even reageren

Hoi,

Ben ik dan 1 van de weinigen die GEEN voorkeur heeft voor een jongen of meisje. Mijn man en ik zijn gewoon heel blij dat we een kindje krijgen, dat is toch altijd een wonder, wat het ook wordt!

Liefs Lieke
 
hou toch eens op zeg! Lees eerst het originele bericht door en ga dan pas achteraf in een nieuw bericht erover doorzeuren...

Ik word zo moe van deze discussie, zeker als je ook nog eens zo dapper durft te zijn om er niet eens je naam bij te zetten.
 
Dat je een beetje een voorkeur hebt is helemaal niet erg,maar je moet je wel goed beseffen hoe je in je handjes mag knijpen dat je uberhaupt zwanger bent en een kind mag krijgen. Als je je dat beseft dan maakt het wellicht niet meer uit wat je krijgt maar dat je het uberhaupt krijgt en mag verzorgen etc etc. Zolang het geen obsessie is en je ook blij kan zijn met het andere geslacht dan is er niets aan de hand.
 
daar ben ik weer, met mijn voorkeur!

aan de starter van dit bericht. Het lijkt me duidelijk dat jij op basis van berichten op een forum niet kan bepalen of ik een goede moeder zou zijn.
Als je al mijn berichten had gelezen, zou je ook weten wat mijn redenen zijn.


Aan degene die zegt dat er geen gevoel in zit....gewoonweg vaag. Hoe weet jij nou wat voor gevoel er zit in wat ik type. get a grip guys, this is ridiculous!

X.
 
Volgens mij heeft niemand er problemen mee wanneer een vader of moeder aangeeft dat ze graag een voorkeur hebben voor een geslacht. Een voorkeur wil nou eenmaal zeggen dat je het een liever hebt dan het ander maar het zegt niet dat je het andere volledig afwijst of uitsluit (gelukkig). Wanneer je dit namelijk wel doet dan discrimineer je: je kiest voor het een en niet voor het ander.
De dame in kwestie deed het voorkomen alsof ze nog in overweging was maar uit ieder berichtje bleek meer dat ze gewoon geen zoon groot wil brengen en mijns inziens discrimineert ze daarmee. Aan verwaarlozing en mishandeling van kinderen liggen o.a. dit soort gedachten of overtuigingen ten grondslag.
Maar ik vind het wel dapper dat ze er zo voor uitkomt en dat ze zich er bewust van is.
Hopelijk gaat ze er in de toekomst wat genuanceerder over denken......
 
dan heb je me niet begrepen. Ik heb een aantal keer benadrukt dat ik geen specifieke actie zou ondernemen, behalve dat ik een zwangerschap nog overweeg.

Mijn persoonlijke reactie daarop zou zijn (als iemand daarmee naar mij zou komen). Goed dat je niet zomaar wat doet en dan hoopt dat het allemaal wel goed komt en doet alsof je die gevoelens niet hebt!

Maar goed, de algemene reactie is dus dat ik fout ben omdat ik een voorkeur heb en daarover nadenk.

No wonder the world is such a rotten place :)

Men mag wel vinden dat ik discrimineer, maar tenminste sta ik erbij stil en veroordeel ik anderen niet zonder erbij na te denken of mij proberen in te leven. Ook jongetjes niet overigens. Zoals ik al zei: ben gek op mijn neefjes, maar ik heb heel erg persoonlijke redenen, redenen die ik niet zomaar opzij kan schuiven alleen omdat zwanger Nederland vindt dat het politiek incorrect is om een meisje te willen.
Was het leven maar zo simpel as that.

Daarom denk ik na VOOR ik begin.

Ik moet zeggen dat de reacties mij op een bepaald vlak wel aan het lachen brengen. Ik heb zo weinig met het type dat zo als een dolle stier bepaalt voor anderen wat goed en of fout is en daaraan ook nog een waarde oordeel verbint. Aan de andere kant voel ik voor mensen die met hetzelfde zitten ( veel vrouwen zijn verkracht of mishandeld en niet allemaal reageren daar hetzelfde op, maar zo uniek ben ik vast niet), maar die er niet over kunnen praten door dit soort reacties. Dat vind IK nou ziekelijk.

Maar goed, to each her own dan maar. Gelukkig zijn er los van zo'n dolle stier forum wel mensen die zonder te oordelen kunnen luisteren, zonder te roepen dat iemand ziek is, zonder zich te verbeelden dat zij het beter weten.

ta ta

Xaviera

 
Volgens mij moet je ophouden met reageren. Je boodschap is helder en je valt in herhaling.
Je voelt je voortdurend aangevallen terwijl je zelf de discussie begonnen bent. De laatste opmerking van Mika was volgens mij goed bedoeld maar dat lees jij niet zo. Volgens mij zit het je meer dwars dan je doet voorkomen.
Enfin, mijn zaak niet. Je hebt een goede discussie op gang gezet maar probeer niet steeds je gelijk te halen en laat het rusten.
 
ik ben niet zelf begonnen met een discussie. Ik heb een oproep gedaan voor mensen die hetzelfde denken.
Anderen zijn een discussie begonnen.
Het gaat niet om mijn gelijk en Zo goed is de discussie nou ook weer niet aangezien er voornamelijk 1 kant van het verhaal wordt belicht. Vandaar dat ik mij geroepen voel om te reageren.
 
Terug
Bovenaan