even voorstellen: leeftijdsverschil?

Mochten we onbedoeld zwanger raken, dan is hij/zij meer dan welkom. Maar vooralsnog gebruiken we voorbehoedsmiddelen, aangezien we het zo eerst wel even goed vinden. We zijn  allebei  behoorlijk moe,  in het begin slapeloze  nachten gehad met veel gehuil en  helaas ook overdag waardoor de  slaapuurtjes beperkt waren.  En ook nu zijn  de nachten nogal eens te kort, doordat onze dochter vroeg wakker is.  

Voorlopig is alle aandacht voor onze dochter, heerlijk gewoon om elke dag weer wat nieuws aan haar te ontdekken. Mochten we bewust de voorbehoedsmiddelen laten staan, dan zal dit over 2 a 3 jaar zijn. Onze dochter is dan hopelijk goed ter been, gaat naar dan ms naar school of zo en hebben we ook een paar uur alle aandacht voor de baby.

hoi,

Toevallig is dit een vraag die mij ook regelmatig door het hoofd gaat.
Het lijkt me iets beter te doen als het eerste kindje wat groter is en goed kan lopen voor er een tweede komt. Of dat de 1 uit de luiers is voordat nummer twee aan de beurt is.
Maar aan de andere kant: hoe kleiner het leeftijdverschil hoe eerder je weer een beetje tijd voor jezelf hebt. Anders heb je net 4 jaar peuter en kleuter gehad en dan begint het weer op nieuw. Kun je het beter maar gehad hebben niet waar?
Wat er ook bij komt: mijn man en ik hebben veel reizen genaakt. Dat si echt onze passie geweest en nu eigenlijk nog. Verre rondreizen (zeker in gebieden waar malariatabletten voor nodig zijn) doe je niet zo snel met een klein kind.
Is het eerste kind straks groot genoeg om mee te gaan, heb je weer en kleine dat schiet ook niet op dus....

Een luxe probleem natuurlijk dat snap ik ook wel, maar het speelt wel mee.

groetjes Elke

Terug
Bovenaan