Even zeuren...

Ach sommige mensen snappen niet waarom mensen een 3e, 4e of 5e kindje wensen...ik vind dat iedereen dat zelf moet beslissen.

Ik hou me trouwens niet aan die 12 weken om het te vertellen hoor, heb 3,5 jaar geknokt om nu zwanger te mogen zijn en iedereen steunt me ook de eerste drie maanden. Ben zooo blij dat als ik me ellendig voel ik dit gewoon kan uiten, iedereen houdt rekening met me. Op het werk houden ze zoveel mogelijk stress weg, manlief doet t zwaardere werk in huis..fantastisch, kan niet anders zeggen!

En tsja, die eerste drie maanden kunnen voor sommigen een hel zijn. Bij mij eerst ook, maar had geluk, kwam door medicatie. Nu ik hiermee gestopt ben voel ik me wel ok, alleen nog moeeeeee, regelmatig eten dan valt misselijkheid ook mee. Dus nee mag niet klagen denk ik...slaap gewoon wat extra..

hopelijk gaat t met de 4e maand beter!

Gelukkig heb ik nu nog weinig te klagen. Behalve dat mijn mannetje beetje zeurt over de laksheid die ik nu laat zien vanwege het huishouden. Hij helpt wel mee met de was maar schoonmaken moet ik echt zelf doen. Gezien het overgeven en de vermoeidheid zit ik er aan te denken de overbuurvrouw maar weer eens in te schakelen om schoon te maken. Nu gaan we even winkelen. Op zoek naar een oventje. Als hij kan klagen kan ik het ook. Loop al manden te klagen ik er1 wil en nu komt ie er eindelijk haha. Verder zijn we samen dolblij en zielsgelukkig :)

Ik hou me ook niet aan de 12 weken norm. Op mijn werk heb ik een excuus als ik me een vaatdoek. En ik vind het gewoon leuk om het vast tegen familie en mijn beste vriendinnen te vertellen.

Mijn beklag is voornamelijk dat er weinig tot niks uit mijn vingers komt. Op mijn werk moet ik me er echt heel hard toe zetten en thuis gebeurt er ook het minimale in het huishouden. Maar ik ga ervan uit dat dat straks wel weer beter gaat.

Godver sta ik vandaag met een collega samen op een gangetje met 10 bewoners (50/50) kwa zwaarte dus had haar paar makkelijke en moeilijke gegeven en ik zou alvast met de pillen beginnen gezien ik niveau 3 ben en zij 2 en het dus niet mag. Ben ik klaar met de pillen na 3 kwartier heeft ze nog maar1 iemand (makkelijk) gewassen en begint net aan de 2e... Uiteindelijk heb ik dus nog de helft van de bewoners gewassen en haar nog bij 1 geholpen... En dat met mijn zwangere kwaaltjes zoals misselijk zijn veel naar toilet moeten en af en toe gewoon even mijn rust pakken... Hoe sloom ben je dan als collega? Heb haar uiteindelijk niks gezegd had ik eigenlijk wel moeten doen maar ja was zo pissig dat ik dacht laat het even bekoelen voor ik stomme dingen zeg...

Oh wat irritant!!!!!! Ik zou er zeker wat van zeggen, dat kan ook later nog toch als je wat afgekoeld bent? Het maakt voor het wassen van mensen echt niet uit of niveau 2 of 3 hebt... Je moet het allebei gewoon goed kunnen.. Al ben je de paus! Dan moet je daar niet gaan werken.. Natuurlijk is er altijd te weinig tijd in de zorg ( I KNOW!!) maar je kan dan wel je best doen vind ik.. En dat deed je collega niet als ik het zo hoor...

Ik houd me ook niet aan de 12 weken norm hoor! Veel mensen weten het al, moet alleen even oppassen dat mijn clienten op het werk het nog niet weten. Die krijgen het pas te horen als duidelijk is waar ik ga werken nu ik zwanger ben.. Geeft anders teveel onrust!

Ik wilde me wel aan de twaalf weken norm houden, maar ik ben nu zo moe en misselijk dat ik het toch maar op mijn werk ben gaan vertellen. Aangezien het nu berendruk is, dacht ik dat ze niet echt blij zouden zijn. Het tegendeel bleek echter waar, ze vonden het super voor me en ik moet vooral rustig aan gaan doen. Blij dat ik geen twaalf weken heb afgewacht.

Terug
Bovenaan