Even zorgen uiten en bij hoeveel weken ben je bevallen?

<p>Goedemorgen iedereen,</p><p> </p><p>Ik wil heel even mijn hoofd leegmaken en mijn zorgen uiten. Ik ben nu bijna 36 weken zwanger (nu 35+6) en tot nu toe een voorbeeldige zwangerschap gehad. Wel last van mijn onderrug nu, maar voor de rest mag ik echt niet klagen.</p><p> </p><p>Ik heb ook nog geen lekkende borsten gehad of voorweeën en ergens baart met dat dus zorgen. Ik voel de kleine erg goed de hele dag door. Maar ik lees juist overal dat vrouwen nu lekkende borsten en voorweeën krijgen, maar dat heb ik dus niet. </p><p> </p><p>Zijn er meer vrouwen die dit niet gekregen hebben? </p><p> </p><p>En daarnaast als je al meerdere kindjes hebt ben ik eens benieuwd bij hoeveel weken jullie bevallen zijn? </p>
 
Hoi,

Nee hoor niks om je zorgen om te maken! Ik had uiteindelijk een geplande keizersnede doordat mijn kleine in stuit lag, maar heb geen voor weeën gehad en ook geen lekkende borsten voor ik moest bevallen. Op de dag van de geplande keizersnede zelf verloor ik vlak voor ik naar het ziekenhuis ging wat slijm en mijn geplande keizersnede was op 39+6 dus bijna 40 weken zwanger!
 
Ik ben bij mijn zoontje met 40+4 bevallen en voelde toen echt niets aankomen, wel wat kwaaltjes gehad, maar niets wat leek op een aanstaande bevalling. Wel heb ik toen met ruim 32 weken in het ziekenhuis gelegen ivm een dreigende vroeggeboorte. Ik was plotseling flink wat bloed verloren en bij de controles in het ziekenhuis bleek ik contracties te hebben die ik dus zelf totaal niet voelde (en geloof me, die tijdens de uiteindelijke bevalling voelde ik zeker wel!) en ook een test die een indicatie is voor of de bevalling binnen een week gaat beginnen kwam positief terug. Heb toen dus een tijdje aan de weeenremmers gelegen met longrijpers erbij voor de baby en veel aan de ctg (waarop dus die weeen wel te zien waren maar ik voelde ze zelf dus nog steeds niet). 
Lekkende borsten had ik ook niet voor de bevalling, maar heb mijn zoontje toch een zo'n 20 maanden borstvoeding kunnen geven.
Kortom: voorweeen hoef je niet per se te voelen en lekkende borsten zeggen ook niet zoveel.

Ik ben nu 30+6 zwanger van de tweede, en merk nu wel sinds het begin van het 3e trimester dat ik af en toe (niet eens elke dag een keer) wat prut weg kan vegen op mijn tepels, en dat het daaronder dan wel een beetje witachtig is (de bovenkant zit vaak wat pluis van mijn bh in vermengd ofzo waardoor het wat verkleurt). Ik denk dat het dus wel iets van 'lekkende borsten' is, maar zo weinig dat het makkelijk over het hoofd te zien is en ik heb zeker geen vlekken in mijn kleding ofzo ervan. 
 
Ik ben 38,5 week zwanger en ook nog geen lekkende borsten hoor, net als jij voel ik me nog prima, zo af en toe wat rugpijn maar niks wat er op zou kunnen wijzen dat de bevalling snel begint. Mijn verloskundige gaf aan dat sommige vrouwen dat gewoon niet hebben en dat de bevalling toch spontaan gewoon kan beginnen. Geniet nog maar even van zo weinig kwalen, het zegt helaas niks over de periode die voor je ligt.
 
Van mijn 1e bevallen met 40+5 en geen voortekenen gehad. Geen voorweeën, geen lekkende borsten niks.

Ben nu zwanger van de 2e en vandaag is mijn uitgerekende datum. Nu ook geen lekkende borsten. Van de week wel een paar keer wat krampjes gevoeld, maar niet als weeën. Kleine is nog niet volledig ingedaald dus dat kan t ook zijn.

Dus maak je vooral geen zorgen. Wees blij dat je geen voorweeën hebt. Hoor van vele dat ze steeds denken dat het begint en dan zet t niet door. Daarbij is het ook vermoeiend als je dat 's nachts hebt. Het houdt je toch uit je slaap.

Dus lekker van genieten?
 
Bij de eerste heb ik de eerste weeën gehad de avond voor de bevalling en ook geen lekkende borsten of iets wel heel veel rug pijn was met 38 weken bij de 2e had ik 3 dagen voor weeën en was bevallen met 40.5 dus maak je maar geen zorgen ze komen wanneer ze zin hebben en niet wanneer jij er klaar mee ben om zwanger te zijn
 
Ik heb geen enkele voorwee gevoeld en misschien één keer een beetje lekkende borst. Ik ben uiteindelijk bevallen met 41+2. 
 
Ik had vanaf week 26 al af en toe last van wat lekkende borsten.
Heb nooit voorweeën gehad en eigenlijk ook nooit last gehad van harde buiken. Ik had daarentegen juist weer heel veel andere klachten, dus ik vond het wel ff goed zo?.

Zegt echt niets hoor!
Ben uiteindelijk bevallen met 41+1 ☺️
 
Terug
Bovenaan