Ex vrouw van mijn vriend.

Je hebt een man met een rugzak. Daar moet jij ook mee leren omgaan. Een ouder ben je namelijk nooit voor 3 a 4 dagen in de week. Dat ben je altijd, 24 uur per dag, 7 dagen in de week, ook bij een scheiding. Als hij naar zijn kinderen gaat, al is het midden in de nacht, dan is dat zo. Dat daar een ex bij hoort is niet meer dan logisch. Ze zal altijd in beeld blijven en als het goed is sta jij altijd op de 2e plek. Je mag het vervelend vinden en dat aangeven bij hem, maar praat nooit lelijk over zijn ex (of over zijn kinderen) is mijn advies. De kinderen zullen je dat niet in dank afnemen, het blijft hun moeder, heks of niet. 
Wat betreft het klussen bij zijn ex. Realiseer je dat het huis van zijn ex wel het huis is waar zijn kinderen ook wonen. 
 
 
Kijk eens naar de film stepmom met Julia Roberts. Gaat precies over waar je mee zit.
Ik ben het met je eens dat je vriend niet voor elke scheet naar zijn ex hoeft te rennen. Echter is 1 jaar uit elkaar vers. Ik denk dat iedereen opnieuw z’n plekje moet vinden binnen in het gezin. Zoals hierboven gezegd is, afspraken via de mail, whatsapp en duidelijk en goed communiceren over de kinderen daar heeft iedereen baat bij. Bespreek dit, dus waar je mee zit, met je vriend tijdens een rustig avondje met z’n 2. Niet aanvallend maar vanuit liefde. Ik denk dat jij gewoon in een hele andere levensfase zit dan je vriend. Jullie schelen 10 jaar (so what, begrijp me niet verkeerd), hij heeft al kinderen en een hele lange relatie achter de rug etc etc.

Wees geduldig. Hoe onaardig het ook klinkt je zult inderdaad nooit op nummer 1 staan. Daar staan de kinderen. Accepteer jij het om op nummer 2 te staan is de vraag. Hoe zie jij jouw rol in de eventuele toekomst als bijv de stiefmoeder. Suc6 ermee
 
Terug
Bovenaan