even voor stellen

hallo allemaal ik ben moeder van een gezonde dochter van bijna 2 en half, dat duurde ook haast een jaar voor dat ik zwanger werd, nu zijn we bezig voor een 2de en helaas lopen we nu bij een gynocoloog we zijn weer een jaar bezig, blijkt nu dat ik pcos heb me man is ook nagekeken en is alles prima, ik krijg nu nog een kijk operatie ( zie er wel tegen op) want waarschijnlijk heb ik ook endometriose, dat houd in dat ik baarmoeder slijmvlies buiten me baarmoeder heb.

zijn er mensen die dit ook hebben of hebben gehad of hebben er vaak van gehoort, wil graag meer ervaringen er over lezen.

gr mama van sharon

Hoi Mama van Sharon,
ik ben Fleur,mama van een dochter van 3,5 jaar. Van haar was ik met 2 maanden zwanger, nu 20 maanden aan het wachten op een 2e kindje. Geen bijzonderheden gevonden bij de onderzoeken, met andere woorden, we zouden gewoon zwanger moeten kunnen worden. Woensdag gaan we weer naar de gyn,
horen wat de volgende stap voor ons is (waarschijnlijk IUI)
Hopelijk kunnen de anderen je meer vertellen over de pcos en endometriose,
welkom hier .
groet Fleur

Hoi,

Ik heb zelf ook endometriose.Wij zijn 3,5 jaar bezig geweest voor ons wondertje en ben nu net 6,5 weken zwanger d.m.v IVF.
Ik weet niet wat je precies over de endometriose wilt weten.Er is een hoop over te vinden op internet.
Waarom denken ze dat je endometriose hebt?
Dit kunnen ze namelijk alleen maar concluderen als je klachten hebt?Heb je symptomen die erop kunnen duiden dat je endometriose hebt?
En alleen bij een kijkoperatie kunnen ze dit uitsluiten.

Groetjes Suusje

he ja ik heb heel veel pijn met de menstrautie en met vrijen , en ze voelde iets een soort knobbel ofzo, dus ze voelde het via mijn anus( sorry voor het vieze woord) en daar voelde ze het ook via die kant zeg maar, ik krijg nu een oproep thuis gestuurd voor een kijkoperatie om zeker van te zijn of ik het daad werkelijk heb.

wat ik wil weten is, omdat het waarschijnlijk de combenatie is of het echt mogelijk is om zanger te raken zonder ivf enzo en las dat het weg tehalen is door hormonen teslikken of operatief verwijderen of de combenatie , maar hoorde ook dat je heel ziek kan worden van de homonen , wil gewoon wat ervaringen horen van jou en andere die het hebben hoe jullie er mee omgaan.

gr mama van sharon

he ja ik heb heel veel pijn met de menstrautie en met vrijen , en ze voelde iets een soort knobbel ofzo, dus ze voelde het via mijn anus( sorry voor het vieze woord) en daar voelde ze het ook via die kant zeg maar, ik krijg nu een oproep thuis gestuurd voor een kijkoperatie om zeker van te zijn of ik het daad werkelijk heb.

wat ik wil weten is, omdat het waarschijnlijk de combenatie is of het echt mogelijk is om zanger te raken zonder ivf enzo en las dat het weg tehalen is door hormonen teslikken of operatief verwijderen of de combenatie , maar hoorde ook dat je heel ziek kan worden van de homonen , wil gewoon wat ervaringen horen van jou en andere die het hebben hoe jullie er mee omgaan.

gr mama van sharon

Hoi,
volgens mij is het van buiten ook niet te voelen.De klachten kunnen wel oa zijn pijn bij menstruatie,seks,pijn bij zitten,fietsen enz.Maar ze kunnen het dus alleen met zekerheid diagnostiseren bij kijkoperatie.
Endometriose is een chronische ziekte en keert dus terug.Ze kunnen het weghalen bij een kijkoperatie,zoals ze bij mij ook hebben gedaan,maar binnen een half jaar tot jaar is het terug.Je kan de klachten alleen verminderen door pulgebruik,of apart pilletje waardoor je vervroegd in overgang gaat.Iedere x dat je ongesteld wordt,komt het langzamerhand terug en nestelt het bloed zich aan ingewanden,eierstokken,baarmoeder wat dus ervoor kan zorgen dat je verminderd vruchtbaar bent,maar dit laatste hoeft niet,want er zijn genoeg mensen die wel zwanger raken met endometriose.En die dus niet eens weten dat ze het hebben.

Maar zoals ik al schreef het is een chronische ziekte dus als je eenmaal zwanger bent en bevallen bent raden ze aan om borstvoeding te geven,want dit verminderd ook endometriose.
En daarna of aan de pil te gaan,spiraal of overgangspil,want dan kan je op ten duur weer klachten krijgen.

Ik zelf heb alleen de laatste paar maanden klachten gekregen.Ben nu anderhalf jaar geleden geopereerd.Hebben toen 6iui's gehad en daarna gestart met IVF en Godsdank ben ik nu na de 3de poging daarvan zwanger.

Voor zover wat info.Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes suusje

he dank jewel, ik slikte voor heen altijd de diane speciaal voor over beharing en acne enzo, kom nu erachter dt het pcos is, bij mijn dochter heb ik 5 maanden borstvoeding gegeven, ik had voor heen wel wat last van buik pijn, en pijn bij het vrijen heb ik al heel lamg maja dacht er niet zo goed aan dat het oets kan wezen,.

nu sinds ik weer een jaar gestopt ben heb ik veel pijn in me buik met de menstruatie en nu sinds 2 maanden ook buiten mijn menstruatie om, echt een zeurderig gevoel.

ik loop bij een gynocoloog in Het Erasmus MC universitair medisch centrum in rotterdam, dat is een heel goed zieknhuis.

mijn man en ik zijn er allebij geboren.

nogmaals dank je wel voor je info, we gaan kijken wat de kijkoperatie gaat doen, duurt 2 maanden wachttijd dus daar baal ik van vanwege dat ik in december op vakantie ga 4 weken amerika.

nu vraag ik me af zal ik voor dat ik op vakantie ga nog die kijkoperatie doen of daarna. wat zouden jullie doen?

gr mama van sharon

Terug
Bovenaan