Even m'n verhaal kwijt.. na een lange nacht.

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

Gisteren moest mijn schoonzusje bevallen van haar eerste kindje, ik was bij de bevalling haar vliezen waren om 20.00 uur gebroken en om 02.00 uur kreeg ze persweeen, door de weeen was het kindje gedraaid waardoor ze tot 03.50 uur moest persen, nog niks daar. uiteindelijk kreeg ze een verdovingsspuit in haar schaamlip en 3 knippen, met een infuus om de weeen nog sterker op te wekken..na 6 keer persen werd het kindje uiteindelijk met een vacumpomp geboren (mooi moment..)... Dit was zo erg om te zien hoe ze daar pijn lag te leiden echt vreselijk! ze kon niet meer!!....ik was helemaal van slag en lag om 5.30 uur in bed terwijl om 07.00 uur de wekker ging voor te werken. niet kunnen slapen en zit nu met brandende ogen achter m'n pc'tje op mijn werk even dit mailtje snel te typen...
ik moest het even kwijt, omdat ik zelf een kleintje verwacht en dus over een tijdje ook moet bevallen  en nu dus ontzettend bang ben...zo bang dat ik alleen maar kan huilen...

Ik weet niet of het nu mogelijk is om een keizersnede aan te vragen ofzo tegen die tijd.

Ik ben zo bang!!..
hopelijk kunnen jullie mij raad geven.

liefs minou

Lieve Minou

Ik snap dat je van slag bent. Ik ben zelf ook bij de bevalling van mijn beste vriendin geweest en dat vond ik heel heftig. Ik had toen zelf nog geen kind en was ook nog niet zwanger. Toen ik zwanger werd, moest ik nog vaak aan die bevalling denken en had ik soms ook angst-momenten. Maar gelukkig duurt een zwangerschap negen maanden en die tijd heb je ook echt nodig om je mentaal voor te bereiden op wat gaat komen (al kan dat nooit echt, want je weet niet wat je staat te wachten) En echt geloof me, toen de weeen begonnen, dacht ik nergens meer aan. En was ik ook niet bang meer, maar juist oersterk. Ik ben binnen 8 uur bevallen van een dochter en het viel me 100% mee. Ik vond het goed te doen en was supertrots op mezelf. Dus geef jezelf de tijd om dit te verwerken en ga maar s lekker genieten van je zwangerschap!

Succes, lfs, cee

Allereerst gefeliciteerd met je kersverse neefje of nichtje en hopelijk gaat alles goed met moeder en kind. Kan je angst wel voorstellen geloof ik. Ben zelf nog geen mama en heb nooit bevalling meegemaakt van dichtbij, maar lijkt me inderdaad aangrijpend zoals je het verteld. Hou in je achterhoofd dat ieder lijf anders is en dat de moeilijke bevalling van je schoonzusje niet wil zeggen dat dat bij jou ook zo gaat. Ken veel meiden die van 2 kinderen 2 totaal verschillende bevallingen hadden.
Hou moed en lees je in ieder geval goed in, zodat je zo goed mogelijk bent voorbereid.
xxx Annet

Hallo,

Bedankt voor jullie lieve snelle berichtjes, doet me ook even goed. Ik weet ook dat iedere bevalling anders is..
ondanks dat ben ik toch bang. Ik moet daar wel even doorheen. Bovendien heb ik Hypochondry, een angststoornis. dit gaat gepaard met paniekaanvallen en  betekend dat alles wat je hebt, bv ziektes of pijnen, dat  je het ergste vreesd..  

Bedankt nogmaals voor jullie verhaalje.

liefs minou

Lieve Minou,

Ik heb zelf twee zoontjes gekregen en wist pas bij de tweede wat me te wachten stond. Maar weet je... op dat moment denk je natuurlijk wel even was het maar voorbij maar toch ben je de pijn ook wel weer snel vergeten. Je weet waar je het voor doet!

En ze zeggen niet voor niets tegen de mannen: "blijf wel bij het hoofdeinde van je vrouw". Omdat hetgeen je ziet gewoon heel indrukwekkend is. En niet altijd even fijn om te zien. Ook bij jou komt het goed! Heus... iedereen kan kinderen baren, jij dus ook! Denk gewoon maar aan het fijne wat je er voor terug krijgt!

Heitje

Ik ben zelf nog nooit bevallen. Maar je moet weten iedere bevalling is weer anders. En het is voor een goed doel. Nietwaar? Als je eenmaal je kindje in je armen hebt, ben je alles weer vergeten. Maak je er niet te veel druk om. Succes met je zwangerschap!
Groetjes van Leed.

Vraag je schoonzusje nog maar eens of dit het allemaal waard was........ik wil wedden dat zij volmondig ja zal zeggen.

De pijn wat zij had is een momentopname en geen enkel bevalling  gebeurd zonder pijn maar dat wondertje heb je voor heel je leven.

Ik zou het ervoor over hebben....

x
Dompy

Hoi Minou,

Inderdaad wel een heftige bevalling als ik het zo hoor.
Maar geloof me, zo hoeft jouw bevalling dus inderdaad niet te gaan. Bij de bevalling van mijn dochter heb ik ook momenten gehad, van ik kan dit niet, maar ook mij is het gelukt, en het gaat jou ook zeer zeker lukken!!!!
En onthoud dat je er iets heel erg moois voor terug krijgt.
Weet je trouwens dat je lichaam een soort vergeethormoon aanmaakt na de bevalling?
Naderhand weet je eigenlijk niet meer helemaal hoe zeer dat het deed.
In ieder geval heel veel succes!
Groetjes Lucielle

Terug
Bovenaan