Even zeuren gewoon omdat het kan

Hallo Dames,
Ik stond vandaag op en voelde me gewoon echt even ellendig, ik zit nu proberen een les te volgen op school over sondevoeding, maar het lukt me niet te concentreren...Om 8:10 had ik een echo in het ziekenhuis op cyclusdag 24 om precies te zijn en natuurlijk weer niks te zien...Vorige IUI poging was er ook pas dag 27 of 28 (lekker belangrijk ahum) een eitje gegroeid.
Vanaf morgen mag ik 150 eenheden gaan spuiten en dan kom ik dinsdag 8 april weer terug op cyclus dag 28, in de hoop dat die eitjes van mij nu eens wakker geschud worden!!!
Tot nu toe lukte mij het prima mijn gedachte te verzetten, omdat ik gisteren een toets had op school waar ik hard voor moest leren...ik denk overigens dat ik hem niet gehaald heb en dat zou dan voor het eerst zijn moet kunnen ik mag nog 2 keer herhalen jeee :p
Maar vandaag na die teleurstellende echo voel ik me gewoon grof gezegd klote...Het hele ziekenhuistraject komt me mijn neusgaten uit...steeds een half uur heen en een half uur terug om er naartoe te rijden, mijn werk die op het laatste moment mij vrij moet geven omdat ik dan perse die dag moet komen voor een echo van 5 hele minuten, die eitjes die naar mijn mening erg langzaam zijn werk doen en dan al die vervelende mensen om je heen die zwanger zijn en zeiken over dat ze zich beroerd voelen aarghhhh!
Ik wil me verdomme ook beroerd voelen en kotsen tot ik er bij neer val, ook al is dat echt niet leuk, ja dat begrijp ik heus wel, maar het lijkt ook wel of al die zwangeren steeds egocentrischer worden! Ze zijn totaal niet geïnteresseerd in mijn situatie, hoe ik me erbij voel, hoe pijnlijk het is om weer naar hun gezeur te moeten luisteren...het ergste is nog dat ze door die hormonen beledigd zijn als je een keer vergeet dat ze een controle hadden of echo, hallo!! Ik heb er 2 a drie per week wordt daar ooit aan gedacht!!???
Nog erger die mensen die zich eerst in jou situatie begaven en hun shit met jou deelde en nu ze zwanger zijn en inmiddels ook bevallen jou niet meer zien staan...denk maar niet dat ik dan nog interesse toon hoor, ze kunnen van mij het rambam krijgen...
Sow, dit was even mijn frustratie...ik ga me proberen te concentreren op de mensen waar ik wel mijn verhaal mee kan delen en oprecht geïnteresseerd zijn...die zijn er niet veel meer kan ik jullie vertellen!En ik heb natuurlijk jullie :)Sorry voor mijn gemekker en gezeik ik denk alleen wel dat dit herkenbaar is...
Allemaal weer enorm veel succes de komende tijd...
We gaan positief zijn toch?? ;-)
Liefs,
xxx
Annemarie

Hallo annemarie,
Ik kan me dit heel goed voorstellen dat het je allemaal even teveel wordt.Maar als jij het gevoel hebt dat het niet de goede kant op gaat kun je dan niet vragen om een ander traject. bv ivf.Want als je nu elke keer teleurgesteld bent omdat jou eitje niet mee wil werken zou ik gaan vragen om een ander traject.
Ik hoop dat het vandaag goed nieuws is voor je.Succes.
Groetjes tineke

En, hoe is het nu? Al eitjes gaan groeien? Ik hoop het!
Ik snap je frustratie ook zo goed. Hoewel ik wel eigroei heb, maar dan is weer de vraag: wat is het dan.
Het is gewoon lastig om met het uitblijven van een zwangerschap te worstelen terwijl iedereen om je heen gewoon 'door gaat'. En zeker als de zwangerschappen om je oren vliegen. Wel bijzonder dat mensen die het ook hebben meegemaakt, je ineens niet meer zien staan. Ik heb zelf eerst anderhalf (en nu al weer 3) jaar moeten wachten op een zwangerschap en kon me bij iedereen die ook lang wachtte steeds zo goed indenken wat ze meemaakten.

Andersom had/heb ik wel jaloezie als het na langere tijd bij iemand wel lukt en bij mij niet, hoeveel ik het ze ook gun. dat maakt ook wle een beetje ongemakkelijke gespreksmomenten.
En bij mensen die in een zucht zwanger zijn heb ik er nog meer moeite mee. Maar die weten ook niet hoe het is om lang te moeten wachten, dus dan heb ik het er met ze ook niet over.
Sterkte!
Wenser

@Tineke,

Ik had gewoon een enorme baaldag, het vertrouwen in iui heb ik zeker wel!
Als ik al denk aan de stap ivf krijg ik het benauwd... het is je laatste mogelijkheid... maar ik wil echt alles een kans geven tot het uiterste vandaar mijn geduld... dit werd mij beloond met een eitje afgelopen dinsdag :) Vanmiddag opnieuw kijken of deze van 10 mm naar 16 mm gegaan is, fingers crossed!! Als dit namelijk het geval is word ik volgende week geinsemineerd : -)

Hoe gaat het met je zwangerschap?? Ik hoop allemaal voorspoedig en dat je weinig ziek/ misselijk bent, lekker genieten!!

@Wenser
Dank je voor je begrip!
Zoals je hierboven kan lezen is er eindelijk groei #^_^#
Ik zal vanmiddag meteen even terug reageren als ik om 14:15 de echo gehad heb...
Hoe verloopt jou traject?
Want bij jou word er dan een terugplaatsing gedaan toch? Spannend, ik ben zo bang voor dat eitjes prikken verhaal... terwijl ik nooit ergens bang voor ben maar dat is puur onwetendheid...
Morgen heb ik de babyshower van mijn beste vriendin... ze heeft bekkeninstabiliteit dus veel pijn... ik heb dat ook bij Jill gehad... om meteen even in te haken op mijn dochter die al 7 is...ook 5 jaar moeten wachten op die zwangerschap, wel spontaan gelukkig! En nu 4 jaar bezig..
Best frustrerend soms... ik sport me eigen wezenloos en ik blijf ook kwa gewicht mooi stabiel en val soms iets af (er moet echt 25 kg af officieel ) daar baal ik ook van... ik doe zoveel voor deze zwangerschap in spe, voornamelijk om er gewoonweg niet mee bezig te zijn en uiteraard gezond te leven... en dan nog niet beloond worden is best zuur...

Maar goed ik probeer positief te zijn!! En het komt echt wel goed ik verwacht gewoon dat jij over een maandje zwanger bent en ik me bij jou aansluit : -)

Liefsss

Annemarie
Xxx

Fijn om te lezen dat er een ei groeit. Hopelijk een wonderei.
Ik heb een bericht gepost dat ik vanmorgen een +-test had. Ik vertrouw het nog niet helemaal, ga morgen nog een goede test doen 'zwanger' of 'niet zwanger'. Maar anders zou het echt een wonder zijn na 40 rondes en in de laatste ronde voor IVF. Ik had het deze maand juist maar evne gelaten, geen ei gevoeld ook. En naar de suana gewees,t kattenbakken verschoond, wijntjes gedronken. Daar maak ik mij nu wel zorgen om. Normaal let ik er altijd wel een beetje op, maar na 40 rondes maak je de restricties wel minder en juist deze maand dacht ik: ach ik ga gewoon een keer naar de sauna na mijn ei. Het lukt toch niet.
Nou ja, eerst maar nog een +-test en dan het ziekenhuis maar bellen voor een echo. Die eerste zal nog bij het ZH zijn. Dan kan ik gelijk vragen of het kwaad heeft gekund. Het eitje is nu denk ik 10 dagen ingenesteld en 7 dagen geleden sauna en 3 dagen geleden katenbakken.

Ik had net gereageerd onder je andere topic!
Zo ontzettend blij voor je :)
Ik hoop dat je een dikke zwanger leest morgen!!
Toevallig heb ik hier nog drie clear bleu liggen kom maar halen hoor Hahahaha :p
Meid ik denk dat het allemaal geen kwaad kon hoor, wat betreft die onthoudingen ik weet er alles van...ook ik ben minder streng geworden...
Helaas hoorde ik vandaag dat het eitje niet verder gegroeid is, ik heb ontzettend gehuild, natuurlijk is er nu nog een week kans ( en weer opgehoogd) om alsnog een kans te krijgen, maar zo niet word deze poging stop gezet...

Balen en ook angst...in november groeide er toen ook en eitje niet verder...achteraf bleek dat ik zwanger was en dat blijft wel in mijn hoofd steken...ik heb alleen net na de echo een behoorlijke streep bruin bloed gekregen in mijn onderbroek...alsof ik begin met mijn cyclus...
We zullen zien ...meer kan ik niet doen...

Ben echt blij voor jou!!!

Laat het me weten hè :)

Liefs Xxxxx

Annemarie

Jeetje Annemarie wat balen. Hoe kan dat nu denk je he? Maar hopelijk gaat ie nog groeien en is het net dat zetje. Zou leuk zijn als we samen naar een mamaclub kunnen. Maar ik moet ook nog even wachten. Vandaag een CB gehaald, morgenochtend testen. Ik vind het heel spannend en dan natuurlijk nog afwachten tot een kloppend hartje. Ik zal je op de hoogte houden als jij dat ook doet ;-)Veel sterkte meis. Wenser

@Wenser
Ha meis,
lekker aan het genieten van het idee dat er een klein hummeltje in je groeit as we speak??Ik hoop dat je snel een echo krijgt, dat geeft je toch net nog iets meer zekerheid (is echt psychisch hihi)Natuurlijk hou ik je op de hoogte! momenteel valt er weinig te zeggen, ben nu 175 eenheden aan het spuiten...dinsdag terug, maar dit gaat niks worden zegt mijn gevoel...Wat ik wel heb geregeld is een telefonisch consult met mijn gynaecologe, ik wil gewoon zwart op wit hebben dat ik de volgende ronde op zn minst meteen met 150 eenheden beginnen, want dinsdag is het cyclusdag 36!!!!! Dat is toch bizar laat of ben ik nou zo gek???Ik verlies overigens nog steeds bruine sliertjes, ik denk dat mijn lichaam zoiets heeft van HUH? Je hoort normaal al ongi te zijn (meestal cyclusdag 33) en nu zitten we nog hormonen erin te jassen voor een ei...dat ei gaat er nu niet meer komen dat zou wel een heel groot mirakel zijn...
Maar ik zou ook gewoon minder stress willen wat betreft die hele IUI, dus inderdaad weten dat je met een hogere dosering mag beginnen en dat je dan wel op cyclusdag 15 tot max. 20 een eitje hebt...Afgelopen cyclus ben ik gewoon uit mezelf begonnen met meer eenheden i.p.v. die 75, ik was begonnen met 100 nou zelfs dat zet geen zoden aan de dijk!
Hopelijk komt alles de volgende keer eens goed...misschien gaat die vriendin met der pendelen nog gelijk krijgen ook...die had voorspelt dat ik pas komende juli zou aantellen van een tweeling en dan nog allemaal nare voorspellingen (ik geloof het allemaal niet zo ) maar het begint nu best dichtbij te komen juli :O
Nou meid ik hou je in de gaten en ik duim me rot voor je, dinsdag zal ik weer even een berichtje plaatsen hier hoe of wat...
Groetjes, Liefs xxxx
Annemarie

Terug
Bovenaan