ex

Hallo zijn hier mensen die mijn situatie herkennen. Ik ben zwanger van mijn exvriend en eind mei uitgerekend. Gedurende de zwangerschap heb ik ruzie met hem, maken we het weer goed, krijgen we weer ruzie. Hij zegt erg blij te zijn met de komst van de baby, ook al zijn we uit elkaar. En beloofde me van alles en nog wat. Hij komt alleen zijn beloften niet na elke keer weer waarop ik dan weer zo teleurgesteld ben. Omdat hij daarop steeds weer aangeeft dat hij er echt voor gaat en mooie verhalen heeft hou ik toch contact met hem. Ik word er erg moe van nu en ben hem spuugzat. Hij wil van alles voor me doen zegt hij maar doet niks, daar komt het op neer. Maar steeds denk ik hij is de vader van mijn kind ik moet hem een kans geven maar als ik eerlijk ben had ik liever helemaal niks meer met hem te maken gehad als ik niet zwanger was geweest van hem. Ik ben ook bang dat hij in de toekomst zich net zo gaat gedragen naar ons kind toe. De tijd dat ik me zelf voorhield dat hij dan wel zal veranderen is ook voorbij. Ik ben bijv. nu het kinderkamertje aan het inrichten met mijn zus, niet met hem, zoals was afgesproken. En mijn vriendin helpt me nu met mijn huishouden ivm met mijn rug hij vind het allemaal wel prima zo. Ik erger me rot aan zijn houding erover praten met hem helpt niet hij belooft me dan weer van alles en doet uiteindelijk niets. Wie heeft er een advies voor me want ik word hier erg down van en voel me goed in de steek gelaten. Alvast heel erg bedankt.
 
Wat een rotzak zeg! Logisch dat je hem niet meer gelooft als hij voor de zoveelste keer beterschap beloofd.
Misschien is het wel het beste dat jij nu 'gewoon' doorgaat met jouw leven, hoe jij dat wilt. Het gaat erom dat je kind in een liefdevolle omgeving opgroeit, met 1 of 2 ouders maakt dan minder uit. Snap dat je het liever anders had gezien, maar kies voor jezelf en je kind. En als 'ie toch nog bijtrekt, dan is dat mooi meegenomen.

Sterkte!
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik probeer nu inderdaad 'gewoon' verder te leven voor mezelf en de baby, maar is zo moeilijk wnat ik zit voortdurend aan mijn ex te denken en me kwaad te maken. Vooral als ik ook nog eens een brief van hem krijg dat IK moet ophouden met dat 'kinderachtige ' gedrag. Ik ontplof zowat. Nu is hij dus overstuur omdat ik hem duidelijk heb gemaakt dat ik afstand wil. Ik ga dus mooi niet op die brief reageren wat denkt hij wel niet. Ik ga nu maar dweilen want ik wil die woede kwijt in me.
 
Hoi,
Ik heb 1 tip voor je...Klinkt misschien hard maar erken hem niet als vader want dan kan je altijd de touwtjes in eigen hand houden. Dan kan jij bepalen als je denk dat hij geen enkele bijdrage levert aan het leven van je kindje dat hij dan op jouw voorwaarde je kindje kan zien..Voor de rest, echt heel vervelend allemaal. Ik heb min of meer hetzelfde meegemaakt. Een dag voor de bevalling van me dochertje erachter dat mijn exvriend al 3 maanden vreemdging. Helaas is hij wel erkent als vader dus ben ik verplicht ook aan zijn eisen te voldoen. En dat is niet altijd even makkelijk. Ik zou hem nooit zijn dochter willen afpakken hoor, maar vindt het wel heel vervelend dat het niet op mijn voorwaarde kan. Onthoudt wel dit....Als vader heeft hij op dit moment plichten en daarna komen pas de rechten hoor.

Heel veel succes met je bevalling en je komt er echt wel hoor zo'n kleintje maakt je geestelijk zo sterk. Dat heb je nu misschien nog niet omdat je nog niet bevallen bent maar als je eenmaal bevallen bent dan komt dat gevoel vanzelf geloof me maar. Laat je lekker verwennen door je vriendinnen en ouders en vergeet die loser gewoon. Als hij nu zijn afspraken niet na komt doet hij dat straks ook echt niet hoor...

Sterkte met alles en geniet van je zwangerschap. Het is echt wel een hele mooie tijd. Zet hem uit je hoofd en laat het maar eens van zijn kant komen.

Groetjes
 
meteen dumpen die eikel! ik zou er niks meer mee te maken willen hebben. wilden jullie eerst kinderen toen jullie nog samen waren?
ik vind jouw ook wel erg naief dat je er de hele tijd achteraan gelopen hebt en in zijn mooie praatjes bent gestonken.
meid denk ns na! en kies voor je kind!!!!!
 
Hoi,

Ik kan je niet vertellen wat je moet doen met je ex. Maar ik zou je wel willen aanraden om nu op dit moment lekker voor jezelf en voor je kindje te kiezen. Zorg er maar voor dat je het alleen kunt, en als hij er dan op wat voor manier dan ook deel van uit wil maken dan zal hij dat moeten laten zien. Maar stel je niet te afhankelijk op, want helaas heeft hij je al meerdere keren teleurgesteld.

Succes.

Sylvie
 
Denk je in in je kind,zou hij/zij iedere keer teleurgestled willen worden door zijn/haar vader en een verdrietig kind worden? Of heel gelukkig met alleen zijn/haar moeder en overige familie?Succes met je keuze maar vooal met je zwangerschap.
 
bedankt allemaal voor jullie reacties. En ja ik ben naief geweest door steeds hoop te blijven houden. Voordat we uit elkaar gingen wilden we allebei al graag kinderen (vooral hij) en deze afgelopen maanden vertelde hij me steeds dat hij zijn verantwoordelijkheid wilde nemen en er alles voor ging doen en hij was zo blij ermee enzov. enzov. dus daarom hield ik steeds hoop. Is misschien naief geweest van me maar als iemand nou zegt eerlijk ik heb er geen zin in zoek het maar uit is het voor mij duidelijk en kan ik verder. Als ik dit direct aan hem vraag dan zegt hij dat hij er echt voor wil gaan en doet allemaal beloftes. Ik ben nu inderdaad zover dat ik hem niet meer geloof. Maar ik hield vol en waarvoor, voor mijn baby. Nu is zelfs zijn broer langsgekomen om te zeggen dat hij denkt dat zijn broertje het niet gaat redden als vader. Dus dat is ook wel duidelijk.Ik ga hem zeker niet de baby laten erkennen ik wil graag dat mijn kind een band op kan bouwen met de vader maar hij moet eerst maar bewijzen dat hij een vader kan zijn. Ik ben er helemaal niet voor om een kind zijn vader te ontnemen maar ik ben er ook niet voor dat hij mijn kind straks net zo gaat behandelen als mij. Ik vind het zonde van mijn tijd en energie geweest dit alles maar ik heb dat voor mijn kind gedaan niet voor mezelf. Jammergenoeg heeft het geen nut gehad.
 
Terug
Bovenaan