Even voorstellen, en een vraagje over eigen willetje en eten

Hallo allemaal!

Nou we zijn 2 dagen verder. De eerste keer dat ze fruit kreeg zonder speelgoed stopte ze meteen met eten. Heb het fruit toen ook weggehaald met een flinke protest actie van onze dame. Het brood idem. Het avondeten ging al wat beter gisteren...en vandaag heeft ze alles gewoon opgegeten zonder speelgoed! HOERAAAA!!   We zijn er nog lang niet, dat weet ik wel, maar deze hindernis heb ik weer genomen.

Ik voel me altijd wel een beetje dom (om Máxima te quoten) als ik dit soort dingen niet zelf kan bedenken . Maar gelukkig is er dit forum. Bedankt allemaal

hoi janneke,

hier ook 1 met eigen wil.
gelukkig is het hier eten en niet spelen.
zo doen we het eigenlijk al een tijdje en dat gaat hartstikke lekker.
helaas geeft meneer wel altijd sávonds de brui aan de laatste fles.
dan is het 2 slokken drinken en dan geeft hi hem terug.
nu doen we het zo:   niet eten of drinken dan naar bed.
meestal valt hij dan gewoon in slaap na 2 min.

groetjes saloua

Hallo moeders,

Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die een kindje heeft die bijna op commando kan huilen. Als iets niet gaat zoals hij het wil kan hij heel erg boos worden en het vreselijk op een brullen zetten. Ook met "echte" tranen.
Wij zijn ook heel streng in regels stellen. Bij het eten wordt er niet gespeeld. Dan alleen eten. En soms heeft hij ook niet zo veel zin in eten. Dat krijgt alleen een beetje groente maar wel altijd een toetje.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het soms dan ff niet meer weet. Het is ook niet leuk als het dagelijks een strijd wordt met eten. Maar ik weet nu wel dat het zo is dat de aanhouder wint.
Dus heel veel succes!!!

Groetjes
Karin mamma van Nathan 02-07-07

Terug
Bovenaan