even voorstellen uitgerekend 29 nov!

chantal1a

New member
goedemorgen allemaal!!

al even meegelezen in alle onderwerpen!! fijn te lezen, allemaal even zenuwachtig, leuke verhalen, minder leuke verhalen, (niet zo fijn te lezen, natuurlijk.) en dezelfde klachtjes die ik ook ervaar!

Ik ben zelf (30 jr) zwanger van mijn 1e kindje, na 3 jaar!
Superblij!! al 2 x een echo gehad, 1 x met 6,6 weken en 1 x vorige week donderdag toen was ik 9,2 weken zwanger!! nu straks weer met 12 weken voor de combitest.

Leuk forum is dit, zat eerst op een ander forum, maar deze vind ik persoonlijk leuker! k heb ook deze app. op mijn Iphone, zwanger.nl, een aanrader!! mooie illustraties, leuke tip van de dag en alles klopt wel zo'n beetje!!

nou meiden hoop jullie vaak te "spreken" op dit forum!!

groetjes Chantal
 
Hoi!

Ook ik kom mij hier maar melden denk ik! Ik las net je verhaaltje en dat lijkt wel op die van mij!
Ik ben iets jonger, ook zwanger van mijn eerste kindje. Wij zijn anderhalf jaar bezig geweest en hebben twee miskramen gehad afgelopen maanden (eentje in december en eentje in januari). Ik heb inmiddels ook twee echo''s gehad, eentje bij 6,5 weken en eentje vorige week donderdag. Gelijk met jou dus. Toen bleek ik ook 9 weken en twee dagen te zijn! En ik ben dus ook de 29ste uitgeteld!
Ik ben de weken inmiddels voorbij dat het misging de vorige twee keren (beide keren bij 6 weken, 0 dagen). Verder spuug ik ongeveer tweemaal daags en ben vrijwel de hele dag kotsmisselijk. Wow wat een feest om zwanger te zijn. Maar goed, natuurlijk hebben we het er voor over, het is alleen wat vervelend momenteel.
Nou, wat kan ik verder nog vertellen? ohja, wij gaan de combinatietest ook doen en wel op maandag 16 mei. Spannend! Wij hebben al wel besloten dat we in eerste instantie geen vervolgonderzoeken willen, omdat dan de kans op een miskraam aanwezig is. En hoe klein die kans ook is, ik wil zeker niet nog een miskraam meemaken! Mocht de combinatietest niet goed zijn, dan wachten wij de 20-weken echo af. Wellicht zien ze dan alweer iets meer.

Gr. Louise

 
hai Louise,

Nou dat is wel erg toevallig allemaal!! wel erg van je twee miskramen, maar gelukkig ben je nu verder. Ik heb gelukkig in die 3 jaar geen miskramen gehad, maar dat is soms ook wel lastig, dan rijst de vraag naar boven, kan ik uberhaupt wel zwanger worden???? maar gelukkig heb ik het tegendeel bewezen en wel zonder hulp vanuit de gyn.

De echoscopiste zei afgelopen donderdag dat ik mij geen zorgen hoef te maken! als het hartje zo klopt en het was voor 9,2 weken precies op maat, dus ze zei dat ik met een gerust hart mag gaan genieten.
vandaag veel vlagen van misselijkheid gehad, maar gelukkig maar 1 keer gespuugd, een keer 's morgens... meestal ben ik 's avonds alleen aan het spugen! net gegeten, dus ik hou m'n hart vast het komende uur, ben het spugen namelijk wel een beetje zat, maar ja het is voor een goed doel, en inderdaad het laat je wel echt zwanger voelen.

ik moet maandag 9 mei voor het eerst naar de verloskundige, maar de echo laat ik in het ziekenhuis doen, op donderdag 19 mei heb ik de combitest, morgen moet ik daarvoor bloed prikken.

wel leuk want zo ben je er wel veel mee bezig. straks wordt het nog lang wachten op de 20 weken echo....

wil je eigenlijk weten wat het wordt???
 
Hallo Louise en Chantal,

Wat leuk dat jullie je ook hebben aangemeld op dit forum. Ik ben zelf 24 en mijn vriendin 23. Ik ben volgens mij de enige papa die (tot nu toe) hier actief is. Dit wordt ook ons eerste kindje en zoals het er nu voor staat zijn wij 25 november uitgerekend. Vanmiddag hebben wij onze 2e echo... erg spannend weer. Mijn vriendin voelt zich eigenlijk de hele zwangerschap al prima. Ze is af en toe wat eerder moe, maar verder niet misselijk of beroerd.
Hopelijk gaat dit bij jullie ook snel over.

Wij weten trouwens nog niet of we het willen weten...
 
Hoi!

Wat leuk Geert, dat jij je ook hebt aangemeld in de mama-club! Eens een keer een man die van zich laat horen!
Ik ben zelf geboren zonder schildklier. Gewoon een productiefoutje zeg maar. Maar daarom moet ik wel de hele zwangerschap onder behandeling van de gyneacoloog blijven. Dat wordt dus ook sowieso een ziekenhuisbevalling. Maar dat vinden we niet erg. Ik ga liever aan het begin van de bevalling naar het ziekenhuis dan halverwege de persweeën omdat het niet wil lukken zeg maar. Bovendien liep ik al bij de gyneacoloog omdat wij anderhalf jaar bezig zijn geweest. We hebben nu wel een spontane zwangerschap, maar hebben we alle onderzoeken gehad die mogelijk waren. Daar kwam overigens niets uit.Mijn gyneacoloog is een fantastische vrouw, dus vond het wel fijn dat we haar nu houden.
Wij willen absoluut NIET weten wat het wordt.
Oja Chantal, mijn gyn. zei ook dat de kans op een miskraam enorm verminderd als het hartje eenmaal klopt en als het vruchtje meer dan een centimeter is. Wij zaten bij 9,2 weken op 24mm. Dus dat zat ook volgens ons gyn. helemaal goed. Fijn he? We proberen dus echt te genieten. Al moet ik wel zeggen dat dat tussen het spugen door best wel eens lastig is. Ik spuug ook met name aan het einde van de middag/begin van de avond. Soms nog halverwege de ochtend.
Week 10 schijnt het ergste te zijn, dan moet het weer afnemen. Daar ga ik maar vanuit, aange
 
hai hai!

@Geert, gefeliciteerd, vanmiddag weer een echo zag ik net in een ander topic. spannend hoor!!

Jeetje Louise geen schildklier, heb je daar veel last van in het dagelijkse leven of valt het mee??
nou bij mij wordt het ook een ziekenhuis bevalling hoor, daar zijn ze toch voor. ik ga al die poepelegein niet aan de hand halen in mijn slaapkamer. ook als er iets niet goed is ben je meteen op het goede adres, met de juiste mensen om je heen.

o en ik wil trouwens wel weten wat het wordt!! ik wil gelijk alles in de juiste kleur.... dus uit praktisch oogpunt en ik ben veels te nieuwsgierig!!!

het spugen valt mee deze week, gelukkig!! ben alleen wel weer erg moe, gister moesten we even uiteten en daarvoor moest ik echt even een uurtje slapen...! maar goed als dat het ergste is.

Ga je eigenlijk ook nog naar de verloskundige?? voor andere adviezen; kraamzorg, gevoelens, enz

nou ik heb net de eerste opmerking gekregen; " em, chantal? Ben je zwanger???" naar aanleiding van m'n buikje... weten bij jullie al veel vrienden het??

nou ik ga weer even verder met werken, heb m'n broodje op!!

groetjes!!
 
Terug
Bovenaan