Even mijn hart luchten

nog heeeeeel even.... je moet wel goed bedenken van te voren wat je denkt te bereiken met de rechtshulp, het is namelijk goed mogelijk dat dit je van de regen in de drup helpt. En dat je hierna helemaal geen leven meer hebt op je werk.

Ilse

Toch wel lekker dat je je hart even kunt luchten hier. En idd een leuke werkgever is ver te zoeken. Ik ben nu 2 1/2 jaar in vaste dienst heb altijd goed met mijn werkgever door de deur gekunt tot het moment dat die zogenaamde manager erbij kwam. Toen werkten we er nog met 3 mensen. Tijdens mijn verlof is mijn vervangster ontslagen, is dit gaan aanvechten bij de rechtbank en heeft gewonnen (2mnd lonen mee terwijl ze er nog maar 2mnd was) Rond  november vorig jaar kreeg ik via via te horen dat het contract van een collega niet verlengd werd omdat hij geld koste i.p.v. geld inbrengen (hij moest alle rotklussen doen, omdat meneer de chef het zelf niet kon doen, bonnen uitzoeken inboeken enz..) In januari kwam ik terug en was er een nieuwe plaatvervanger voor mij, deze deed in eerste instantie mee aan de pesterijen zo erg dat een gedetacheerde collega van mij ontslag heeft genomen omdat hij niet tegen de manier van behandelen kon. Ik ben 28 februari jl. in de ZW gegaan en op een gegeven moment hoorde ik van een klant van mij dat mijn plaatsvervanger ontslag had genomen ook omdat hij niet geassocieerd wilde worden met het bedrijf. Nu werken er 2 meisje van 17-18 jr en ja ik heb ook aan hen gedacht maar toen ik er nog werkte dacht niemand aan mij. Er waren genoeg mensen in het kantorencompex die zeiden dat dit niet een manier was, maar ze zeiden dat niet tegen mij maar via via...

En op de vraag wil ik ooit weer terug, moet ik terughoudend op antwoorden omdat ik weet dat er mensen meelezen. Deze mensen vertrouw ik 100% maar wil ze niet ook in een netelige situatie brengen.

Ik heb echt heel lang over nagedacht en ik zie de rechtsbijstand als derde persoon in dit geschil echt als beste oplossing.

Jemig meid.....
Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt, dus ik kan je geen advies geven, maar ik wil je wel veel sterkte wensen en zeggen dat ik het moedig van je vind dat je toch iets onderneemt.

Hopelijk komt alles goed.
Liefs Annet

Hoi Jolanda,

Erg vervelend een arbeidsconflict. Helaas weet ik ook daar over mee te praten, maar dat ga ik nu even niet doen.
Ik schrok wel van wat je schreef over de groep B streptokok en borstvoeding. Ik ben ook drager van dat beestje (of wat is het, een bacterie). Daar kwam ik in de zwangerschap achter toen getest werd op Candida, toen  werd dit direct meegenomen in de test. Julian is er door de langdurige bevalling mee besmet geraakt en is er tegen behandeld. En toen dacht ik: eind goed, al goed. Ik heb 8 maanden borstvoeding gegeven, maar begrijp ik nu uit je verhaal dat die GBS en BV niet samen gaan? Niemand heeft mij dat ooit verteld! Misschien kun je er iets meer over vertellen? Als je het weet en als je wilt natuurlijk.

Verder veel succes met je volgende stappen tav je (ex)werkgever.

Ellen

Wat een klootzak zeg!

Je hebt er goed aan gedaan om je rechtsbijstand te bellen hoor!

Ik ben in mijn zangerschap ontslagen (in juni, 27-8 was ik uitgerekend). Maar ik had een vast contract, was ziek (ivm bekken) en dus zwanger, ze mochten mij dus niet ontslaan. Hier ook de RB gebeld en die zijn echt super! Toen ik ben bevallen nog niet eens een kaartje gehad! Heb je dan jaren altijd (ook weekenden en vakanties) voor klaargestaan!
Maandag moest ik voor controle naar het UWV en de arts zei dat ik vanaf februari 2006 al in de ziektewet zat, dat is helemaal niet zo! Toen ik 14 weken was ben ik weer gaan werken, part-time tot eind mei, toen moest ik stoppen van de VK. Maar ze hebben mij voor 100% in de ziektewet gelaten.Nu weet ik dus waarom, ze hebben dit ook voor 100% teruggehad van het UWV omdat het met mijn zwangerschap te maken had!! Morgen maar even naar het UWV bellen om dit aan te geven! Moeten ze alles terug gaan betalen namelijk, zo, zal ik HEM eens even een schop na geven!!! Als dank voor alle stress en daardoor vroegtijdige weeën en ziekenhuisopname!!!

En ik wil niet bij het UWV in het archief staan dat ik vanaf februari al voor 100% thuis zat, heb juist nog lang gewerkt, veel te lang achteraf!!

Meid, vecht voor waar je recht op hebt! Dat heb je verdiend!!

Groetjes, Marieke

Hey momma,

Oke ben helemaal voor directe gesprekken en zeggen waar het op staat etc. Maar als het al naar het niveau gedaald is waar je wergever denk dat het in orde is om een opmerking te maken over jouw borsten (of welk lichaamsdeel dan ook) dan is het met praten voorbij hoor! Wat een ontzettende holbewoner!! Sorry maar, lieve schat, die man verdient een ontzettend pijnlijke trap in z'n ongetwijfeld zeer miniscule scrotum! He gatver kan me er zo boos over maken, leef met je mee hoor! Heb mischien geen goed advies, maar wel een luisterend oor. (En een bereidheid om degene te zijn die de trap aan je baas uitdeelt)

Sterkte, ilja

Wat een verrekte kutzak zeg.
Vuile homo, uhm verder geen last van hormonen hoor.
Kun je er niet meer geld uit krijgen, stel dat je niet werkt, gewoon zaakje aanspannen en zeggen da t je door emozaken niet kan werken en dat het aan hem ligt, en hem zo even een oor aannaaien.(is vast brabants).

Ik heb ook zo'n verrekte kutbaas gehad, en die kijk ik niet eens meer aan als ik die tegen zou komen, of ik kits heel demonstratief voor hem op de grond, om hem te laten weten dat ik hem echt haat.

In ieder geval sterkte.
X

Terug
Bovenaan