even voorstellen: leeftijdsverschil?

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Ik ben sinds kort op dit forum en kom hier terecht omdat ik in november 2006 mijn lieve dochtertje Maaske heb gekregen. Zo te zien zijn jullie al aardig bedreven geraakt, ik moet nog even inkomen.

Dus gooi ik maar een topic in de lucht (misschien allang besproken): hoe veel jaar zit er tussen jullie kinderen of waar "werken jullie naartoe" bij een volgend kindje (mocht dat mogelijk zijn natuurlijk)?

Goede ervaringen met klein/groot leeftijdsverschil?

Ben benieuwd!

Hallo Jovisia en Maaske!
Wat leuk dat jullie r ook zijn!
Aiméely is van 29 oktober en zij is ons eerste kindje!
Moeilijke vraag over leeftijdsverschil tussen de kids.... Ik zou graag willen dat Aimée goed kan lopen voordat de volgende er is, dus in principe zou ik dan vanaf nu weer zwanger kunnen worden....
Ik geloof wel dat meer of minder leeftijdsverschil tussen de kids ook zo zn voordelen heeft! Ik ben nog aan t bijkomen van alle gebroken nachten, die ik 9 mnd lang gehad heb....
Moet er niet aan denken dat je een kleine nachtbraker hebt en overdag een peuter rond heb lopen... pfff lijkt me erg heftig maarja dat overleef je ook wel weer!!
Ik geef nu alleen smorgens nog borstvoeding en ben om die reden ook nog niet aan de pil... Het had dus allang raak kunnen zijn!
We laten het dus een beetje aan t lot over net zoals bij onze eerste! Een kleintje is hier meer dan welkom maar wanneer...? Ik laat t weten zodra t zover is!

Liefs L81

Hoi en welkom hier op het forum.
Ik wil gelijk even weten wanneer je dochtertje jarig is, dan kan ze nog op de verjaardagslijst, als je dat leuk vindt.

Ik heb 2 dochters; 1 van 4 en 1 van 10 maanden. Ze schelen precies 4 jaar en 4 dagen.
(ik heb dus een drukke maand in november)
Ik vind dit leeftijdsverschil ideaal; de oudste zit op school, zodat ik alle tijd voor de jongste heb.
Maar ik denk dat er voor ieder leeftijdsverschil wel iets te zeggen valt.
Ik dacht na de eerste zoieso dat er nooit geen tweede meer zou komen, tot ik na 3 jaar toch weer dé kriebel kreeg.
Sil

hoi en welkom!!

Ik heb dus nu 1 dochter en ze is van 4 oktober 2006.... Ik kijk dus niet naar leeftijdsverschil maar naar het praktische (op dit moment) in het huis waar we nu in wonen is géén ruimte voor een 2e.... Onze dochter moet al bij ons op de kamer slapen, ik zou niet weten waar ik de volgende zou moeten laten (de schuur mss?? ) gekheid natuurlijk! hahaha.
We gaan eerst andere woonruimte zoeken, en ik moet er weer helemaal bovenop zijn.
Bekkenploblemen en ppd, maar dat komt wel goed  Zoals ik er nu over denk, willen we over 1 á 2 jaar weer een poging gaan maken... écht vlak achter elkaar had ik nooit gewild.. weet niet waarom eigenlijk.. hahaha, dus ik wil tóch een leeftijdsverschil... hhaha maar zo een beetje hetzelfde als Sil27 dus (het zal eens niet zo zijn )

Groetjes Debby

Hoi,

Ik had nooit gedacht dat ik moeder zijn zo leuk zou vinden en ik weet nu eigenlijk niet zo goed meer hoeveel kinderen we nou eigenlijk willen. Ik loop namelijk nog steeds te roepen dat ik er wel 5 wil.

Da's wel een beetje overdreven, maar aangezien ik 'al' 35 ben, moeten we misschien geen jaren tussen nummer 1 en 2 laten zitten. Als we dan nog voor een 3e willen gaan, dan kan dat nog zonder al te veel problemen.

Groetjes, KT

ik weet het nog niet zo goed. We zijn onwijs blij met Lukas, maar hij is ons een beetje overkomen, dus het was niet hele bewuste keuze om zwanger te worden (ik heb namelijk hormoonproblemen waardoor de arts dacht dat de kans heel klein was dat ik zomaar zwanger zou worden). Dus enerzijds denken we, stel dat een tweede niet zo makkelijk gaat moeten we misschien niet te lang wachten, het is ook leuk voor Lukas als er niet teveel tussen zit (een vriendin van mij scheelt 7 jaar met haar broer en hebben daardoor niet zoveel met elkaar, alhoewel het ook gewoon een kwestie is of het wel of niet klikt natuurlijk). Anderzijds is mijn hele hoofd en hart vol van Lukas, en vind ik ook fijn dat we nu langzaamaan weer wat ruimte krijgen in ons leven voor andere dingen (Lukas heeft lang borstvoeding gehad en lang niet doorgeslapen). Dus kortom, wij weten het nog niet!!! Ik weet wel dat ik heel happy ben zoals het nu is en dat ik er daarom nog niet zo mee bezig ben. Over een jaartje misschien gaan proberen?? (Ik zou er ook wel 5 willen, maar gelukkig ben ik nu 28, dus best nog veel tijd ).

He hallo!!

Welkom!!! Ik heb 1 dochter en die is van 15-11-2006!! Ik hoop dat ik ooit een 2e zal krijgen maar dat ligt nog niet in de planning!! Ik heb het nu druk genoeg!!
Ik let daarbij niet op het leeftijdsverschil! Xie het wel....

xx memke    

Terug
Bovenaan