Wat een klootzak zeg!
Je hebt er goed aan gedaan om je rechtsbijstand te bellen hoor!
Ik ben in mijn zangerschap ontslagen (in juni, 27-8 was ik uitgerekend). Maar ik had een vast contract, was ziek (ivm bekken) en dus zwanger, ze mochten mij dus niet ontslaan. Hier ook de RB gebeld en die zijn echt super! Toen ik ben bevallen nog niet eens een kaartje gehad! Heb je dan jaren altijd (ook weekenden en vakanties) voor klaargestaan!
Maandag moest ik voor controle naar het UWV en de arts zei dat ik vanaf februari 2006 al in de ziektewet zat, dat is helemaal niet zo! Toen ik 14 weken was ben ik weer gaan werken, part-time tot eind mei, toen moest ik stoppen van de VK. Maar ze hebben mij voor 100% in de ziektewet gelaten.Nu weet ik dus waarom, ze hebben dit ook voor 100% teruggehad van het UWV omdat het met mijn zwangerschap te maken had!! Morgen maar even naar het UWV bellen om dit aan te geven! Moeten ze alles terug gaan betalen namelijk, zo, zal ik HEM eens even een schop na geven!!! Als dank voor alle stress en daardoor vroegtijdige weeën en ziekenhuisopname!!!
En ik wil niet bij het UWV in het archief staan dat ik vanaf februari al voor 100% thuis zat, heb juist nog lang gewerkt, veel te lang achteraf!!
Meid, vecht voor waar je recht op hebt! Dat heb je verdiend!!
Groetjes, Marieke