Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel bang voor ben. Ik weet dat als het terug komt, het later in de zwangerschap is en minder heftig, maar toch. Zou graag deze zwangerschap voldragen en bevallen als mijn lijf vindt dat het daar tijd voor is, zonder ingrijpen van artsen.
Heb na de bevalling nog een paar maanden bloeddrukverlagers moeten slikken, het afbouwen was geen pretje, had er telkens last van als de dosering omlaag ging.
Onze kleine man deed het gelukkig super. Ze hadden verwacht dat het twee weken zou duren voor hij aan de borst of uit de fles kon drinken (mede omdat hij ook voor een prematuurtje nog erg klein was), maar dat deed meneer op dag twee al. Dus hij heeft uiteindelijk nog drie weken in het ziekenhuis gelegen.
Wel jammer dat de arts niet eerder in de gaten heeft gehad dat er meer aan de hand was met je. Maar ja, die kunnen natuurlijk ook niet alles weten... Maar goed dat ze er toch nog op tijd bij waren, met hellp kan het heel snel heel fout gaan.
Ik dacht inderdaad ook dat ik met een dag, maximaal een paar dagen weer naar huis zou gaan. De meid die bij mij op de kamer lag was veel zieker dan ik en ik wist haar eiwit waardes, dus had in mijn hoofd al een berekening gemaakt wat die van mij dan zouden zijn, dus vond dat het best meeviel en ik wel naar huis kon.
De waarde mag maximaal 30 zijn, die van haar lag rond de 100, dus ik was van mening dat die van mij maximaal 75 kon zijn, aangezien ik niet ziek was. Bleek dat bij opname mijn waarde 235 was. Niet goed dus...
Op een gegeven moment heb ik gevraagd hoe groot de kans was dat ik nog naar huis zou gaan en toen zei de arts dat de wonderen de wereld nog niet uit waren. Dat viel erg tegen!
De dag voor ik ben ingeleid had ik al een centimeter ontsluiting, dus mijn lijf had zelf ook wel al in de gaten dat er iets moest gaan gebeuren. Was ik wel heel blij mee, dat zorgde ervoor dat ik wel zelf de kleine op de wereld kon zetten. Maar goed, als dat niet zo was geweest, was het een keizersnee geworden en op zo'n moment ga je ook niet zeggen "nee, dat doen we niet hoor, ik wil natuurlijk bevallen" De kleine gaat voor en die moest er hoe dan ook vlug uit.
Inderdaad heel eng dat je zo ziek kan zijn zonder het te merken. Maar nu weten we waar we op moeten letten, dus kunnen we op tijd aan de bel trekken