<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik freet me zo ontzettend op, mijn omgeving wil er niks meer over horen en vind dat ik het los moet laten, maar het lukt me niet. Daarom hier mijn verhaal, voor advies waar ik misschien wat mee kan. <br />ik heb een dochter van 2,5 met mijn ex, wij kennen elkaar al 20 jaar en het gaat behoorlijk af en aan, niet gezond dat weet ik, maar dit staat los van mijn andere probleem. <br /><br /></p><p>mijn ex-schoonfamilie is 24/7 bezig met uiterlijk. Alles moet duur. Alles moet opzichtig. Alles moet merk zijn. En zoveel mogelijk mensen moeten dat zien. <br />dit is altijd zo geweest en het boeide me niet, maar nu bepaald mijn ex-schoonmoeder alles voor mijn dochter als ze daar is. Toen we nog samen waren bepaalde ze ook, want dan moesten de meisjes kleinkinderen allemaal hetzelfde aan..</p><p><br />De voorbeelden zijn ontelbaar, maar zal er 1 geven die exemplarisch is voor alle andere keren. <br />Een ander kleinkind van hen was jarig. Mijn ex komt mijn dochter ophalen en heeft een tas bij met kleding, strikje, stiekje en schoenen. Dat moet ik mijn dochter namelijk aan doen en haar zo weer mee geven. Dus niet met wat ik haar aan wou doen. <br />Dit haalt het bloed onder mijn nagels vandaan, de zoveelste keer. Mijn ex vindt te ik me aanstel, staat altijd achter z’n moeder, ik vind niet dat ik me aanstel. Met name niet omdat de vrouwen in die familie dit nog geen seconde zouden pikken.. </p><p>stel ik me aan? Wat gebeurt hier nu?</p><p>ik ben er inmiddels achter dat ik er niks van mag zeggen, dat levert ruzie op. Ik voel me vernederd, beledigd, aangevallen etc etc…</p><p> </p><p>hoor heel graag wat jullie ervan vinden. <br />Groetjes,</p><p>Kail</p>