Even mijn eerste breisel showen!!

Hoi Susan,

Hahahahahahaha. Ook ik ben begonnen op de lagere school, bij ons was het een muis. Daarna nooit meer iets mee gedaan. Tot afgelopen najaar.

We hadden echt een hele leuke jas gekocht voor   Renée. Toen ik op zoek ging naar een effe fucia sjaal voor erbij, bleek die niet te vinden. Niet de juiste kleur, niet de juiste lengte of toch weer een figuurtje erin. Dus toen ben ik hier op het winkelcentrum naar de stoffen en wolwinkel gegaan. Die mevrouw heeft me aan de kassa geleerd hoe ik een steek op moest zetten en ik ben thuis aan de slag gegaan. Met resultaat, Renée was helemaal gelukkig met haar super zachte katoenen fucia sjaal.

Toen wilde ik meer, hahaha. Er was nog een plekje bij de lessen die in de winkel 's avonds gegeven werden en ben begonnen. Het is met ongeveer 8 vrouwen, de ene helft van onze leeftijd en de andere helft rond de 50/60. Iedereen is met zijn eigen projecten bezig en de juf helpt ons met alles. Maar we moeten het natuurlijk wel zelf doen, hahaha. Ik ben nu bezig aan een katoenen vestje voor Renée voor het najaar en voor de winter een vest van  chocolade bruine merinowol  voor mezelf. Dat laatste vind ik wel spannend hoor. Het is de eerste keer dat ik iets voor mezelf maak.

Mijn moeder heeft altijd veel kleding zelfgemaakt. Echt geweldig. Ze kan ook wel breien, maar deed dat niet zo heel veel. Ze is vooral magisch met haar naaimachine. Dat wil ik ook nog gaan leren hoor, maar eerst dit maar eens doen. Het geweldige aan breien is, dat je het effe 10 minuten kan doen. Je hoeft er geen halve kamer voor te verbouwen. Je pakt gewoon effe je breiwerkje. Vier jaar geleden ben ik gestopt met roken, maar ik had nooit gedacht dat het zelfs daarvoor nog zou werken. Het is een heerlijke afleiding. (Zeker als straks het voetbalseizoen weer begint, hahaha)

Nou Susan het is een heel verhaal geworden, hahaha. Ik hoop dat je vragen beantwoord zijn. Als je in Breda woont, mag je wel een keertje mee gaan kijken hoor. Echt iedereen kan leren breien.

Groetjes,
Evelien

Wat een leuk hempje/tuniekje heb je voor d'r gebreid! Leuke kleur ook, staat haar goed!
Je prikkelt me wel, heb vroeger ook wel eens een trui gebreid en een broek genaaid. Een cursus zou best nuttig en leuk zijn.... (maar ik wil nog zoveel....)

Breise!

Ellen mv Julian

Heee Evelien,

Dank voor je toelichting! Ieder z'n hobby,dat gefreubel is niks voor mij...... daar ben ik écht te ongeduldig voor helaas. Maar het klinkt wel supergezellig enne, ben benieuwd naar het resultaat van het vest!

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan