Even wat kwijt!!!!!!

Ik hen een zoontje van bijna 5 maanden en ook hier hetzelfde probleem. Ik krijg steeds de opmerking 'als straks de tweede er is dan... Nou, ik ben blij dat ik nog leef na een vreselijke bevalling. Wij willen ook geen tweede en er zijn maar weinig mensen die dat willen begrijpen.
Wat een burgerlijkheid dat het 'normaal' is om er twee te hebben. Met 1 kind heb je meer vrijheid en kan je die ene veel meer geven dan als je meer kinderen hebt.
 
Iedereen moet toch zelf weten wat hij/zij wil. Al lijkt het mij persoonlijk niet leuk om enig kind te zijn. Ik ben zelf met z'n tweeën heb een zusje. Zelf heb ik 2 kinderen met net 2jr er tussen. Wij houden het bij 2 kindjes. We hebben een gezonde zoon en een gezonde dochter en vinden dit wel genoeg. Mijn man heeft zich laten steriliseren. Vinden een heleboel ook raar. Maar 2jr leeftijdsverschil vonden sommigen ook wel snel. Mijn schoonmoeder zei nou al weer. Heb tussen beide een miskraam gehad anders duurde het nog 2mnd voor dat er 2jr tussen zat. Wij vinden dit gewoon leuk. Heb zelf trouwens ook 2jr leeftijdsverschil met mijn zusje. Trek je niet teveel van anderen aan en geniet van je kleine mannetje. Het is niet zo gauw goed hoor, als je jezelf er maar prettig bij voelt toch?
 
We hebben altijd gezegd dat we maar 1 kindje willen. De meesten vinden dat inderdaad zielig. We hebben het niet slecht, maar nu kan ik ze ook alles geven wat ze wil. Met 2 wordt dat ook anders vind ik. Ik twijfel nog wel hoor, maar ze is pas 3mnd dus nog maar even niet.
Maar gewoon doen waar jullie je het beste bij voelen hoor. Laat de rest maar kletsen.
 
Ook wij hadden al besloten voordat ik uberhaubt zwanger was dat we maar 1 kind zouden willen en dat hebben we nu en we vinden het goed zo, we willen een leuk leven houden financieel gezien en dat kan nu, het is voor sommige mensen gewoon niet haalbaar om een 2de te nemen, bij ons zou het wel kunnen maar wat ik al zei we willen het wel leuk houden, die andere mensen die hoeven het niet te betalen ja toch?
Het is ook erg vervelend, ik was echt net bevallen, dus ik zei dat ik het best heftig vond allemaal toen werd er al gezegd van nou meestal gaat het bij de volgende makkelijker dus ik zei nou we houden het er maar bij 1, toen werd er gezegd ja dat zeggen ze allemaal, nou en dat was in het ziekenhuis, erg vervelend om elke keer uit te moeten leggen waarom je maar 1 kind wil.
 
Hallo
Wat een opluchting al deze berichten! Ons mannetje is nu 4 maanden en de mensen vragen om de haverklap of er al een tweede op komst is. Vreselijk gewoon! Alles wat al is beschreven herken ik maar probeer me er voor af te sluiten. Ik denk nu maar zo, broertjes/zusjes zijn voor de eerstgeborene geen garantie voor geluk! Hoe vaak hoor je niet dat de kinderen samen zo vervelend zijn, dat ze beter af zijn bij een vriendje of vriendinnetje? Ga gewoon je eigen weg zou ik zeggen, geniet van elkaar want oh oh het gaat allemaal toch al zo snel!
 
mensen moeten gewoon wat te zeggen hebben.. zou je er nog wel 1 willen dan zeggen ze weer van geniet toch eerst van deze ene.
hoe je doet, commentaar is er toch

groetjes
 
Terug
Bovenaan