Even voorstellen en metteen met de deur in huis vallen!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ik wilde me even voorstellen omdat ik nieuw op het forum ben! Ik ben ninet en ben zwanger van ons tweede moppie! Natuurlijk weer erg trots, al is het nog pril. Ik ben nu ruim 10 weken en het leek me leuk om het forum op te gaan om er alvast lekker over te teuten! We hebben het alleen tegen m'n ouders verteld en die waren weer reuze enthousiast. Ik wil jullie eerlijk benaderen, en ook maar metteen m'n minste punt vertellen. Dat is dat ik nog een sigaretje rook, het zijn er maar een paar en dat zijn mijn momentjes na een drukke dag. Overdag rook ik 1 of 2 sigaretjes en s; avonds ook. Het is niet veel maar ik kan ze nog niet helemaal weg doen. het komt wel hoor, maar het is nu nog even zo. ik weet dat ik er wel comentaar over zal krijgen, maar ik wil er gewoon eerlijk over zijn en ik denk dat er nog wel meer meiden zijn die het heel moeilijk vinden om volledig de sigaretten aan de kant te leggen. En omdat ik het jullie nu gezegt heb hoop ik dat we ook hierover lekker eerlijk en open over kunnen praten. Ik hoop dan ook dat als er nog iemand is die hetzelfde heefd als mij het me verteld. Zou ik heel fijn vinden. Verder hoop ik dat we allemaal een super zwangerschap mogen beleven en dat het gezellig is hier.
Groetjes ninet

Hoi Ninet

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap geniet ervan.
En met die sigaretjes zal het ook vast wel goed komen.
Ik was gelukkig al een half jaar gestopt toen ik zwanger werd, dus heb er zelf gelukkig geen last meer van.

Een fijne zwangerschap en je kunt echt wel stoppen.

Liefs Anke (17w3d)

Hoi Ninet,

Nou je bent niet de enige hoor.. Ook ik zondig nog een beetje.. Doe ontzettend mmn best om echt helemaal te stoppen.. Ik rookte best wel veel, en sinds ik weet dat ik zwnager ben, ben ik drastisch geminderd.. Tja, je blijft commentaar houden.. Ipv dat men mij nou motiveert door te zeggen dat het hartstikke goed is dat ik in zo;n korte tijfd onwijs geminderd ben. blijven er van die betweters die je er alleen maar op blijven aanspreken dat iok nog wel rook.. Mijn zwager is er zo een... Ik wordt daar echt heel boos om! Het is zelfs zo erg dat toen mijn man hem van de week belde om te vertellen dat we de eerste echo hebben gehad en dat alles super ok is met de kleine, kwam er geen enkele reactie. Het bleef zelfs stil aan de andere kant, en na een paar seconden was het enige wat mijn zwager zei: maar ze rookt dus nog wel.

Kun je het geloven!!!!!! Oe, wat ben ik daar kwaad om geworden!

Maar goed, om even op jouw voorstellen terug te komen, welkom op het forum, en wees er trots op dat je eerlijk bent! Je liegt er tenminste niet over! Succes!

Groetjes,

Sharon

Hoi ninet....

Stoppen is nou eenmal niet makkelijk... Ik was 6 weken zwanger toen ik in 1 keer stopte.
Ik was heel erg misselijk wat mij geholpen heeft anders had ik het eerlijk ezegt ook niet goed gered,nu ik gestopt ben wil ik dat ook wel blijven en niet nog eens na de zwangerschap doorgaan das zonde lijkt me,en jij?
Heel veel sterkte alvast he ,groetjes bianca (25wk1dg)

Hoi,

Ook ik kan hierover mee praten.  Ik ben ook een roker. Toen ik op 19 november de test heb gedaan ben ik naar buiten gegaan (zijn net verhuisd en hadden toen al besloten om niet meer binnen te roken) om nog 1 sigaretje te roken. Halverwege heb ik hem uitgemaakt want hij smaakte me echt niet. Dus 5 maanden niet gerookt maar de laatste 5 weken had ik al zo'n verschrikkelijke trek in een sigaretje... En nu heb ik, heel slap, er vorige week toch aan toegegeven. We hadden vrienden op visite (beide rokers) en heerlijk getafeld, de mannen deden de afwas en de dames waren even buiten in het zonnetje gaan zitten met een glaasje wijn... en toen kon ik het echt niet laten. Het erge is, hij smaakte me nog lekker ook!!   Het is er bij 1 gebleven en mijn trek naar is nu ook weer weg, maar toch.....het blijft moeilijk.. Succes

Gr. Mo (24w4d)

Hallo Ninet,

Ik vind het wel stoer dat je erover begint!!
Er word eigenlijk nooit over roken gesproken  hier!!
Ik ben af en toe ook "stout".
Ik was wel zo goed als gestopt, maar door wat zorgen er toch weer 1 opgestoken, is natuurlijk geen excus!!
Maar toch....
Ik heb ook sterk behoefte aan een sigaretje,paar dagen voor ik naar de  vk moet.
Bang dat er iets verkeerds is!
Misschien kunnen we elkaar hier op dit forum wel steunen, in het stoppen, of minderen??

Groetjes esther

Hallo allemaal,

Ik vind het goed dat er iemand hierover begonnen is, want er zijn genoeg a.s. moeders die nog roken.

Toen ik zwanger werd van de eerste rookte ik ook nog en het was ook zó moeilijk om helemaal te stoppen (terwijl ik altijd héél hard riep dat, als ik zwanger zou zijn, GELIJK zou stoppen). Met het schaamrood op de kaken vertelde ik de vk dat ik er nog ongeveer 5 op een dag rookte en ze maakte er totaal geen ophef over! Het is toch een verslaving, zei ze. En dit was een redelijk aantal, maar het beste was natuurlijk om langzamerhand te minderen en uiteindelijk te stoppen. Het heeft bij mij tot oudjaarsavond geduurd (was toen 8 maanden zwanger). Vanaf januari ben ik gestopt en gelukkig kwam er na 42 weken een supergezond kereltje tevoorschijn! Nu rook ik al 2,5 jaar niet meer en ben sinds 5 weken zwanger van de tweede!

Ik hoop dat jullie allemaal uiteindelijk kunnen stoppen en ik wens jullie daar veel sterkte bij! Voor later, als de baby er is, is het ook veel makkelijker/beter. Wat je ook doet, voel je er niet schuldig over; je doet je best, meer kan je niet doen!

Groetjes, mamavanLucas

Hallo meiden,
Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik had echt heel veel comentaar   verwacht en toen ik dit las heb ik metteen m'n man geroepen en hem alle reacties laten lezen. Hij zei ook tjee ik wist wel dat je echt niet de enige was. Ik voelde me erg goed. Bedankt en natuurlijk gaan we er met z'n alle voor, om te stoppen. En wie weet kunnen we elkaar wel gaan steunen! Ik vind jullie allemaal kanjers dat jullie hebben gereageerd en ik zal zeker meer op het forum te vinden zijn. Ik hoop dat alles met jullie goed gaat en dat er al mooie uikjes beginnen te groeien. Ik moet donderdag voor het eerts naar de vk, ben erg benieuwd, ook best onzeker ik hoop echt dat ze het hartje kunnen horen. Op de echo zag alles er prima uit, maar de eerste keer het hartje luisteren vind ik net zo spannend hoor. Nou meiden ik probeer jullie namen een beetje te onthouden zodat we lekker kunnen kletsen, en elkaar goed op de hoogte houden!! Tot snel weer
groetjes ninet

Terug
Bovenaan