Even mijn hart luchten...

A

Anoniem

Guest
Zucht...
Ik moet even mijn verhaal kwijt hoor.
Ik voel me zo rot.
Ben ook niet echt het leukste gezelschap voor mijn man.
Ik ben echt mega-ongesteld en kan overal wel om janken.
Ik heb manlief vandaag wel 20 keer afgesnauwd... en hij maar geduldig blijven.
De schat...
Ik zit er echt ff doorheen.
Mijn zoontje heeft (lijkt het wel) de hele dag door honger. Hij wil alleen maar eten.
En slapen doet ie de hele week al bijna niet overdag. (Gelukkig wel s'nachts)
Ik zit er over te denken om maar met opvolgmelk te beginnen. Over twee wek is ie 6 maanden. Maar dan ga ik weer piekeren...
Verder heb ik van donderdag op vrijdag hooguit 1 uurtje geslapen. Ik bleef maar malen.
Mijn vriendin is afgelopen woensdag bevallen. En heel mijn eigen bevalling kwam weer boven.
Ik dacht dat ik er aardig overheen was. Niet dus!

Sorrie!!! Moest ff luchten....pffff

hoihoi,

fijn he dat je zo even lekker van je af kunt praten, vervelend dat je zo piekerd, ik ben nu zelf ook over op opvolgmelk dinand is volgende week 6 mnd., ik denk dat het ook nog de hormonen zijn hoor waardoor je sneller huilt enz. ik heb daar ook nog weleens last van en idd vooral tijdens de periodes,

nou sterkte ermee,

groetjes susanne

Hoi,
Wilde je even een hart onder de riem steken. Het is namelijk zo herkenbaar volgens mij piekeren we allemaal over onze kleintjes en vraagt iedereen het zich regelmatig af of we het wel goed doen. Dus even een off day is echt niet zo erg. Moet je vent gewoon een dagje wat harder lopen. Kan hij echt wel hebben hoor! Je zei ook, dat je weinig had geslapen en dat is bij mij altijd funest. Dus waarschijnlijk na een nachtje slaap, voel je je morgen al wat lekkerder. Succes ermee en vannacht niet teveel piekeren he. Geldt trouwens ook voor mij. Ben nu ook zo aan het tobben over het slapen van mijn dochtertje overdag [zie komend topic].
Groetjes,

Hoi Issie,

Fijn hé, die tijd van de maand... Het is zooo herkenbaar. Even over de voeding, ik ben ook met 5.5 maand overgestapt op opvolgmelk. Het was echt rekken van voeding naar voeding, nou en zo'n jengelende baby (ook al is het die van jezelf) ben je na een paar dagen ook wel zat. Ging helemaal prima, ze had er meer dan genoeg aan en dronk haar flesjes niet helemaal leeg. (Waarop ik weer in de stress schoot en dacht, 'ohhhh, ze lust het niet, wat nu?')

Wat mij nog het meeste opbreekt is mijn gebrek aan reserves. Vroeger sliep ik lekker uit na een kort nachtje, maar een korte nacht (of een paar achter elkaar), dat valt bijna niet meer in te halen. Slaaptekort en hormonen, de vijand van iedere moeder!

Groetjes en een knuffel, KT

Hey Issie!
Tja, ik weet er helaas alles van...zit namelijk ook in die periode van de maand! (ja ja niet alleen onze kindjes zijn even oud maar we zijn ook nog eens samen ongesteld  hahahaha)  Bleeeehhhh wat kun je je dan k*t voelen he?!?!
En als je dan ook nog eens zo slecht slaapt is het helemaaaal erg!
Ik slaap op zich wel goed, ga  ook redelijk optijd (voor mijn doen) naar bed, maar heb toch elke morgen het gevoel dat ik niet uitgeslapen ben, zo raar.
En dat de bevalling nu terug naar boven komt snap ik heel goed, heb ik zelf namelijk ook. Laatst moest een vrouw bij ons in de straat bijna bevallen, daar had ik het met een vriendin over en in 1 keer moest ik weer zooo aan mijn bevalling denken en alles daarom heen (toen ze net geboren was, mensen die kwamen (of net niet kwamen!!) hoe klein ze was, hoe heftig de bevalling was etc etc) en ik kon wel janken!
Allemaal heel herkenbaar dus!
Nu kan ik wel zeggen: Slaap eens een keer lekker uit, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan he! Probeer in ieder geval je rust te nemen en niet te veel te MOETEN van jezelf (hoor wie het zegt..) en als die ongesteldheid voorbij is, voel je je zeker alweer een heel stuk beter!!!
En je mannetje kan wel wat hebben hoor, die hebben ons in de zwangerschap 9 maanden meegemaakt!!! Hahahaha dus die paar dagen nu, daar komt hij wel overheen!

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zo'n last heeft van de ongesteldheid. Niet fijn voor jou natuurlijk, maar je weet dat je niet de enige bent. Ik heb het ook heel erg. Ik waarschuw m'n vriend ook van te voren; Ik moet ongi worden, dus hou er rekening mee, aub.
En dan het slaapgebrek erbij, dat doet er geen goed aan.
Ik heb dan ook altijd nog dat ik constant ruzie met de oudste heb, Waardoor ik me daarna weer ontzettend schuldig voel, omdat ik weet dat het door mijn korte lontje komt.
Erg vervelend allemaal en het weer werkt ook niet echt mee..
Sterkte ermee
Sil

Thanx...zucht ik ben blij dat ik dus niet de enige ben.
Ik voel me echt een dweil...bleeh.
En zo moe...ook al ga ik op tijd naar bed. Ik kom er nog steeds niet uitgeslapen uit.
Helemaal herkenbaar dus...

Pas zei mijn vriendin: je wordt moeder...met de nadruk op moe...hahahaha...
Vond hem wel leuk!
Wat is het toch fijn dat je af en toe even je hard kan luchten.

Ik las net ook een topic over poetsen enzo...nou hier dus nog zo een.
Alles moet schoon zijn en dan nog vind ik het niet schoon genoeg...

Ben vanmorgen dus met opvolgmel begonnen. Tenminste. ik heb gewoon 4 schepjes Nutr. 1 en 2 schepjes Nutr. 2.
Nu krijgt hij ook zijn flessen niet leeg maar hij slaapt al vanaf 11.30u Heerlijk!
Dus dat is al een stuk beter...

Hoi Issie,
hey meisje, hoe is t nu met je? Er word niet alleen een kindje geboren,maar ook een mama, weer zo'n cliché, maar waar! Ik ken je niet goed, maar wat ik van je lees denk ik dat je heel goed bezig bent. Vind het leuk om je topics en reacties te lezen (herkenbaar en je schrijft grappig) Denk ook dat je een lieve én bewuste mama bent! Zo, wilde ik je even meegeven.........ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt,
x Esther

Terug
Bovenaan