Even mij ei kwijt..

Hallo meiden,

Om te beginnen wil ik iedereen die zwanger is feliciteren en een goede zwangerschap toewensen!
Ik heb op het forum 'zwanger worden' al een heel verhaal verteld over mijn 'over-tijd' situatie. Ik was gisteren dus 9 dagen over tijd (ben in sept. '03 gestopt met de pil) en had zaterdag al een test gedaan: negatief. Heb al 1, bijna 2 weken gevoelige borsten en ik dacht dus echt: nou, nu zal het toch wel een keertje na 8 maanden! Ik was dus van plan gisterenavond weer te testen, maar had 's middags even voor de zekerheid een tampon in gehad, waar ik dus (sorry voor de viezigheid) een heel klein draadje bruin slijm op zag. Oeps, dat zag er uit alsof ik toch ineens ongi zou gaan worden. Later op de dag moest ik weer even de deur uit, dus weer een tampon gebruikt.. Hier zat echt een beetje bloed op. Op verzoek van mijn man (nieuwsgierig) toch 's avonds maar een test gedaan: ook weer negatief. O.k., ik was dus niet zwanger, dat was wel duidelijk, dacht ik. Nu is het gekke, dat ik vandaag nog helemaal geen bloedverlies heb (zonder tampon in heb ik dat blijkbaar niet, alsof het alleen van binnen zit en daar ook blijft ofzo). Mijn borsten zijn nog steeds gevoelig. Ik ben er nu echt teveel mee bezig en ik word er gek van. Wat is er nodig om me ervan te overtuigen dat je na twee negatieve testen en een beginnende menstruatie echt niet zwanger kunt zijn!? Het stomme is dat ik nog steeds stiekum hoop bijvoorbeeld een uitzonderlijk geval te zijn (dat hoor je wel eens) waarbij de testen negatief uitvallen, wat wel eens voorkomt, en waarbij er sprake is van een klein beetje bloedverlies. Ik was nog nooit echt overtijd geweest zoals nu , vandaar mijn stomme obsessie denk ik... Sorry, ik moest even mijn verhaal kwijt en wie weet heeft iemand nog een tip of 'wijze raad' ofzo...

Groetjes, Remy
 
Hoi Remy,
tja inderdaad heel vervelend voor je die onzekerheid. Ik herken dat wel een beetje. dat hopeloze dwangmatige gedrag, want stel je toch eens voor ..... Maar het enige dat je echte zekerheid kan geven is een bloedtest bij de ha. Maar was je cyclus altijd regelmatig of wisselde die wel eens ? ik had eerst heel wisselend, toen 2x 44 > 3x 42 > 2x 37 > 1x 32 > 1x 58 (waarschijnlijk MSKR geweest), toen werd het 3x 37 en toen was ik ineens zwanger ! maar iedere keer had ik mijn twijfels (en maar testen !!! (hahaha)
Dus of je gaat naar de HA of je wacht geduldig af. dat is het enige dat je kunt doen. Maar het blijft vervelend (ik weet het) je kunt gewoon niet op je lichaam vertrouwen !
veel succes met wachten, EN ik hoop je natuurlijk snel weer HIER terug te zien ;-)
liefs Merel+
 
heel moeilijk maar je zult toch even moeten afwachten.het is wel mogelijk dat je zwanger bent maar de test nog negatief aan geeft,ik heb dit zelf nl ook gehad met mijn eerste zw.schap. had toen op 5 dec mijn laatste menstruatie,had dus begin januari weer ongesteld moeten worden,een paar keer getest en steeds negatief...rond de 25e nog getest,weer negatief,de 29e was hij eindelijk positief.ik wil je hier natuurlijk geen valse hoop mee geven,want elke keer weer die teleurstelling is ook niet leuk.geen wijze raad of tips dus,behalve even afwachten of het deze week alsnog door gaat zetten,dan kun je evt. wel weer een test gaan proberen.

succes ermee!!

groetjes claudia
 
Heb dit ook meegemaakt en het is heel vervelend! Meestal is het toch echt zo dat de test wel klopt. Maar ja, ik kan me je gedachtenspinsels goed voorstellen! Je borsten kunnen ook vanwege de menstruatie pijnlijk zijn.

Ik zou proberen uiteindelijk de knop om te zetten, dit kan zoveel energie gaan kosten dat je daardoor alleen maar moeilijker zwanger wordt. Het beste advies dat een gyneacologe me eens gaf, was om proberen toch wat onbevangenheid na te streven. Ik heb het geforceerde toen gewoon los gelaten en ben alsnog (wel een tijdje later, na het afronden van een opleiding) gewoon spontaan zwanger geworden. Soms is het je tijd gewoon nog niet!
Sterkte!
 
hoi remy
laat een bloedtest doen heb ik ook gedaan toen ik vier testen negatif had gehad.
uit de bloedtest bleek ik dus wel zwanger te zijn en wel twee maanden heen.
sterkte
 
Hoi Anja, Merel, Claudia en de twee anoniempjes, bedankt voor jullie reacties!
Na een paar maanden onregelmatig ongesteld te zijn geweest, werd mijn cyclus gelukkig regelmatig (24, 25 dagen) In april heb ik een keer een cyclus van 28 dagen gehad, maar werd toen echt duidelijk ongesteld. Nu is het dus dag 34 en nog steeds niets (op dat rare gedoe van gisteren na dan), ook niet met afvegen na het plassen.
Als het goed is, hebben wij deze week ons huis verkocht (morgen weten we dit 100% zeker, vandaag nog 99%), dus laat ik me daar lekker op gaan richten. Waarom is dat toch zo moeilijk, terwijl je zelf best weet dat je jezelf voor de gek houdt!
Ik ben in ieder geval nog wel zo reëel dat ik nog even niet naar de huisarts ga, eerst toch maar even afwachten.. Even met beide benen op de grond blijven staan!

Groetjes, Remy.
 
Terug
Bovenaan