Even mijn verhaal kwijt in de hoop dat het oplucht

Hallo Dames,

Zoals jullie misschien op hyves gelezen hebben zit ik in een dilemma omtrent mijn werk.
Ik zal proberen in het kort de situatie uit te leggen:

Ik werk in een auto bedrijf als service adviseur en ben dus het eerste aanspreekpunt voor alle klanten in de werkplaats, boven mij staat een manager die bewust kinderloos is, kinderen maar onzin en drama vind en een last, verders kleineerd, ziekt en vernederd hij mij de hele dag met opmerkingen als kijk dat nou, walrus, dat moet dan moeder worden, komt nooit meer goed met je figuur etc etc etc. Verders is hij heel egoisties alles voor zijn eigen hachie en straatje en is alleen maar met andere dingen bezig behalve met zijn werk.
In Augustus gaat hij naar een ander filiaal maar wordt er behoorlijk onzeker en moedeloos van.

Nu zit ik met het volgende:
Nu is mijn vervanger de maand juni met vakantie en ik heb telkens op gegeven tot 4 weken van te voren te blijven werken maar ik werk iedere dag maar 6 uur ipv 8 uur in overleg met arbo (werd ook al niet goed ontvangen door hem hij denkt dat ik smiddags winkel ofzo en heb hem uitgelegd dat ik dan meestal slaap om energie op te doen ivm te langzaam werkende schildklier, als ik dat zeg vind hij dat ik me aanstel en zegt hij jezus mens je bent nog geen 40 weken) nu is mijn vervanger er dus niet die is met vakantie en moet hij mij eigenlijk overnemen, maar dat vind hij alles behalve tof en zit dan dus altijd te klagen, zeuren en te zeiken over van alles en nog wat wat ik dan wel niet goed zou doen etc kortom een hoop stress waar ik niet op zit te wachten. Nu zit ik er dus sterk aan te denken om 6 weken van te voren met verlof te gaan dat scheelt mij een hoop stress omdat mijn vervanger er dan nog net is en ze het dan zelf uit moeten zoeken. Ik hoopte eigenlijk dat bij ons ook die regel geld dat als je minder werkt je wel 6 weken van te voren moet stoppen, want dat zou een hele hoop discussie, pesterij etc schelen want één ding als ik het zelf ga aan geven dan gaat hij mij het leven zuur maken dat weet ik nu al en dat wil ik eigenlijk vermijden. Maar ja wat ik nu wel moet weet ik eigenlijk niet.

Ik werk nu 6 jaar bij dit bedrijf (hij één jaar) ben er altijd en nog steeds geweest voor de zaak, mijn vriend vind mij een workaholic dus aan mijn inzet etc ligt het niet maar ben het gewoon zo zat.

Ik verwacht van jullie geen oplossing maar lucht wel even op om het eruit te gooien. . . . . .

Liefs Marisca

tjee meid dat is niet mis. Ik ben gezegend me ruim 50 collega's die het leuk vinden dat ik een walrus ben momenteel. Getverdekkie en heb je niemand boven hem met wie je dit kunt bespreken?.
Gelukkig is hij weg als jij terug komt van je verlof dat is tenminste 1 troost.
Ben je al een keer snoeihard terug geweest tegen hem..?? Gewoon een keer uitvallen misschien helpt dit..de sfeer kan er zo te horen niet echt op achteruit gaan maar misschien lucht het een beetje op bij jou want ik kan me voor stellen dat je zo geen zin hebt om op te staan...en het klinkt ook goed om ipv 6 maar 4 uur per dag te werken!!! Denk lekker eerst om jezelf en stres is ook echt een nono tijdens je zwangerschap he
Heel veel sterkte gewenst

gewoon opkomen voor jezelf meid dit hoef je niet te pikken ,wat een vrouwonvriendelijke man .er is niemand die mij een walrus noemt ,en die dat wel doet,die komt er dan wel achter dat ie dat niet had moeten doet.[hormomen he haha].
succes

jeeetje zeg! ben er even stil van! dat er zulke mensen bestaan... kan me goed voorstellen dat je hier zo mee zit. maar net wat winx zegt, hoe reageerd hij als je er in keer flink tegen in gaat? doe het rustig aan meid, en denk goed aan jezelf en je kleintje!

Liefs,

euh zo iemand vraagt erom..... om toch een keer vreselijk op zijn nummer gezet te worden.

Ik weet niet of je bij iemand anders uit kan zoeken wat de mogelijkheden zijn om eerder met verlof te gaan. Ik denk dat deze situatie niet zo heel makkelijk is voor je en veel stress i.p.v. een leuke tijd opleverd.

Je kan je altijd gewoon ziek melden voor je verlof, ik denk dat het fysiek al behoorlijk zwaar voor je is en dan oop nog al dat gedoe erom heen. Een hele goede reden om het niet meer te trekken hoor. Dan ben je in ene van het gedoe af en mag hij het nog eerder dan verwacht zelf oplossen.

Denk ook dat het je het allemaal wat anders ervaard dan dat je zou doen als je niet zwanger bent maar dat staat er los van. Een werkgever moet wettelijk gezien een aantal risico's uit sluiten als je zwanger bent. Misschien horen pesten en trijteren daar niet officeel onder maar lijkt me de meest voor de hand liggende om dat dan helemaal niet te doen.

Ik denk toch dat het nodig is om te benoemen hoe je dingen ervaard en dat je hier niet zo van gediend bent. Is er iemand die daarbij kan ondersteunen. P&O, administratie, hoofdkantoor. Denk dat deze meneer even op het matje geroepen kan worden. En zijn probleem moet niet jouw probleem worden.
(denk dat hij toch stiekem ook graag kinderen had gewilt hahahahha)

hey meid

wat een verhaal zeg en wat een vent! walgelijk.... dat hij zo tekeer gaat tegen jou.. wat zeggen de anderen om je heen op de werkvloer!? horen ze dit dan ook waarbij jij staat? Dit mag hij helemaal niet zeggen!!! daar word ik zo kwaad om tjonge!!! Dus ook begrijpelijk dat jij er ook eronder lijd!

Nou ik wil je ook veel sterkte en wijsheid wensen!!!
soms is kwaad worden goed en soms is het beter om het hogerop te vertellen ik hoop dat je ergens op je werk wel een luisterend oor kunt vinden die je t gevoel geeft dat je een normale vrouw bent!!
Ik heb bewondering voor je dat je het zo lang al vol houdt!!
heel veel sterkte meer kan ik je helaas niet bieden
een aug. mama

Heey dames,

thanks voor alle reacties, soms twijfel ik wel eens aan mezelf of ik het niet verkeerd zie etc ook ivm hormomen, maar nee mijn collega's geven me allemaal groot gelijk en vinden het ook niet kunnen maar puntje bij paaltje sta ik er toch alleen voor. . . . . . ik ga maandag even met pz bellen kijken of zij iets voor me kunnen doen en anders dan geef ik dinsdag gewoon aan eerder te stoppen en dan intereseert mij zijn reactie niet althans dat zeg ik nu heel hard maar dan weet ik in iedergeval dat de laatste 3 weken niet plezierig en prettig zullen zijn. bedankt in iedergeval voor alle steun reacties daar ben ik erg blij mee. helaas van hogere hand houden ze allemaal hand boven zijn hoofd en tuurlijk zullen ze er wel in mee stemmen dat ik eerder stop omdat ik dat recht heb maar helaas zijn zij er niet bij als ik overdag met hem moet werken. . ..

nou ik hou jullie op de hoogte hoe het verder af loopt.

weet iemand van jullie misschien hoe het werkelijk zit met die regels omtrent minderwerken voor je verlof en dan verplicht 6 weken van te voren moeten stoppen ????

Terug
Bovenaan