Even wat kwijt!!!!!!

Hallo moeders,

Ik heb even een puntje wat ik hier graag kwijt wil. Wij hebben een lief klein mannetje waar we erg gelukkig mee zijn. We zijn er samen over eens, mijn man en ik, dat we geen tweede kindje willen.
Nou je zou de reacties eens moeten horen, als of je je kind "mishandeld"! Want 1 kind is toch zielig, en dat wordt vast een heel verwend kind en ik heb zelfs naar mijn hoofd gekregen dat als mijn zoontje zou overlijden (iets ergers kun je je niet voorstellen)zouden we niets meer hebben (??????), alsof als je meer kinderen hebt het niet verschikkelijk is als je een kind verliest!. En je bent er toch zelf bij om een kind verwent te maken. Ik wordt hier zo boos om om al die reacties van mensen om mij heen. Wij zijn blij met ons zoontje en zijn gelukkig dat hij gezond is en we maken een bewuste keuze om het bij 1 kindje te laten, waarom hebben anderen het hier zo moeilijk mee? Ik kan me hier echt aan irriteren, en datmoest ik hier even kwijt. Zijn er nog meer moeders die dit mee maken, hoe gaan jullie hier mee om? Ik zou dat graag eens horen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Karin
 
erg herkenbaar! wij hebben een dochtertje en willen het er 'gewoon' bij eentje laten. Eigenlijk wisten we dat al voordat ik uberhaupt zwanger was. De reacties die jij beschrijft krijg ik ook regelmatig, maar meestal heb ik wel mijn weerwoord omdat ik zelf enig kind ben. Ben niet verwend (althans, niet materialistisch) Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets mis en daarbij ben ik echt sociaal en kon ook gewoon mijn snoepjes of speelgoed delen vroeger! Want ook dat hoor ik wel; enig kinderen zijn niet gewend te delen enzo....hallo!!! delen leer je niet van je broertje of zusje maar van je ouders en op school.

Ik begrijp dat je je er druk om kan maken, doe ik soms ook! Wat ik me altijd voorhoud is dat ook deze dingen over enig kinderen bekend zijn; gevoelsmensen,
strevers, doorzetters, bereiken veel (kijk maar eens, vaak zijn het enig kinderen die succes maken), zeer goede relatie met ouders.

Neit echt een antwoord op je vraag, maarja, hoop dat je er wat aan hebt!

 
nou inderdaad, heel erg irritant is dat. Bovendien vindt ik het belachelijk dat anderen mij de les leren. Ik probeer mij er gewoon niks van aan te trekken. Ons zoontje blijft gewoon enig kind en dat is echt niet zielig. En als hij wat verwend wordt nou SO WHAT!!!

Het is moeilijk maar probeer die mensen gewoon te negeren, laat maar L..en zeg maar.

Ook een bewust moeder van 1 kind!!!
 
Hoi,

Ook al willen wij zeker proberen om nog een tweede kindje te krijgen kan ik me ook heel goed voorstellen dat jullie het bij eentje willen laten.
En het is een heel persoonlijke keuze die anderen maar hebben te accepteren.

Enig kind betekent niet automatisch verwend hoor. Ja, hij krijgt genoeg aandacht, maar van een boel liefde is nog nooit iemand minder geworden volgens mij en hij krijgt vanzelf vriendje en vriendinnetjes waar hij lekker mee gaat spelen en delen.

dus niks van al die nare reacties aantrekken en genieten van alle tijd die jullie samen met jullie mannetje doorbrengen!!!
 
Hoi,
Wij weten niet of we een tweede willen en zo wel voorlopig niet. ons meissie is nu 15 maanden en we genieten volop van haar. En ik (en dat is mijn mening) wil haar de kans geven om zich zo goed mogelijk te ontwikkelen met onze hulp. En in de periode van 1 en 2 jaar hebben veel kinderen het moeilijk om te wennen aan een ander kindje in de familie.

Maar dit is juist wel de leeftijd dat de meeste mensen een tweede krijgen. En ja dus nu zouden we wel "moeten" beginnen.
Maar nee helaas wij nog niet. En idd een hoop negatieve dingen. Mijn schoonmoeder maakt er standaard bij ieder bezoek een opmerking over. Ach krijg je nog geen broertje of zusje. Zielig hoor dat ze nog alleen is bij ons was de tweede al onder weg. Waarom nou zielig. Ik vind het zielig als ze straks een broertje of zusje heeft en het nog niet begrijpt.

Pfff ja hier zit het dus ook best hoog En de ene keer kan ik het beter hebben en maak ik er een grapje over maar soms ook niet.

Nou ga maar stoppen anders word het nog langer.

Groetjes
 
Lekker doen wat jezelf wil en je niets van anderen aantrekken!! Iedereen oordeelt altijd zo makkelijk, maar het is jullie leventje en daar heeft niemand iets mee te maken, dus geniet lekker met z'n drietjes, heerlijk toch!
 
Een enig kind is zielig als je helemaal in je eentje in de 'middle of nowhere' woont met niemand in de buurt om mee te spelen. Wij wonen echter in een tamelijk dicht bevolkt landje, en ik zou zeggen, genoeg kinderen in de buurt om mee te spelen.

Ik heb er wel twee (en een derde is onderweg) en hoewel ze het doorgaans erg leuk met elkaar hebben, kun je ook zien dat ze het echt geweldig vinden als de ander eens een keertje uit logeren is: "hehe, lekker papa en mama voor mezelf alleen". Wat betreft leren delen, wat een lachertje: men bedoelt 'ze leren niet om permanent ruzie te maken om ieder stukje speelgoed', wat zeg ik, zelfs de wc kunnen ze niet delen. Leren delen doe je met je vriendjes, niet met je zusje.

Laten we wel zijn, de enig kinderen onder ons zijn toch ook niet zielig geweest, wat een onzin. Wij hebben er meer omdat we het ZELF LEUK vinden, niet omwille van de kinderen, laat een ander het bij eentje houden omdat hij/zij dat zelf wil.

Succes hoor met z'n drietjes en veel plezier.

Groetjes,
Michelle.
 
ik ben dan wel pas bevallen (2 weken geleden), maar nu al wordt gespeculeerd over een tweede, om misselijk van te worden! ik denk op dit moment niet verder dan de volgende voeding, en kan me er ergeren over de opmerkingen zoals: jij moest geboren worden om je zusje/broertje de ruimte te geven etc. waar bemoeien mensen zich mee?
 
Terug
Bovenaan