<p>Goedemiddag,</p><p>Ik moet het even kwijt want mijn man heeft het al genoeg aangehoord, maar het zit me allemaal erg hoog en dwars. Ik geloof dat het iets is van de laatste week/2 weken dat ik het stomweg niet leuk vind om moeder te zijn. En nu ik het zo neerzet, schaam ik me voor de gedachte. Voel ik me gelijktijdig een slechte moeder, terwijl mijn kind echt voorop staat. </p><p>Sinds een jaar ben ik (enigszins ongewild) fulltime moeder, ons kind is vorige maand 2 geworden en dat was het startsein voor dwars doen, koppig zijn, alles zelf willen doen (en nog niet alles zelf kunnen). 's Ochtends opstaan is een 10 minuten rust, kindlief gaat even de box in, vind dit helemaal ok. Maar daarna is het tijd voor energie, klimmen, klauteren, alles pakken wat hij niet mag hebben en ga zo maar even door. Hem kleine opdrachten geven als helpen de tafel dekken voor het ontbijt, zelf zijn jas en schoenen pakken heeft even geholpen. Maar nu helpt niets meer. Het kost me een hoop energie en serieus bijna 1 uur om na het ontbijt hem aan te kleden en klaar te maken voor een wandeling.</p><p>Buiten gaat alles super! Luistert hij voortreffelijk, laatste keer op de glijbaan is ook echt laatste keer en hij loopt super mee, hand bij het oversteken etc. etc. Maar binnen, binnen is hij een draak.<br />Dusdanig dat het mij niet meer lukt om een geduldige moeder te zijn. Alles is een gevecht. </p><p>En ik mag niet zeuren vind ik, maar naast moeder zijn heb ik 1001 dingen te regelen vanwege de bouw en een man met een drukke baan. Hij werkt thuis en als ik het echt niet meer trek laat hij alles vallen en staat er, dus niets op hem. Dit ligt naar mijn idee volledig aan mij.</p><p>Ik ben het even kwijt, maar wellicht hebben jullie wat tips/trucs om hiermee om te gaan. Om een geduldige moeder te zijn. </p><p> </p>