Ex-schoonmoeder bepaald alles

Hoewel ik me heel goed voor kan stellen dat dit je enorm frustreert en kwaad maakt moet je je ook afvragen of dit het zo waard is dat het je zo kwaad maakt en frustreert. Dit zijn duidelijk jouw normen en waarden en niet die van hun. Nog vervelender is dat het jouw geluksgevoel beïnvloed en dat zou je niet moeten laten gebeuren.

Pick your battles. Ik zou dit laten gaan. Spreek met je ex af dat je kind in dezelfde kleren thuis komt als dat het van huis gegaan is en laat die kledingwissel lekker aan hun over als zij dat zo belangrijk vinden. En jouw kind zal heus wel leren dat uiterlijk niet zo belangrijk is. Jouw deel van de opvoeding is namelijk veel meer van invloed dan die van oma in dit geval!

En voor jou, ik gun het je dat je het los kan laten, of je er in ieder geval minder vervelend door voelt. Want dat is het niet waard. Jij bent goed zoals je bent en je blijft een mooi en fijn mens, ook als oma liever wil dat je kind iets anders aan heeft. Dat verandert namelijk niks aan jou en aan jouw kwaliteiten als moeder.

Als oma zo ver gaat dat er aan het lichaam van je kind iets veranderd, zeg maar gaatjes schieten voor oorbellen, zonder overleg met jou dan zou ik daar wel echt een groot probleem van maken.
 
bedankt voor je reactie. 
je hebt gelijk hoor. 
het laatste wat je zegt is vanaf de geboorte al een strijd: ik zou haar binnen 5 dagen na de geboorte oorbellen moeten geven en dat weiger ik, nog steeds. met alle commentaar van dien. 
Het is niet makkelijk, maar er zijn ergere dingen en dat weet ik. 



ik moet het loslaten.. zucht, zo vervelend 
 
Ik ben het helemaal niet eens met de reacties hierboven. Het is een vreemde gewoonte van je ex schoonfamilie. En verwachten dat een ieder eraan meedoet al helemaal gek. 


jij als moeder hebt er wat over te zeggen. Het is niet hoe jij je dochter wilt opvoeden en daar moet respect voor zijn. 

je zal een manier moeten vinden dit duidelijk te maken. Als het niet onderling lukt misschien met een onafhankelijke partij  een familielif/ vriend/ kennis of wat dan ook die kan bemiddelen. Heel veel succes! 
 
Ik kan me zomaar voorstellen dat als je op dit niveau van frustratie bent beland je alles in een ander daglicht gaat zien. Er is natuurlijk een reden dat jullie uit elkaar zijn en dat is vast niet omdat jullie over alles hetzelfde dachten. Het verschil in uiterlijke verschijning zal denk ik wel een punt blijven. Jij past je niet aan aan al dat uiterlijke vertoon en je ex familie past zich niet aan aan jouw visie. 
Gaatjes in de oren zijn denk ik echt punten waarover beide ouders het eens moeten zijn.
Maar stel je voor, jij gaat naar een feestje met je dochter en haalt haar eerst op bij een vriendinnetje waar ze logeert. Je geeft een tasje mee met kleren voor het feest en vraagt de moeder of ze bij het ophalen de kleren uit de tas aan kan hebben, dan kunnen jullie meteen door en hoeft ze zich niet nog om te kleden. Bij een goede verhouding is dat helemaal geen rare vraag. Het ondermijnt niemand, maar komt tegemoet aan de situatie. 
Ziu het kunnen dat je alles tav je ex, en zijn moeder, in een negatiever daglicht ziet dan het zou kunnen zijn? 
Ik snap het goed hoor, mijn relatie met mijn schoonmoeder is ook niet best. Maar ik weet wel dat ik minder van haar kan hebben dan van een ander die hetzelfde zegt of doet.
 
Ik heb geen tips voor je helaas maar wel begrip want ik zou hier ook mega gefrustreerd van raken! Jij bent de moeder en het is jouw kind.. wie is zij dat ze mag bepalen wat je dochter draagt.. echt BELACHELIJK!!!!!! Wat gebeurd er als je gewoon dr eigen kleertjes aan trekt en het tasje kleding mee geeft? Of zou je ex man dat niet toelaten?
 
Hoi, ik begrijp dat je een omgangsregeling hebt met je ex. Dit is natuurlijk super irritant wat je schoonmoeder doet. Zo ontzettend bezig met uiterlijk. Maar weet je, je doet er niets aan. Dit is haar manier van leven. Je ex staat vindt het verkleden ook geen punt lees ik, dus daar is ook weinig te halen. Zo lang je dochtertje er ook geen heisa om maakt zou ik het maar laten gaan. Op de dagen dat ze bij je ex is, is dat omkleden maar. Laat het los, het kost alleen maar negatieve energie en wat ik lees heb je er weinig invloed op maar is het verder niet leuk, maar ook niet ‘erg’. Op de dagen dat je dochter bij jou is, heb je je eigen regels en kleed je je dochter wat je zelf wil.
 
Het is niet dat ik het niet mooi vind. Het gaat me echt om het voor mij bepalen. Zeker omdat zij dat van hun schoonmoeder nog niet bijna zouden accepteren. Het meten met 2 maten en het voor mij als moeder bepalen is wat me raakt denk ik. 
 
Terug
Bovenaan