Even toch verdrietig

Het is niet zo'n groot probleem en ik zag het al aankomen. Ik moet dus echt stoppen met borstvoeding geven. Dat wil zeggen, ik moet afbouwen tot op zijn hoogst twee keer per dag bv en de rest fles. Jammer, jammer, jammer! Maar mijn kleine man komt gewoon niet genoeg aan. Vandaag op het cb woog hij 5060 bij een lengte van 59cm. De laatste keer woog hij 4960 ongeveer en als je nagaat dat dat vier weken geleden zo was........Ik wist, wilde (niet) al overstappen op de fles, maar had stiekem toch nog goede hoop op een beter gewicht....nee dus. Het voelt net alsof je faalt, terwijl ik er toch echt niets aan kan doen helaas....

Moest ik even kwijt.

Groetjes Hanneke en Hjerre (17 weken)

Nou Hanneke, ik vind het super knap van je dat je zo lang bv hebt gegeven hoor.
Petje af. Dat je mannetje er niet genoeg van aankomt is inderdaad jammer.
Maar bedenk maar zo dat ie een geweldige start heeft gehad dankzij jouw bv.

Liefs,

Tessie

Ook dat gevoel ken ik hoor. Ik wilde ook zo graag, maar bij mij lukte het
dus helemaal niet. Ik ben na twee volle dagen van veel pijn en kloven
gestopt. Ik voelde me ook een beetje hulpeloos. Je wil zo graag nmaar
het gaat niet.....

Maarrrrr bedenk wel dat je het hebt geprobeerd en dat je kleintje op kunst-
voeding ook echt wel groot zal worden hoor...

Dikke knuf Annet

Hoi Hanneke.

Heeft het Cb je geadviseerd te stoppen, of jij zelf? Hij is idd erg weinig aangekomen, maar dat zie je wel vaker rond de 4 maanden (beruchte 4 maanden dip).
Mijn Linde weegt nu met 5 maanden 4600 gram, afgelopen 2 weken ruim 3000 gram aangekomen, maar die maand daarvoor maar 100 gram. Mijn CB deed totaal niet moeilijk, want vrolijk, allert en voldoende plasluiers. Haar tweelingzusje krijgt dezelfde melk en die is veel zwaarder. Verschillende kindjes dus.

Wat kan helpen is kolven, en dan uit de fles geven. Weet je hoeveel hij binnenkrijgt (of voor en na de voeding wegen). Het ligt bijna nooit aan de voedingswaarde van de melk, of de moeder moet sterk ondervoed zijn.

Nogmaals als je zelf achter je besluit staat, prima, maar wil je niet stoppen heb je misschien wat aan mijn tips. Zo zie je ook maar dat elk CB weer andere adviezen geeft!

Op www.borstvoedingsforum.nl   kan je ook terecht met vragen, ook hoe je bijvoorbeeld KV met Bv kunt combineren.

Succes! Jelte

Ik ga absoluut mee in het advies van Jelte. Stop niet te snel hoor. Het kan idd helemaal geen kwaad dat jouw kindje qua gewicht rond deze leeftijd wat langzamer omhoog gaat dan in het begin. Zo lang hij maar niet te ver onder de benedenlijn van de curve zit is het sowieso goed. Laat je een goed informeren, voordat je stopt.

Stoppen kan altijd nog.

Groetjes Fonske (tja, een echte bv-mama)

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Dat heb ik echt effe nodig.
Vanaf het begin af aan al was de bv een probleem. Precies op tijd kwam mijn melk op gang en vanaf het begin moest ik al in de weer met tepelhoedjes. Ook kreeg Hjerre voor de nacht een flesje, want toen al had ik niet genoeg.
Een drietal weken waren een echt drama. Ik leek gewoon niet genoeg te hebben en op het cb de eerste keer was hij niet echt veel aangekomen, maar gelukkig wel voldoende.
Die volgende maand ging het beter. In die tijd ben ik ook met kolven begonnen, maar dat gaat bij mij gewoon helemaal niet. Ik heb van alles geprobeerd en verschillende kolven geprobeerd, maar ik krijg er gewoon niet meer dan 50 cc uit in totaal van twee borsten. En daar ben je dan bijna een uur mee bezig. Daar ben ik dan ook na een aantal weken mee gestopt.
Bv werd weer een probleem en hoewel de tweede keer op het cb hij net goed genoeg gegroeid was, bleef het op het onderste randje.
De derde keer was ver beneden en ging ik hem extra wegen elke week. Het mocht niet baten want nu nog zit hij onder de grens van de groeicurve.

Nu weet ik wel dat die curves niets zeggen, maar ik zie ook dat mijn ventje honger heeft. Elke keer wanneer ik bv geeft doe ik daar drie kwartier over ( beide borsten). Dat is niet erg maar wanneer die tijd om is en mijn mannetje moet loslaten, huilt hij van de honger. En ik heb dan gewoon niets meer.....dat is rot hoor je kereltje zo zien huilen......
De laatste dagen werd hij dan ook erg rustig voor zijn doen.....
We hebben met beider overleg besloten om te stoppen met de bv ( behalve dan misschien s' ochtends en s' avonds) want mijn kereltje mag best wat zwaarder..

Ha Terra,

Ik kan me verschrikkelijk goed voor stellen dat je het er moeilijk mee hebt maar je hebt je keuze volgens mij goed overwogen en bewust gemaakt.
Als je ventje er lekkerder van in zijn vel gaat zitten zou ik ook overstappen op kv.
Verder moet je je inderdaad maar goed realiseren dat je hem wel een hele goeie start hebt mee kunnen geven.

Succes, groetjes Fenneke

Hoi hanneke,

hier nog een die moet overstappen op de fles.
Wat ik laatst had geschreven (waar je nog op gereageerd had) dat ik naar het cb moest omdat Delano  de borst niet meer accepteerde.
Hij was toen ook weer te weinig aangekomen het kon net aan, maar ze zei je houd het zelf niet meer vol. 'S nachts er 2 of soms 3 keer uit gaat je breken.
Gelukkig is delano blij  met z'n flesje!

Maar ik mis het moment met z'n tweetjes wel!

En niet piekeren en niet het gevoel hebben dat je gefaald hebt....3 maanden bv gegeven is  toch iets om trots op te zijn!

groetjes kim

Terug
Bovenaan