even mn ei kwijt

niet dat ik het niet meer zie zitten ofzo,maar ik moet even mn situatie delen met jullie,die dit ongetwijfeld herkennen.
boas is altijd een supermakkelijke baby geweest,met af en toe een moeilijk dagje,maar zelfs dat stelde niet veel voor.maar momenteel zit hij echt in een enorme sprong(jaja,ik heb zelf het boek erbij gepakt,als houvast).het begon met 2 bobbels in zn bovenkaak,wat ooit tandjes gaan worden,maar nog niet bepaald haast hebben met doorkomen.met als gevolg een zielig mannetje met veel dunne poepluiers,rode wangen,pijnlijk bekkie en veel,heel veel spuug(kwijl).daarnaast is hij enorm in beweging en draait rolt en tolt onder luid rumoer de hele box door.om de havenklap moet mama er aan te pas komen en gisterenochtend heeft hij 2,5 uur in de draagzak op mn buik gehangen voordat hij eindelijk even rustig 2 uurtjes ging slapen.de rest van de dag heeft hij papa flink bezig gehouden,terwijl ik aan het werk was.de nacht ervoor ben ik voor het eerst sinds mn kraamtijd 3 keer mn bed uit geweest omdat meneer ongelukkige geluiden produceerde terwijl hij op zn buik   was gedraaid.hij lijkt enigszins wat troost te vinden bij eten,dus zijn we weer even terug naar 5 flessen.
ik offer me volledig op,maak geen afspraken buiten de deur,doe alles voor mijn mannetje wat hem tervreden stelt.zeul met hem,vermaak hem,voed hem als hij trek lijkt te hebben,draag hem in de draagzak als hij moe is maar weigert in zn eigen bedje te slapen.alles met de gedachte dat het een fase is die overgaat,ik hem hiermee niet verwen of verpest en dat hij straks weer   het zonnetje in huis is,terwijl ik de perfecte moeder voor hem geweest ben in de tijd dat hij die zo hard nodig had.
ik praat er bewust niet over met familie omdat ik absoluut niet zit te wachten op goed bedoeld advies of meningen van hen,die er al meer hebben groot gebracht dan ik.gelukkig is,mede dankzij "oei,ik groei" mijn man een en al begrip voor de situatie,al grijpt het hem soms wel aan dat boas zich niet door hem,maar wel door mij laat troosten.kortom,ik hoop dat deze fase voorbij is voordat ik van mn stokje ga,want ondanks de pittige week heb ik nog steeds goede moed en dat wil ik graag zo houden.momenteel kan hij zich aardig vermaken vanuit de wipstoel,zodat mama even haar verhaaltje kan doen(nouja,verhaalTJE)
wie heeft er ook al eens zo'n periode meegemaakt of zit er nu middenin?
groetjes kari en een springende boas

Wat ik even wil zeggen.
Bryan is nu 1,5jr en had die bobbels ook al met 3maanden op de hoeken (heeft volgens mij iedere baby, Renske ook) maar heeft nu alle tanden en bijna alle kiezen en alleen de   hoektanden nog niet!!!
Wil je niet de moed benemen ofzo, maar ben bang dat je nog wel ff kan wachten op die hoektanden!

groetjes mieke

Ja, bij naomi nog niet maar wel herkenbaar van bij de oudste!!!   Ik gaf Ilse als ik het idee had dat ze erg veel last van haar tandjes had wel een zetpilletje, zodat ze in ieder geval lekker kon slapen en daardoor ook minder mopperig was...!

Groetjes Yvonne

Oja en ik ging reageren op de sprongetjes hihi, helemaal vergeten
Nou de eerste paar sprongen hebben we niet zo duidelijk mee gekregen toen, maar die met 19 en 26 weken waren best heftig, ondanks dat Ilse toen nog niet met tandjes (kwamen pas met 9 maanden) bezig was, maar juist dat omkeren en andere lichamelijke dingen heel veel energie vraten!!

Groetjes Yvonne

Hoi Kari,

Wat vermoeiend voor jullie zeg, ik hoop dat Boas inderdaad binnenkort met zijn sprongetje klaar is. Het  is ook zo een zielig gezicht vind ik om een kind zichzelf zo in de weg te gaan zitten. Aan de andere kant gaat het mij op een gegeven moment ook irriteren... Dan heb ik zoiets van kom op nou! Ga nou gewoon eens slapen! Ik denk dat dat allemaal heel normaal is.
Je hebt helemaal gelijk dat je er gewoon zo mee om gaat zoals jij dat wil. Tuurlijk zullen er mensen zijn die vinden dat een kind zichzelf moet kunnen vermaken en dergelijke, maar kom op zeg, dat kan hij toch ook?! Hij doet het nu gewoon even niet omdat hij pijn heeft en verdrietig is. Lekker even bij mamma, en ik weet zeker dat je straks inderdaad blij ben dat je het zo hebt aangepakt. Wat heeft dat nou voor zin om zogenaamd even lekker koffie te drinken met een huilende baby op de achtergrond! Dat is toch alles behalve ontspannen, dan maar in de draagzak hoor.
Sol is net klaar met haar 19 weken sprongetje en ik vond het behoorlijk pittig. Ze ging ook opeens weer om nachtvoedingen vragen en die heb ik maar gewoon gegeven. Mijn moeder was ook bang dat ze er daardoor aan zou wennen maar raadt eens? Ze is nu door haar sprongetje en slaapt weer als een roosje...
Het komt goed en jij doet het hartstikke goed (want je volgt je gevoel)!

Liefs Sarah

tegen tandjespijn wil Chamodent wel een helpen! Verkrijgbaar als druppels en als korrels, van VSM! Ik ben het inmiddels ook aan MArieke aan het geven, want ze heeft ook van die lekkere bobbels en zure luiers. Chamodent werkte bij de oudste twee redelijk. De scherpe kantjes gaan er wat af. Proberen!

Sabine

Hoi kari,

Veel succes komende dagen (weken?? hoop het niet voor je).

Heel herkenbaar wat je schrijft hoor. Yanick is de meest makkelijke baby van de wereld, en als hij dan eens een regeldagje of sprongetje of gewoon een moeilijk dagje heeft, dan schroom ik ook niet om hem lekker bij me te dragen, veel op te pakken, niet laten huilen  enzo. Dit vertel ik ook maar niet aan mijn omgeving, dan krijg je  gegarandeerd reacties van, je moet hem niet  verwennen en huilen voor het slapen  is heel normaal.

Tandjes zijn hier nog niet in aantocht, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan hier.

groetjes, pauwtje

Hee Kari,

Ik hoop voor Boas dat zijn tandjes snel doorkomen (en voor jou ook), echt sneu. Hij heeft zijn mama gewoon nu nodig. Bij Evi komen de tandjes nu ook door, eentje kan ik al voelen. Ze heeft rode wangen, kwijlt en is minder tevreden. Ze slaapt gelukkg goed en heeft geen dunne poepluiers (nog niet). Het liefst zit ze de hele dag (als ze niet slaapt) aan me vast geplakt hihi.
Komt best goed joh!
Nog een vraagje, kom je 21 juli ook? Zou wel gezellig zijn!!!

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan