Even mijn verhaal kwijt in de hoop dat het oplucht

Hoi Marisca,

Wat een vervelende situatie zeg! Jeetje, het is niet leuk als je het door dit soort zielige mannetjes minder of helemaal niet meer zo naar je zin hebt.
Ik wens je hiermee dan ook heel veel sterkte.

Over de regelgeving omtrent de ziektewet en je verlof:
Bij mij (detailhandel) is het zo dat als je minder gaat werken vanwege je zwangerschap, je automatisch in de ziektewet komt. (Al is het maar voor een paar uur per week)
Wanneer je voor je zwangerschapsverlof in de ziektewet komt ben je bij ons inderdaad verplicht om 6 weken van te voren met verlof te gaan, en kun je dus niet rekken tot 4 weken van te voren.
Ik denk dat het voor iedereen geldt, maar weet dit niet zeker!

Sterkte ermee! En hou ons een beetje op de hoogte. Even spuwen helpt altijd toch?

Groetjes Inge

pas is het hier ook over gegaan in 1 van de items. Het is volgens mij niet overal hetzelfde geregeld.

Ik dacht dat het bij ons ook was --> 1x ziekmelden is automatisch 6 weken van te voren verlof. Maar dit blijkt bij navraag toch niet zo te zijn. Je mag bij ons ondanks ziekmelden gewoon zelf aangeven wat je wilt.

Dit kun je bij P&O gewoon navragen hoor die helpen je wel verder.

En hij kan niet oordelen over wat jij voelt als jij aangeeft dat je eerder wil stoppen dan is het prima toch. Het is al knap als je doorwerkt tot 6 weken van te voren.

Ik zou contact opnemen met je arbo arts en het verhaal aan hem/haar uitleggen... Dit is niet goed voor je... Wrs laten ze je de laatste weken de ziektewet ingaan en hoef je even niks meer... Al je energie gaat nu in die draak zitten en straks ben jij helemaal op als je kleintje komt...

Ik zou het echt bespreken...

Is idd misschien ook wel idee de arbo even te bellen. vorige keer ook zeer positief gesprek gehad met de arts, die vond dat ik nog minder moest gaan werken dan wat ik in eerste instantie voorstelde.

ik denk dat ik dat als eerste doe morgen nadat ik bij de Vk geweest ben.

Hoi marisca,

Ik zit zelf in de ziektewet net als ij mijn 1e vanwegen flinke bekkenklachten en aangezien ik kraamverzorgster ben is dat geen goede kombinatie: Bekkeninstabiliteit en werken.
Als je in de ziektewet zit als is het maar gedeeltelijk dan ben je wttelijk verplicht om met 24 weknen met verlof te gaan vraag dit nog even na bij bv arbo of uwv die weten dit precies, maar mijn velof gaan nu dus ook met 34 weken verplicht in.
Veel succes nog de laatste weken
Groetjes Danielle

Heey dames,

Dan toch een beetje goed nieuws.
alsof de goden mij gehoord hebben kwam ik vanochtend na mijn vakantie op mijn werk en daar zat een mailtje van PZ in mijn box met de mededeling: Marisca jij werkt minder dus moet 6 weken van te voren met verlof. ik kon wel huilen. Yes yes yes. vervolgens ga ik naar mijn manager en PZ nog gesproken? nee hoezo zegt hij nou ik moet zoals ik al eerder heb aan gegeven 6 weken van te voren met verlof. nou zijn gezicht helemaal geweldig beter kon gewoon niet. hij vond het alles behalve leuk natuurlijk. en ja hij ging gelijk pz mailen of dat niet anders kon en of ze er niet onderuit konden ofzo.

Nu ben ik benieuwd? dit kan toch niet als het verplicht is? nu ga ik sowieso morgen zelf PZ effe bellen ze is zelf net terug van verlof eerste en zal even beetje door laten schemeren het helemaal niet erg te vinden 6 weken van te voren te gaan dat ik het echt wel soort van gehad heb. dan zal ze wel reageren dat ut niet kan.

Nou dames ik hou jullie op de hoogte, het is in iedergeval super nieuws voor mij.

thanks voor al julie lieve mee levende berichtjes.

hahahaha geweldig dat is wel heel veel toeval. Ik denk wel dat je of bij PZ of bij die draak aan moet geven dat je graag gehoor wilt geven aan de 6 weken verlof. Straks gaat hij achter je rug om regelen dat je toch later moet. Het is wel slim om dit voor te zijn, ik denk ook niet dat hij dit zonder jouw toestemming kan regelen maar toch... kan maar duidelijk zijn. Of het nu wel of niet mogelijk is dit te wijzigen.

Heb jij toch je "wraak" na alle opmerkingen.

Terug
Bovenaan