even voorstellen uitgerekend 29 nov!

Hoi Chantal!

Nee hoor, ik merk in mijn dagelijkse leven praktisch niets van mijn afwezige schildklier. Het is meteen na mijn geboorte ontdekt en ik krijg gewoon het schildklierhormoon in afgepaste hoeveelheid 's morgens via medicijnen. Ik ben niet anders gewend. Ik ben dus ook niet extreem dik of juist extreem mager. Gewoon gemiddeld slank met hier en daar een kwabbetje ;-)
Ik ben eigenlijk perfect ingesteld wat betreft mijn schildklierfunctie. Alleen nu met de zwangerschap is het even spannend hoe dit zijn invloed gaat hebben, maar mijn internist en gyneacoloog zijn daar niet bang voor, omdat mijn bloedspiegel al jaren heel stabiel en mooi is.
Ik weet eigenlijk niet of ik daarnaast nog naar de verloskundige moet voor adviezen. Het meeste haal ik van internet en ik kan altijd bij de gyneacoloog terecht met vragen. Maar voor sommige dingen is wel even handig hoor; zoals het regelen van kraamzorg....geen idee bijvoorbeeld. Daar heb ik het de vorige keer nog niet met haar over gesproken. Ik heb wel het gevoel dat ze meer kijkt hoe het gaat, dan dat ze komt met tips. Maar ik wil voor de volgende keer eens even wat vragen op papier zetten.

Wat betreft je buik; daar heb ik ook last van! Echt enorm! Ik ben al een slechte poeper ;-), maar nu is het echt dramatisch. Alsof ik al bijna twintig weken zwanger ben. Pffffffft. Wel erg dat mensen daar naar vragen! Zou ik zelf nooit doen. Onze ouders/broers/zussen wisten het al vrij snel. Onze kameraden hebben we het afgelopen week verteld. Mijn collega's heb ik het ook al verteld (meer ook als ontlading naar een enorm heftige tijd van onderzoeken en miskramen) en de ooms en tantes/opa's en oma's horen het komend weekend.
En bij jullie?

Ik heb vandaag voor het eerst niet gespuugd en zelfs de misselijkheid viel mee. Man, je voelt je meteen een ander mens! Hahaha. Maar goed, ik was toch wel blij eigenlijk dat ik duizelig was toen ik net opstond. Dan zit het in ieder geval nog wel goed.

Nou, mijn verhaal is alweer veel te lang.

Ga nu lekker op de bank liggen!
 
Hallo Chantal en Louise,

Onze 2e echo was helemaal geweldig. We hebben het hartje gehoord en onze kleine eindelijk weer gezien. Heel moeilijk te beschrijven wat er op dat moment door je heen gaat.... zo geweldig. Helaas duurt het nu weer 9 weken voor onze "20" weken echo.

Ja mijn vriendin is wel aangemeld op jongegezinnen maar nog niet erg actief op dit moment. Komt denk ik omdat wij vrijdag 20 Mei gaan trouwen en ze eigenlijk iedere avond van alles aan het regelen is. Wel leest ze af en toe mee wat ik allemaal op het lullen ben, en ik denk dat ze binnenkort ook wat meer actief is.

En hoe zit het met jullie mannen??

 
nou die van mij leest af en toe mee! Hier vind het volgens mij wel leuk. Ik zat eerst op een ander forum en dat was het niet voor mij, waren gewoon niet mijn type meiden. En dat vond hij ook echt onzin.
Maar voor de rest leeft hij heel erg mee met onze zwangerschap! Hij is erg lief voor me, en we doen rustig aan, als ik naar huis wil gaat hij ook lekker mee...
Leuk dat de echo zo bijzonder was!!! ongelovelijk he als je het ziet!! moet nu nog 2 weken wachten voor de 12 weken echo....!!! het liefst zou ik elke dag wel even in m'n buik willen kijken.
Goh wat leuk trouwen!! hadden jullie de bruiloft al gepland?
 
he Louise, met mijn darmen gaat het eigenlijk weer prima!! gelukkig!! eet veel vezels, all brain cornflakes en veel groentes en fruit en dat helpt wel!! vorig weeknd was echt niet leuk dus dat wil ik niet meer!
Ik ben een beetje een open boek, dus bij mij wisten al vij veel mensen het vrij snel... toevallig hadden wij op de zondag dat ik de test deed een etentje met een wijn arrangement en daar deed ik dus niet aan mee, en aangezien ik wel van een lekker wijntje hou, keken wel een paar mensen mij vreemd aan, en m'n allerbeste vriendin zat met tranen in de haar ogen aan tafel. Maar op zich wel grappig iedereen hield z'n mond tot dat wij het zelf vertelden, en toen hoorde ik van hun, oooo maar dat hadden we allang door!!
verder heb ik het ook aan mijn ouders, zus en zwager snel verteld, die maandag na de test. en na de eerste echo, waarop ik het hartje zag kloppen, kon ik zelf echt m'n mond niet houden!!!
Maar ik kan best begrijpen dat als je wel een miskraam hebt meegemaakt dat je dan veel voorzichtiger bent.
Ik ga trouwens maandag naar de VK, in het ziekenhuis zeiden ze dat ik voor de echo's bij hun kan blijven en voor de info, en andere dingen, buikomvang, gewicht e.d bij de VK een afspraak mocht maken en dat heb ik gedaan!!
Ongelovelijk he dat ze met medicijnen de werking van je schildklier kunnen opvangen, maar gelukkig kan je dit nu wel allemaal meemaken!! Ik zag ook op een andere site dat de hielprik, na de geboorte, o.a is om te checken of de schildklier werkt, nooit geweten.

nou ik ga even van mijn vrije dagje genieten, moet een hoop doen maar ben in iedergeval al om 10 uur eruit gegaan vorige week en die week ervoor was het half 2 maar dat is de halve dag al om!! dus gan nu snel aan de slag en dan vanmiddag even in het zonnetje!!

groetjes!!


 
Hoi Chantal,

ja, die hielprik is daar inderdaad voor. In 1983 ingevoerd en in 1984 was één van de eersten die daarmee eruitrolde. Nu wordt je volgens mij op 17 ziektes getest, maar toen op 3. Was best spectaculair. Heb ook als kind wel als proefkonijn gefungeerd, omdat de wetenschap nog niet zover was. Maar ach, alles komt goed!

Geniet nog mooi even van het mooie zonnetje!!

En Geert; wat gaaf hé die echo's? Door onze miskramen hebben wij er inmiddels twee gehad en krijgen er nog twee. Echt bijzonder. Mijn man leest hier niet op mee, maar is verder wel lekker fanatiek!

Gr.
 
goedemorgen!!

nou het is even klaar met het mooie weer! althans, hier regent het! maar goed moet toch weer aan het werk!!

straks 1e bezoek verloskundige!! mij benieuwen! ben natuurlijk alleen nog bij de gyn geweest. wel weer leuk om even een afspraak te hebben, ben je er toch weer even mee bezig! kan ook niet wachten op de 1 weken echo donderdag mogen we weer!!

Hoe is het met jullie, lekker weekend gehad!!??? nou wij wel!! gezellig was het, verjaardag, en feestje zaterdagavond op strand!! mooi weer!! top!! hoewel we eigenlijk moesten doorgaan met verbouwen hebben we het er lekker van genomen!! nu maar elke avond aan de slag!!

zal je op de hoogte houden van de afspraak louise, wie weet is het ook wat voor jou om heen te gaan....

fijne dag allemaal!!
 
nou maandag geweest, bij de verloskundige!

ja was een leuk gesprek, ze stelde heel veel vragen, over hoe alles gaat... misselijk, moe?? alle datums, situatie afgelopen 3 jaar, waar ik wil bevallen, waarom, of ik kraamzorg al geregeld had, en daar gaf ze info over mee, dus daar heb ik mij nu ook voor opgegeven. en ze heeft m'n bloeddruk gecontroleerd, hartje geluisterd!!! erg leuk/mooi/bijzonder om te horen!! jeetje wat klopt dat snel!!!! hij/zij is hard aan het werk!!! en nu gister bloed laten prikken,voor suikergehaltte ijzer en nog een hoop andere dingen....
ook nog gehad over combitest maar dat ging ik tochal doen...
en je krijgt een leuke tas mee met folders en cadeautjes! over 4 weken moet ik weer!! nou dat was em even snel! ik ga aan het werk!! verder gaat het goed, misselijkheid wordt stukken minder!!!
en buikie komt al...!!! ze heeft ook precies laten voelen waar wat zit, dus dat is ook wel leuk!!

doei!! fijne dag!
 
Terug
Bovenaan