Op 10 september zijn we de trotse ouders geworden van Nienke, een belevenis op zich. Om iets voor 3 uur in de nacht verloor ik de slijmprop en om 4 uur ongeveer begonnen mm weeën. Om half 8 mijn vriend verteld dat ie zijn werk moest bellen om te zeggen dat ie niet kon werken omdat hij vader ging worden. Hij is toch gaan werken want, het konden oefenweeen zijn. Om half 1 kwam de verloskundige en de kraamverzorgster ook mijn vriend kwam thuis bleek dat ik al vijf cm ontsluiting had, de verloskundige moest nog visites doen en is een uur weggeweest, toen ze terugkwam kon ik gelijk plat en gaan persen. Na 1 uur en 8 min had ik onze kleine n handen, omdat ik te moe was om door te persen heeft ze me helaas moeten knippen en hechten deerde me niet ik had alleen maar oog voor de kleine. Toen moest de placenta komen en daar ging het helemaal mis er bleef een stuk zitten en zodoende moest ik alsnog met gillende sirenes naar het ziekenhuis om de rest van mn placenta operatief te laten verwijderen. Toen ik bijkwam kreeg ik te horen dat ik drie liter bloed verloren had en nog een dagje moest blijven. Nu ben ik al sinds de 11 e thuis en heb nog geen klap kunnen doen, ik voel me machteloos en alleen. Iedereen is werken en ik kan en mag bijna niets alleen doen omdat het wel een paar maanden kan duren voordat mijn ijzer weer op peil is. Ik voel me schuldig tegenover onze buurvrouw die nu iedere ochtend de hond uitlaat en tegenover mijn moeder die nu aan het kramen is. Mijn vriend is ook constant in de weer voor Nienke en mij. Zelf kan ik nog geen stap zetten of ik ben alweer uitgeteld zelfs een klein rondje buiten lopen achter de kinderwagen is te vermoeiend en pijnlijk. O wat hoop ik dat dit snel voorbij zal zijn en ik zelf naar kleertjes kan kijken in de winkel en al die andere dingen die nieuwe moeders doen. Ik weet jullie zullen wel denken tjonge wat een gezeur maar, ik benn het kwijt getsie die kraamtranen ze dijn bij iedereen anders. In ieder geval wens ik alle nieuwe moeders en moeders in aantocht veel ucses, liefde en kracht toe.
Liefs Nienke en trotse mama Petra
Liefs Nienke en trotse mama Petra