Even toch verdrietig

hoi
ik moest ook over naar de fles bij 4 weken al!!!!!
ik heb ook tranen met tuiten gelaten hierom ik vond het het ultieme moeder gevoel de borstvoeding.
maar het was gewoon beter voor julian en dat was voor mij ook wel weer gerust gevend zeg maar maar goed ik vond het niet leuk.

Als het kolven niet lukt, waarom ga je niet naar je huisarts voor syntocinon neusspray. Bij mij lukt kolven ook, ik krijg geen toeschietreflex zonder baby aan de borst, maar die neusspray bevat oxytocine-hormoon en daarmee heb ik maanden kunnen kolven. Geweldig spul!

Hoi allemaal,

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik ben daar echt heel blij mee! We zijn inmiddels begonnen met afbouwen en Hjerre krijgt dus nu 's middags een flesje. Hij vind het wel een beetje raar, een flesje van mama. Maar hij vindt het heerlijk ! (gelukkig). Ik kreeg zelfs al heel snel een stralende glimlach en die had ik nou net effe nodig...Bovendien huilde hij niet na afloop om meer en sliep hij overdag ineens vijf uur achterelkaar. hoe bedoel je verzadigd! Nu komt hij wel ' s nachts wat vaker om wat eten.( Van het cb mag ik hem zeker 1 flesje meer geven op een dag)  En dan krijgt hij een flesje, hij geniet ervan.
Ik voel hem groeien hahaha. En nog een bijkomend voordeel. Met bv was ik altijd 40 minuten bezig en nu is hij in 10/15 minuten klaar. Wat hou ik een tijd over nu!
Ik blijf het jammer vinden, maar als ik zo alles bij elkaar zie en vooral een genietend en voldaan ventje, dan ben ik toch om.

Groetjes Hanneke

Jammer dat je borstvoeding niet genoeg is voor je kleintje. Maar groeien is ook belangrijk en zeker ook dat je een vrolijke baby hebt die tevreden is na het drinken! Ik lees terug dat veel moeders het heel belangrijk vinden dat hun kindjes borstvoeding krijgen, maar als het niet lukt of je hebt er geen prettig gevoel bij moet je ook kunnen stoppen. Ik heb het zelf ook geprobeert en uiteindelijk ben ik vrij snel overgestapt op flesvoeding. Mijn ventje groeit goed, is vrolijk en slaapt ook prima. En als je borstvoeding geven een intiem moment vond met je kindje, dan geef je toch zelf altijd het flesje.

Meid, als ik je verhaal zo es lees vind ik het nog knap dat je niet veeeel eerder bent gestopt. Nogmaals, petje af dat je het nog zolang hebt volgehouden.
Ik moest helaas na een week ploeteren ook stoppen omdat het gewoon helemaal niet op gang kwam.
Finn doet het geweldig op z'n flesje (net als z'n grote zus deed trouwens).
Je kindje de fles geven is echt geen schande hoor.

Geniet nou maar lekker van je voldane schatje en bedenk dat je er echt alles aan gedaan hebt om het te laten lukken.

Liefs,

Tessie

Terug
Bovenaan