan daar zo boos om worden. wat een gebrek aan verantwoordelijkheid en respect.

dit hoort een leuke tijd te zijn voor jullie. duidelijk je hart luchten, want stress is heel slecht.
laat hem er maar mee zitten. meer dan dat kan je niet doen.

maar vooral dat hij je niet meer mooi zou vinden....dan gaan mn nekharen overeind staan. nee van die weekenden stappen krijg je een lekker fris koppie.

gewoon duidelijk zijn naar hem toe hoor, hij is een volwassen kerel, en zo hoort hij zich ook te gedragen.

en verder gewoon lekker je eigen plan trekken.

x jessica

Ik schrik hier ook erg van. Het is niet alleen bijna moeders die het heeft, het zijn dus meerdere. Wat is er toch mis met die mannen! Willen ze stoer zijn tegenover hun buddies ofzo? Ik kan daar best boos om worden. Mijn man is ook niet buikvoelend ofzo, maar hij zorgt wel dat het goed met me blijft gaan. Als er iets is, dan staat hij wel direct klaar. Mannen zijn natuurlijk heel andere wezens dan wij. Wat wij logisch vinden in bepaalde situaties is voor hun helemaal niet logisch. Misschien is dat macho-gedrag, geen idee. Dat mannen een zwangere vrouw niet mooi vinden, tsja kan ik me ook wel iets van indenken. Ik vind mezelf nu ook niet bepaald sexy. Maar goed, om dat zo botweg te zeggen vind ik wel erg lomp. Het ergste vind ik iemand aan z'n lot overlaten. Zo van "regel het zelf maar". Hij heeft toch zijn piemel in je gestoken, dus het is ook zijn verantwoordelijkheid. Die begint niet pas wanneer het geboren is. En uit bovenstaande verhalen zijn er ook blijkbaar mannen die ook dan het maar aan de vrouw overlaten. HALLO, WE LEVEN IN 2009!!! (BIJNA 2010). Ooit gehoord van emancipatie????? Ongelofelijk.

Sorry voor mijn reactie misschien, maar ik vind best dat je daar tegenin mag gaan. Ook JIJ hebt het recht gelukkig te zijn en je lekker te voelen.

Hoi Hoi,
Ik vertelde jou verhaal aan mijn vriend en namens hem moest ik zeggen dat hij jou vriend echt een stommerd vind! Dat het belachelijk is dat hij je zo behandeld en dat je dit echt niet moet pikken! Jou vriend heeft er ten slotte ook voor gekozen om aan een kleine te beginnen en daar mag hij dan ook best wel eens wat voor doen!
Ook ik ben van maatje 34 naar maatje King Size gegaan, maar mijn vriend vind mij nog steeds mooi. Als ik weer eens loop te mopperen dat ik er niet uit zie, zegt hij juist hoe prachtig hij me vind. En dat dat er nou eenmaal bij hoort als je zwanger bent. En ten slotte draag je nou eenmaal zijn baby, dat is toch prachtig?
En als hij weer over je hormonen begint, moet je eens vragen of die van hem ontbreken ofzo. Want de hormonen van de man horen er voor te zorgen dat ze voor hun vrouw willen zorgen en vrouw en kind willen beschermen!
Mijn advies: geef je vent eens flink de wind van voren, want dit slaat echt helemaal nergens op! En tja, mijn vriend denkt daar dus precies het zelfde over en die heeft toch echt geen last van vrouwen hormonen....

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je vriend snel een beetje gaat bij draaien!

Liefs,
Mar

ik heb er gelukkig geen last van. mijn man is zorgzaam en mag graag even aan me buik voelen vooral s avonds op bed is de baby druk en dan vind hij het leuk om dat ook te voelen en laatst s avonds zaten we samen te kijken naar me buik die gekke vervormingen kreeg door de baby :)

ik vind dat je vriend best wat meer intresse mag tonen naar jou en de baby.
want zelfs nu kan hij al naar het idee toe leven dat die straks een kindje met je samen heeft.
en dus eens wat voor jou doen jij bent tenslotte zwanger en wat denken ze dat je alleen maar wat dikkerde buik krijgt?...........
nee hoor je hebt extra hormonen, en lichamelijke klachten erdoor. en dus op een duur meer moeite met het huishouden.
laat ze daar maar eens rekenschap mee houden.

groetjes van mij

Terug
Bovenaan