even mijn ei kwijt :(

Hoi hoi

Ik heb hier al eerder een stukje geschreven over huilbabies.. Mijn kindje is nu 7,5 week en huilt heeel veel. daarbij komt dat mijn vriend (over een week is ie terug) in afghanistan zit en alles op mij neer komt.

Ik heb alles geprobeerd, als eerste rust en regelmaat en inbakeren, doe ik nog steeds maar behalve die 2 dagen in het begin heeft t niet het gewenste resultaat.
Toen naar de osteopaat, na 2 keer behandelen had hij alles weer op zijn plek zo als t hoort, maar weer... geen verandering.
Toen heb ik haar laten testen op allergieen en er kwam een hele lijst uit wat ik niet meer moest eten ivm de borstvoeding, die ben ik braaf gaan volgen, het leek beter te gaan, maar sinds vorige week is het zo erg geworden: krijsen, ontroostbaar, na 5 minuutjes gillend van de kramp de borst loslaten, wakker worden van winderigheid en kramp, enorme spuitbroeken en bijv eergister: van 0430 tot 1700 met een enkel hazeslaapje en dutje: onrustig, gillen en krijsen, pijn, kramp.

Ik vond op internet iets over lactose intolerantie, waar ze precies de kenmerken van heeft, volgens het CB moet dit een oorzaak hebben, dus toch de allergie misschien.. of de stress.
Ik kolf nu voor de voedingen 40cc af omdat in de voormelk de meeste lactose zit, dit maakt het hele verhaal IETS minder. Maarja mijn stress gaat ook over op haar en het is allemaal zo'n gedoe... (na 7 weken 24/7 ... heb je weinig kracht over )

Ik heb besloten om nu over te gaan op flesvoeding, om mezelf wat rust te geven en zodat het gedoe met dat gekolf snel snel als ze wakker wordt vd honger (ze komt door alle commotie ook heel onregelmatig en soms om de 2,5 uur als ze al slaapt) en ook omdat ik er zelf anders aan onderdoor ga, we gaan nml over 2 weken ook nog verhuizen.

Ik denk en hoop echt dat dit me wat rust gaat brengen, en straks kan mijn vriend ook makkelijker even de zorg over nemen.
Gelukkig krijg ik de nutrilon pepti die ze moet hebben ook nog vergoed dus dat scheelt.

Maar ik voel me zo raar, schuldig en verdrietig alsof ik haar straks tekort doe omdat BV toch het beste is zeker met haar allergie, en toch iets speciaals heeft, maar ik weet dat ik alles gedaan heb, maar nu zeker ook even aan mezelf moet denken.

Ik denk dat als ik het eenmaal geaccepteerd heb er zeker een stuk rust komt. Ik ga straks de voeding halen, en voor me gevoel blijf ik toch nog wat voedingen afkolven zodat mijn borstvoeding niet meteen terugloopt, voor het geval dat (meer voor mijn gevoel...)
Want ik was zo trots dat die kleine uk binnen 10 min na de bevalling al aan de borst lag en zo ontzettend goed (bijna belachelijk goed) groeide...
Nou ik moest het even kwijt, ik voel me ook gewoon raar, weinig slaap en alle heisa..
Gelukkig nog 1 weekje en dan is mijn mannetje weer thuis :)

Groetjes Evelien

Hoi Evelien,

Ik wil je bij deze even een hart onder de riem steken, zo te lezen ben je een goede moeder en jij en je gezin gaan dit helemaal redden!! Ik hoop dat je man of vriend snel terug is bij je, mijn vriend heeft in het leger gezeten en ik weet hoe eenzaam je dan even kunt zijn. Nu is hij gelukkig bij de mareschaussee dus geen last meer hiervan.

Dus bij deze, komt helemaal goed!
Liefs Ellen

In dit soort situaties moet je je niet schuldig voelen hoor! Je hebt je best gedaan, maar bij koemelkallergie verhelpt speciale voeding veel pijn bij een baby. Sterkte meid!  

hoi,ik wil je even alle sterkte wensen,het is een heel uitgepuzzel om uit te vinden wat het beste is voor je baby.ik kan me je situatie een beetje voorstellen,mijn vriend is vrachtwagenchauffeur dus ook veel weg(is dan weekends wel thuis)maar je staat er dan wel alleen voor.jij nog meer natuurlijk.ik heb me eerst ook schuldig gevoeld toen de borstvoeding niet meer wou,maar daar moet je je over heen zetten,kolven kost ontzettend tijd en energie van je,en die kun je wel gebruiken als je alleeen bent.ik wens je heel veel sterkte
groetjes mv anouk

Net voor het eerst een flesje geprobeerd, dit was geen succes ze heeft net 70cc gedronken . ze begon na een klein beetje alweer te huilen, verslikte zich vaak, dus had haar meer op mijn schouder om boertjes te laten enzo, In het begin dronk ze goed maar ook snel, dus ik dacht stop af en toe maar even, maar op t laatst wilde ze dus niet meer. Ik heb haar maar weer in bed gelegd, maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen, ze heeft zo toch nooit genoeg??

he meid,wat vervelend allemaal,wou dat ik je kon helpen,is er in je buurt niemand die je om hulp kunt vragen?tis een heel gepuzzel he wat die kleintjes willen.ik hoop dat het snel beter gaat,sterkte
groetjes petra

70 ml is niet erg hoor!
Ik ben met 6 maand begonnen bv afbouwen en de eerste fles dronk ze 80 ml. Het is gewoon wennen denk ik. Een paar dagen later dronk ze 170 ml uit de fles.

Terug
Bovenaan