Even voorstellen!

Dan zal ik me ook even voorstellen:
Ik ben Fieke 28jaar, vorige jaar april getrouwd.
Wilde eigenlijk rond het trouwen al stoppen met de pil, echter een week voor de bruiloft heb ik een heftige diepveneuse trombose gehad. De kinderwens moest voor minimaal 6 maanden in de vriezer ivm medicatie. Uiteindelijk zijn we er achter dat ik 2 genetische stollingsafwijkingen heb.
Maar goed, nu na 6 maanden wachten en 10 pogingen verder toch zwanger !
Omdat zwangerschap een risicoverhoger is voor trombose of embolieen, moet ik me zo snel mogelijk bij de internist en gyneacoloog melden omdat ik per  direct  tot 6 weken na de bevalling zelf antistollingsspuiten dagelijks moet gaan zetten.
Ik heb zaterdag de test gedaan, dus ga maandag direct het ziekenhuis bellen! Ik vind het allemaal erg spannend en de eerste keer zwanger en het hele medische circus met de eventuele risico's.

Groeten,
Fieke

Hallo allemaal, ik zal me ook even voorstellen.
Ik ben Chantal, 26 jaar, woon sinds december samen met mijn vriend. Begin Juli gestopt met de pil, heel verassend; het was meteen raak... Niet verwacht maar toch gebeurd. Ik besef me heel goed dat we enorm geluk hebben, maar toch is het zo snel wel heel erg wennen. Maar we zijn wel super gelukkig hoor!!
Ik werk zelf in de kinderopvang dus een kind van je zelf is dan echt een droom die nu uitkomt. Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige. Ik geloof dat ik van de week maar eens ga bellen.
Omdat het mijn eerste kindje is heb ik eigenlijk niet zo veel ervaring hiermee.. Mijn eigen huisarts was er niet (vakantie) en bij de huisarts waar ik ben geweest hebben ze me verder niks verteld (nouja, de assistente dan). Niet wanner ik een afspraak moet maken, of ik nog even contact op moet nemen met mijn eigen huisarts, wat ik dus zelf maar wel doe.
Aangezien hier blijkbaar ervaren moeders zijn; kun je gewoon bellen naar de verloskundige en een afspraak maken zonder verwijzing ofzo??
Als ik het zo lees denk ik wat dom eigenlijk...  haha. Aan ervaring met kinderen ontbreekt het me niet, maar wel met zwanger zijn...
Voor de rest ga ik maar gewoon heerlijk genieten!!

Hallo meiden,

Altijd leuk om   met meerdere meiden ervaringen uit te wisselen.
ik ben 35 jaar ben zwanger van ons vierde kindje en dit is mijn vijfde zwangerschap.
Mijn eerste kindje is een sterretje en de andere twee zijn twee super kids van 3 en bijna 2 jaar.(meisje en een jongen).
Volgens mij ben ik nu ruim 5 weken zwanger van dit moppie en ik ben nu al nieuwsgierig wat het gaat worden ik kan niet wachten maar ja dit zou toch nog wel een week of 15 moeten.
Mijn eerste afspraak bij de verloskundig is woensdag de 13 de.

verder woon ik samen en heb een relatie van bijna 14 jaar.Werk in 2 dagen in het onderwijs.

nu ga ik al jullie andere berichtjes even lezen.
leuk om jullie deze maanden beter te leren kennnen.

lieve groet,
sas

Hallo allemaal,

al een aantal dagen lees ik mee, maar pas gisteren heb ik getest Nou had ik nog nooit eerder een test gedaan,   en helemaal overtuigend vond ik hem niet maar de kenmerken zijn duidelijk: misselijk, moe en emotioneel...
Als het goed is, ben ik 6 april uitgerekend.
Ik ben 29 jaar, 4 jaar getrouwd, heb een dochtertje Ester van net een jaar en ben nu heel benieuwd of ze er een broertje of zusje bij krijgt!
Groetjes!
Froukje

Hoi allemaal,

Ik heb net (half uur geleden) getest en ben zwanger! Volgens de
uitrekenschema's zal de bevalling op 8 april plaatsvinden, en ben ik nu
5 weken.

Iets eerder dan gepland, aangezien er nog een trouwerij en een
huwelijksreis gaan plaatsvinden, maar ontzettend gewenst! Gelijk na de
1e maand officieel proberen.

Dit hadden we niet verwacht, en heb me tot nu toe ook nog helemaal niet
verdiept in zwanger zijn. Ik ken alleen maar mensen bij wie het
ongeveer een jaar duurde voordat ze zwanger waren, dus daar ging ik een
beetje vanuit!

Mijn vriend is nog niet thuis, dus die ga ik het vanavond vertellen. Leuk, leuk!

Ik ben zelf 26, heb bijna 6 jaar een relatie (en we gaan dus binnenkort trouwen), woon samen, en heb 2 katten! (gister nog de kattenbak uitgeschept, dat doe ik vanaf nu dus ook niet meer!) Verder werk ik parttime als receptioniste.

Iedereen van harte met de zwangerschap!
Groetjes, Blueyez

Terug
Bovenaan