Even zorgen afschrijven!

<p>Hoi dames! </p><p>Ik heb nu sinds een week verlof, en ik merk dat dit forum toch wel fijn is om te babbelen. Ik heb al veel gepost en veel aan jullie gehad dus ik hoop dat ik weer even mijn frustratie bij jullie kwijt kan.</p><p>Ik ben maandag 37 weken zwanger! ? ik heb er echt mega veel zin in en hoop van harte dat hij snel komt want ik ben lichamelijk behoorlijk op! </p><p>Ik merk dat sinds ik thuis ben en ook dus wat minder beweeg ik meer naar ongezond eten grijp; lekker makkelijk en troostvoer. Dit ook omdat ik een beetje eenzaamheid ervaar, mijn vriend is natuurlijk aan het werk en ik zie mijn moeder redelijk vaak maar ik vind thuis zitten erg moeilijk. Ik ben voor dat ik zwanger raakte 20 kg afgevallen, en was gelukkig met mijn gewicht, na het overwinnen van de eetstoornis die ik ontwikkelde door het afvallen zonder begeleiding. ik ben maar ongeveer 153 en van 75 naar 55 kg gegaan. Dit gewicht zit er nu weer aan na 37 weken aan. Ik houd vocht vast, heb enorme borsten ( ben weer van cup F naar H gegaan) en weet dat daar ook deels wel wat gewicht vandaan komt, en ook al overwint het gevoel van “ we zien het straks wel weer, je hebt straks een zoontje” het vaak. Heb ik toch depressieve momenten over dat ik nu weer zo tonnetje rond ben en bang ben ik oud gedrag te vervallen na de bevalling, of dat mijn vriend me straks niet meer leuk vind ofzo, wat niet zo zal zo zijn. Nu komt dus dat geweldige eten erbij en heb ik dus schuldgevoelens elke keer dat ik weer wat naar binnen zit te stouwen. </p><p>Al met al, ik zoek geen medelijden of dergelijke, ik wilde het gewoon even kwijt en ik hoop dat onze zoon snel geboren word en ik me gauw weer wat beter voel (mentaal en lichamelijk) en ik lekker gelukkig met mijn gezinnetje kan zijn ?❤️</p><p> </p><p>dankjewel! </p>

Ik herken je gevoel wel.. helaas zit ik al sinds week 20 halve dagen thuis en week 34 met verlof. Inmiddels 4 weken verder.
Het enige wat bij mij nog werkt is gewoon geen ongezonde dingen in huis halen. Want zodra er koek snoep chips of chocola is kan ik mijzelf niet beheersen. Nu loop ik nog wel vaak naar de kast, maar kom ik met niets terug. Inmiddels ook 16 kilo erbij en hoop dat die er heel snel af zijn straks!

Hihihi ik snap je heel goed hoor! Ik heb me in het begin best veel beziggehouden met mijm gewicht, maar heb uit eindelijk het laten gaan en sta ook niet meer op de weegschaal,  geen idee hoeveel ik nu ben aangekomen.  Dat ongezond eten snap ik ook heel goed. Maak afspraak met mezelf dat als ik wat ongezond eet ik dan de volgende dag echt extra gezond eet en minder snoep hihi,  maar weet dat het einde in zicht is van je kleintje dus lang hoef  je het niet meer vol te houden hihi. Ik ben nu 37+1 ds we schelen niet veel. Spannend he, ik kan ook niet wachten? iedereen vraagt steeds hoe het gaat mrt de laatste loodjes maar voel me al tijdje in de laatste loodjes periode hahaha en ben er nu ook gewoon klaar mee en voor. Weet je al of je bv gaat geven of fles? Ik hou hoop dat ik weer afval met bv alleen dan weer super bang voor wat ik straks allemaal gaat eten met de feestdagen ( vooral nu álles weer gegeten mag worden) hou nog vol, als we straks toch ontevreden zijn dan werken we er weer voor toch?? en wees trots dat ons lichaam een kindje heeft kunnen " maken en voldragen " 

Ik heb nu echt een periode dat ik even snel naar de supermarkt ga als ik opeens heel erg trek in heb, die zit hier helaas letterlijk om de hoek. Wil graag proberen borstvoeding te gaan geven! Als dat lukt, vind dat met mijn gigantische borsten nog wel een puntje! ? bedankt voor jullie leuke en lieve berichten, weet zeker waar ik het voor doe ik hoop alleen echt straks ook blij met mezelf te zijn en niet alleen met mijn baby! 

Ik heb ook eetstoornis gehad en overwonnen door dat ik zwanger werd merkte ik dat ik veel trek heb maar door kleine porties te eten meerder keren dus wel meer maar in meerdere keren is het snel verteerd baar en vult het beter . Ik grijp gelukkig naar gezonde dingen . Alsbje van je zelf dit weet waarom grijp je naar ongezond? 
Ik ben zelf nu 20 weken en 3 kilo gelukkig nog aangekomen Ik ben ook klein en smal en weet dat als ik 30 weken ben de buik en kilo's aan komen en ik weet als ik gezond eten en gewoon blijf bewegen zoals wandelen fietsen hoef ik me niet schuldig te voelen. 

Beste gebruiker,
ik geef de schuld niet aan een eetstoornis of dergelijke. Ik heb ook niet het idee dat je mij helemaal begrijpt. Ik ben 37 weken zwanger, zit er fysiek en mentaal doorheen, zit nu verplicht thuis op verlof tot mijn kleine wonder is gebeuren en dat brengt de wat nodige emoties mee. Ik voel wat eenzaamheid en depressieve gevoelens door dat ik nu veel thuis en alleen ben en me slecht voel, dus dit heeft niets te maken met “ als je het van jezelf weet en je niet schuldig voelen “ toen ik 20 weken zwanger was kon ik ook prima veel bewegen en gezond eten. Nu heb ik pijn na elke 100 meter lopen en doe ik geen oog dicht, en vergrijp ik me een beetje naar troostvoer. Dat was mijn enige punt, ik weet niet of je het ook zo bedoelde maar het komt een beetje raar op me over alsof je bedoelt “dit is je eigen schuld je eet zelf ongezond blabla je weet het toch van jezelf” 
helaas werkt het in mijn hoofd niet altijd zo ?

Probeer je zelf af te leiden. Klinkt hard maar bijna elke zwangere zit er doorheen laatste paar weekjes van de zwangerschap. Ben zelf nu ook 37+2 weekjes en ben ook niet meer te genieten , heb bijna alle kwaaltjes of gehad deze zwangerschap.. ik heb dan nog 2 andere kids waarbij ik veel afleiding kan zoeken en erg druk mee heb maar toch die zitten overdag ook gewoon op school. Zou je adviseren toch in beweging te blijven en afleiding voor jezelf te zoeken. Het duurt nog eventjes. Sterkte.

Terug
Bovenaan