even reageren

Sorry maar ik wil toch echt even reageren op het bericht 'ik wil een
meisje'.

Dit zegt weer iets over deze maatschappij. Dat je iets voorkeur hebt oke dat hebben er veel en is normaal...

Maar ik vraag me af waarom bij jou die voorkeur voor een meisje zo sterk is. Heb je nare/slechte ervaringen met jongens/broers/vader misschien??
Dat zou zeker mee kunnen spelen.

Ik ken een meisje wier moeder 2 keer is gescheiden van haar man ( dus heeft 2 vaders gehad ) zij heeft ook een duidelijke voorkeur voor een meisje maar bij haar heeft het een duidelijke oorzaak 'negatieve ervaringen met mannelijk geslacht'! Dan heb ik er wel veel meer begrip voor.

Maar... als jouw extreme voorkeur geen duidelijke oorzaak heeft vanuit het verleden dan kan ik er weinig begrip voor hebben.
Als het dan maar niet zo is dat je als je zwanger bent ( wat wel gebeurt ) en het blijkt een jongen te zijn het laat weghalen!!! Vreselijk dat sommige mensen dat doen. Daarnaast zou je als je het wel laat worden geboren... het gevoel overbrengen op de baby.

Ik hoop eigelijk (klinkt hard) dat je een jongetje krijgt waar je zielsveel van zult gaan houden waardoor je gevoel van voorkeur zal verdwijnen!!!
Dan zul je een ECHTE GOEDE MOEDER zijn!
 
een voorkeur hebben is normaal,
maar als het zo erg is dat je niet zwanger durft te raken omdat je bang bent om een jongetje te krijgen... nou dan weet ik niet of je wel een goede moeder zult worden voor de jongen! Want kinderen voelen meer aan als je denkt!!!
 
Nou ik ben het dus wel eens met de 1e anoniem.
Kijk dat je een voorkeur hebt oke. Maar als het een obsessie wordt is het echt niet gezond. Ik hoop inderdaad dat ze een jongen krijgt, en hopelijk dan leert in te zien dat geslacht niet belangrijk is.
 
Kijk iedereen heeft een misschien een voorkeur. Dat iemand dat uit vind ik prima, maar op dergelijke manier. Sorry, dit vind ik niet kunnen.... waar gaan we eigenlijk heen als iedereen zo denkt.
Lieffs Tanja
 
Ik ben het wel een beetje met Tanja eens hoor.

Ik heb ook op het originele berichtje gereageerd. Wat mij opvalt is dat ze het benaderd als een beslissing die ze wel overdenkt maar waar ze niets bij voelt. Ik mis het gevoel totaal, vooral als je kijkt naar de reacties die ze geeft.

Maarja, wie weet wat erachter schuilgaat.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan