Even van me afschrijven

Hallo,

Ik heb me vandaag aangemeld voor deze website, zodat ik kan meepraten op dit forum.
Mijn man en ik (we zijn 7 mei getrouwd) proberen sinds januari zwanger te worden, maar dat is tot op heden nog niet gelukt.
Ik realiseer me dat dat nog niet heel erg lang is (al was ik liever gisteren dan vandaag zwanger), maar maak me toch wel wat zorgen.
Dat heeft onder andere te maken met mijn lange en onregelmatige cyclus. Daarnaast heeft mijn moeder er ook 6 jaar over gedaan voor ze zwanger werd van mij. Daar is nooit een aanwijsbare reden voor gegeven, maar haar cyclus was net zo'n puinhoop als de mijne.
Sinds ik gestopt ben met de pil duurt mijn cyclus 35 tot 43 dagen. Normaal gesproken best fijn als je niet zo vaak ongesteld wordt, maar nu baal ik als een stekker. Veel langer wachten of ik al dan niet zwanger ben en veel minder kansen dan een 'normale' cyclus van 28 dagen.
Daarnaast zou ik volgens de berekeningen ongeveer afgelopen weekend een eisprong moeten hebben, maar ik test al sinds vorige week woensdag en de ovulatietest is nog steeds hartstikke negatief.
Ik word er wel een beetje wanhopig van, vooral omdat we helemaal klaar zijn voor een kindje. En ik mijn eigen lichaam niet kan 'vertrouwen'.

Nou ja, hier even van me afschrijven is al hartstikke fijn. Mijn man steunt me enorm en wil net zo graag een kindje als ik, maar het is toch heel fijn om hier met vrouwen die in een soortgelijke situatie zitten over te kunnen 'praten'.

Bedankt voor het lezen!

Groetjes, Marieke (31 jaar)

Hoi,

Als eerste welkom!
Ik heb zelf geen ervaring met een erg lange en onregelmatige cyclus, maar als ik jou was zou ik eens langs de huisarts gaan.
Hij kan kijken of je lange cyclus in je nadeel kan werken en je evt. wat geven om iig een regelmatige cyclus te krijgen.

Ik maak uit je verhaal op dat dit jullie eerste kindje is? De kans is groot dat de huisarts zegt dat jullie het eerst een jaar zo moeten proberen.
Een afspraak maken kan geen kwaad. Je onzekerheid wordt wellicht weggenomen en je kunt al je vragen stellen!

Succes verder!

Hoi,

Bedankt voor je bericht.
Wij gaan inderdaad voor ons eerste kindje.
Ik had erbij moeten zetten dat ik al naar de huisarts ben geweest (ruim een maand geleden). Inderdaad, pas na een jaar verwijzen ze door. Ik heb een prettig gesprek met haar gehad en op zich heeft ze wel iets van mijn onzekerheid weggenomen.
Ik had de afspraak met haar gemaakt toen ik voor mijn gevoel overtijd was, maar een negatieve test had. Tot die tijd duurde mijn cyclus maximaal 40 dagen, maar toen was ik op dag 42 nog niet ongesteld. Dat was de dag dat ik naar de huisarts ging. Zij vertelde toen ik dat ik nog een test moest doen als ik na een week niet ongesteld zou zijn. Na een dag werd ik toch ongesteld, maar dat verliep heel erg vreemd. Duurde maar vier dagen, waarvan ik maar eentje 'echt' ongesteld was. Maar, een week later werd ik wéér ongesteld en toen was het lang en heftig. Ik heb toen weer contact gehad met de huisarts, omdat ik er echt niets meer van snapte. Zij vertelde dat dit waarschijnlijk of een 'foutje' van het systeem was, of een heel vroege miskraam. En voor het berekenen van mijn nieuwe ovulatie moest ik van die tweede menstratie uitgaan. Dat heb ik gedaan en zoals ik al schreef is het resultaat al een week negatief.

Maar, ik trek zeker weer aan de bel bij de huisarts als ik weer twijfels heb. En anders over drie maanden sowieso, maar eigenlijk hoop ik dat ik voor die tijd toch zwanger word.

Ik blijf hopen!

Maar, bedankt voor je bericht! Fijn als er iemand meeleeft!

Groetjes!

Graag gedaan! Wij zijn zelf al 16 rondes bezig en in afwachting van mijn NOD komend weekend.

Volgende week donderdag heb ik de eerste afspraak bij de huisarts, ik ben benieuwd!

Ik hoop dat we allebei snel goed nieuws hebben!

Zelfde verhaal al bij mij.
Ik ben nu net een jaar gestopt met de pil. Ook een erg onregelmatige cyclus (34 tot 44 dagen).
Na 4 maanden ben ik naar de HA geweest. Na een cyclus temperaturen werd ik toch door gestuurd naar het ziekenhuis.
Nu ben ik inmiddels al een aantal onderzoeken en een kijk operatie verder :-s maar gelukkig is alles goed.
Succes!

Ha Daycey, dat wordt dus spannend komend weekend. Hopelijk is het snel helemaal raak! Ik heb toen ik naar de huisarts ging een dubbel consult gekregen (boden ze zelf al aan), misschien een tip voor jou. Dan kan je in alle rust even praten. Maar, hoe lang ben jij al bezig? Zeker ongeveer een jaar, als je 16 rondes al bezig bent. Laten we voor elkaar duimen!

En MissKimmetje, bedankt voor je reactie. Hoe ga jij nu verder? Ga je nog steeds door de medische molen heen, of is dat voorlopig even afgesloten? In ieder geval fijn om te weten dat er blijkbaar uit de kijkoperaties niets verontrustends is gekomen.
Ik wens jou ook veel succes!

Hoi,

Ook ik heb een normale cyclus, iedere maand voel ik mijn eisprong, en precies op dag 16. Deze maand heb ik echter niets gevoeld, een week voordat ik ongi moet worden zijn mijn borsten erg gevoelig, nu ook weer, dus ik weet ook wel weer zeker dat het weer niets is deze maand.
Het wachten en de onzekerheid maken je soms stapelgek.
Wij zijn nu inmiddels 9,5 jaar verder en de dokters staan ook voor een raadsel.
Bij mijn moeder duurde het ook erg lang, maar niet zolang als ik nu.
Nou meid ik hoop dat je de dokters, ziekenhuizen en alles bespaard blijf en dat je maar snel zwanger mag raken.

Heel veel succes.

Hoi MariekeSalah,

Ik heb ook last van een onregelmatige cyclus. Ik werd soms wel 6 mnd 'gewoon' niet ongesteld. Ik ben toen ook naar de huisarts geweest met mijn verhaal en die heeft mij meteen een verwijsbrief naar de gynecoloog gegeven. Ik kreeg int ziekenhuis hormonen die mijn eitjes liet groeien. (dat was mijn probleem, ze groeiden gewoon niet). Ondertussen wilde ik nog steeds niet zwanger worden, dus gingen doormiddel van een vloeistof mijn eileider doorspuiten om te kijken of ze niet verstopt zaten. Dat zag er in iedergeval goed uit.
2 maanden later ben ik dan toch eindelijke zwanger geworden. Nu verwacht in mijn kindje in december.

Het kan idd heel vervelend zijn om zo lang te moeten wachten. Vond het verschrikkelijk. Zeker omdat je het maar ff een jaartje moet proberen voordat je eindelijk een keer geholpen gaat worden. Ik hoop in iedergeval dat het snel voor je gaat gebeuren. Voor iedereen hier trouwens!!

Liefs

Terug
Bovenaan