even mijn ei kwijt :(

ze kwam net weer na 2 uur, heb ik gerekt naar 2,5 en toen was het weer 70.. daarna begon ze aan mijn t shirt dus ik probeer zo nog wat te geven. Ik hoop niet dat ze dan vannacht om de 2 uur komt? regelt ze dat zelf dat ze dan langer gaat slapen en wat meer wil drinken? of moet ik dat echt gaan rekken :S

Ik denk dat je niet moet gaan rekken, maar moet geven. Even doorbijten en ze zal vanzelf meer gaan drinken. Je moet je kind niet onnodig frustreren en honger laten lijden lijkt me als al het andere al zo moeilijk gaat. Denk ik hoor...

Hoi,

Goed dat je probeert iets te doen aan het huilen. Ik ben er van overtuigd dat baby's niet zo maar heel veel huilen.
Het drinken uit een flesje is echt even wennen. Ook de type fles en speen kunnen veel verschil geven. Sommige baby's doen het goed met Avent flessen, terwijl mijn dochter daar veel te snel uit dronk en alles uit spuugde. Zij kon wel goed drinken uit de Difrax flessen, dat is gewoon uitproberen.
Wat voor voeding geef je eigenlijk?
Ik hoop dat het voor jullie wat rust geeft en je kindje zich beter gaat voelen.
Voel je niet te schuldig over het stoppen met borstvoeding, soms gaat het gewoon niet.

Groetjes

Ja! Is ook nog waar. Mijn kinderen wilden ook niet drinken uit Aventflessen. Alleen uit goedkope hema flessen met kleine spenen. En hypo-allergeen lust die tweede van mij ook niet. Dat weigerde ze botweg. Alleen de standaard lust ze.

Ik moet zeggen dat al die reacties me goed doen! Ik heb hier ook wel mensen die me bijstaan, en mijn moeder is hier vaak, maar de ins en outs is voor haar ook lang geleden, toch handig zo'n forum!
Je mag me een jojo noemen, maar ik ben een beetje aan het aftasten hoe ik deze week het beste door kan komen totdat mijn mannetje er weer is.
Ik heb er vanavond in een uur () in 2 etappes 2 x 70 in gekregen, maar met een hoop gekrijs weer en behoorlijk overstuur. Ik heb inderdaad het idee dat ze het niet echt lekker vind, het is ook ech vies vind ik. de eerste 40cc klokt ze zo naar binnen maar ze had ook erge honger, daarna ging het moeilijker. En ze moet wel hypoallergene voeding omdat ze dus al allergien heeft..

Ik las in de topic van annabel78 dat haar kleintje ook veel huilde en een groeispurt gehad heeft, Birgit is ook erg gegroeid de laatste week en misschien en heeft daarom zo gekrijst misschien.. en misschien is die reactie op lactose daar een gevolg op geweest. (ik probeer n reden te vinden) het CB zei dat als de darmen weer tot rust zijn het over kan zijn. Nou was ze vandaag net weer een dag heel rustig, snel slapen enzo..

Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik vanaf het eerste flesje kf vanmiddag ik me eigenlijk best een beetje ongelukkig voelde, het ging zo moeilijk.. ik keek net even en ze lag echt ongelukkig in haar bedje, en toen kreeg ik een beetje een oergevoel  ik dacht.... ik ga jou gewoon weer even bv geven en kijken hoe het gaat..  iig voor vannacht, ik kijk  morgen wel verder hoe het is gegaan, en  anders laat ik even iemand anders een flesje geven, ik wil deze week gewoon zo prettig mogelijk doorkomen en zodra alles weer "normaal " is moeten we maar eens kijken wat het handigst is.
Ik heb het iig geprobeerd, maar als ze in mijn nek begint te happen na een flesje kv en mijn t shirt moet er aan geloven.. dan vind ze die pepti vast niet zo lekker.

Ik heb btw een ander flesje geprobeerd, de tommee tippy, die is wel heel fijn, een hele mooi ronde extra brede speen (natuurlijk alleen passend op die fles) met een koliek filter en ribbels van binnen, zodat t de borst simuleerd. Dat ging wel wat beter ja.. hij past helaas niet in mijn flessenwarmer  dus ik had eerst een normale fles geprobeerd van bebe jou, maargoed

Ik ben benieuwd wat de nacht gaat brengen.. ik heb iig even geen zin in die heisa met die kv ik ben al zo moe :S des noods ga ik elke dag 1 of 2 voedingen vervangen, of het gewoon nog even uitstellen... ik jojo gewoon nog even door!

Tuurlijk mag je haar gewoon aan de borst leggen. Ook voor jezelf prettig dat je de boel even leeg kan laten drinken.
Normaal bouw je 1 voeding per 3 dagen tot een week af, dus je moet van jezelf niet eisen dat je ineens stopt.
Het blijft een lastige kwestie en pas achteraf weet je of je er goed aan gedaan hebt.

Ik ben bij de oudste accuut gestopt vanwege haar extreme huilen. Dacht ook aan koemelk allergie (had een neefje van mij toen extreem, dus was allert) en ze kreeg nutramigen via de apotheek. Nog fijner dan pepti is dat. Achteraf denk ik dat ze te weinig bv kreeg bij mij. Ze dronk de eerste flesjes maar 20 ml en ze was al 2 en een halve week oud! Ze huilde waarschijnlijk dus van de honger, maar ja, dat kon ik ook niet weten he! En een forum had je 4 jaar geleden nog niet...

De tweede meid is nu 7 maand en sinds 1 maand ben ik begonnen met de fles. Nu half fles en half bv.

Ik hoop op een goede nachtrust voor je!

Hai Evelien,

Ik leef met je mee meis, weet dondersgoed wat je doormaakt en hoe moeilijk het uitpuzzelen van de oorzaak is! Alledrie mijn meiden zijn allergisch, hebben meervoudige allergieën en ik volg de afgelopen acht jaar dus al regelmatig een dieet. (bij elkaar nu al vijf jaar op dieet, koemelk, kippenei, soja, tomaat, appel, smaakversterkers, citrusfruit, wortel, kiwi, en nog een paar....)

Dit dieet is goed vol te houden, maar heb je wel de juiste hulp bij nodig. Praten met moeders die ervaring hebben met het dieet helpt al ontzettend veel, maar ook een diëtist die ervaring heeft met allergie én borstvoeding is een must!

Ik weet niet hoe je je dieet tot nu toe hebt aangepakt, wat je allemaal hebt weggelaten en of je ook op de sporen van die voedingsmiddelen in producten hebt gelet?

Bij mij was een spoortje van het verkeerde voedingsmiddel al voldoende om mijn dochters te zien oprispen, boeren, spugen (en weer wegslikken) en heel onrustig worden tijdens het drinken en erna... laat staan als ik een voller product had binnen gekregen.

Het uitvogelen via de borstvoeding is moeilijk, kost aardig wat bloed zweet en tranen... maar heeft wel een voordeel. Je kleintje krijgt dan alleen sporen van het product binnen, jouw lichaam verknipt dat product namelijk. Als je het straks via de directe voeding moet provoceren, kan de reactie een stuk heftiger zijn.

Pepti kan nog niet hypoallergeen genoeg zijn, de eiwitten in pepti lijken qua grootte op de eiwitten in borstvoeding mét weglating van zichtbare melkproducten.   Als jouw kind ook op sporen van koemelk reageert in koekjes, sausjes, kruidenmixen, soepen en dergelijke, kan het zijn dat je de echte dieetvoeding nodig hebt zoals nutramigen, neocate of allergycare.

Als je er eens over verder wilt praten, mag je gerust eens komen kijken bij borstvoeden.info Je bent niks verplicht, mag ook later als je wel volledig bent overgestapt op kunstvoeding. Het allergiegedeelte (is alleen voor leden) in het forum staat puur in het teken van de gezondheid van onze allergische ukkies. Of dat nou met borst of kunstvoeding is, iedereen is welkom.

Heel veel sterkte Evelien, als je vragen hebt, hoor ik ze graag!

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan