Exceem!!!!!!!!!!!!!!!!

Met veel uitroeptekens, want hier thuis hebben we al van alles geprobeerd.
Onze huisarts weigert een verwijsbrief aan de dermatoloog te geven!!!l

Het zijn grote rode vlekken en hele kleine spikkeltjes, op de rug, op haar buik, hals en binnenkant armpje en beentje.
Echt zielig want het jeukt en wij smeren en poederen elke dag 3 of 4 keer.

Lanette creme, Weleda Calendula olie, VSM  Calendula creme, parfum vrije bodylotion en menthol poeder + gewone poeder. Niets lijkt écht te helpen. We zijn net begonnen met de VSM creme dus wie weet pakt dat nog goed uit.

Linthe is inmiddels 15 maanden en heeft hier al maanden last van.

Ze gebruikt soms een inhallator i.v.m. benauwdheid.
Misschien dat dit in verband staat met de eczeem?

Iemand tips, ideeën of suggesties? Op het CB zeggen ze; ja, smeren met bodylotion. Net als de huisarts, die er vervolgens aan toe voegt; dat hoort nu eenmaal bij de leeftijd? Daar hebben we niet zo veel aan...

Groetjes en alvast bedankt,

Gaby

Hoi Gaby,

wat naar, dat je dochter zo'n jeuk heeft! En wat waardeloos, dat de artsten geen thuis geven!
Tip 1: een probioticum voor kinderen (onze zoon krijgt die 's ochtends door zijn pap heen) kan helpen, om de darmen te ondersteunen. Weerstand komt per slot van rekening van binnenuit. Aangevuld met een kindervitamine.

Tip 2: in Rotterdam in het Preventief Medisch Centrum werkt huidtherapeute Sissy Molenaar. Zij verricht kleine wondertjes op het gebied van eczeem, ook bij kinderen. Kijk maar eens op:

http://www.preventiefmedischcentrum.nl

--> medisch centrum --> artsen en therapeuten --> Mw. S. Molenaar.

En blijf je eigen gevoel volgen. Wellicht, dat er voedingsstoffen zijn, waar je dochter op reageert?

Sterkte! Ik hoop, dat je een oplossing vind.

Groetjes, Marijon

Dank je wel voor de tips!

Ik heb vanmorgen de huisarts wéér gebeld, we mogen om 10 uur langs komen.

Dit keer ben ik niet zo vriendelijk geweest, want ons moppie zat er erger onder als ooit te voren.

Ik heb direct de VSM zooi er af gewassen en weer met Lannete creme ingesmeerd.

Dit vind ik echt zielig voor haar!

Groeten Gaby

Dank je wel voor de tips!

Ik heb vanmorgen de huisarts wéér gebeld, we mogen om 10 uur langs komen.

Dit keer ben ik niet zo vriendelijk geweest, want ons moppie zat er erger onder als ooit te voren.

Ik heb direct de VSM zooi er af gewassen en weer met Lannete creme ingesmeerd.

Dit vind ik echt zielig voor haar!

Groeten Gaby

Hoi hoi,

ik heb zelf ook een zoontje (15 maanden) met behoorlijk veel eczeem... Om soms moedeloos van te worden. Gelukkig hebben wij een hele prettige huisarts die met je meedenk en zoekt naar oplossingen.

Vanaf de geboorte van onze kleine man geeft hij al eczeem. Vooral in de zomer is het in zijn knieholtes heel erg en loopt het vocht er met staaltjes uit (nat eczeem) maar nu in de winter zijn het grote rode droge  plekken op zijn onderarmen, bovenbeentjes, wreef en wangen. (dus eigenlijk overal!)

Ook wij hebben alle zalfjes en cremes al geprobeerd maar 't hielp niet echt...
Nu doen wij hem om de dag in bad ipv iedere dag en nemen niet te warm water met een flinke schep zeezout (van de natuurwinkel)
na het afdrogen smeren wij zijn lijfje in met cetamacrogol creme. Zijn gezicht vet ik altijd in met Purol en dit geeft 's ochtends meteen verbetering!
Helaas moeten wij op de echte lelijke eczeemplekken toch gebruik maken van hormoonzalf... dit gebruiken wij slechts enkele dagen en aléén op de plekjes die maar niet weg gaan. Onze dokter gaf aan dat als we er zorgvuldig mee omgaan (alleen gebruiken als het eht niet anders kan)  het geen enkel kwaad kan.

Beter 2 a 3 dagen hormoonzalf dan weken lang een geirriteerd huidje en veel last, krabben tot bloedens toe en onrustig slapen.
Ik heb Elecon vet deze is iets sterker, er is ook nog een lichtere variant mar dat betekend wel wat langer smeren voor het zelfde resultaat.

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen..
Succes!!

XX Snoopy

Hoi Gaby,

Heb je nu wel een verwijsbrief van de huisarts gehad?
Vervelend hoor, als ze dat niet willen doen!!
Anders gewoon zelf de dermatologie bellen en vragen wat je moet ondernemen om daar een afspraak te moeten maken, dan bel je daarna je huisarts op en zegt dat je niet meer neerhangt totdat ze een verwijsbrief schrijven....
(Dit heeft bij mij eens geholpen, kreeg toen een verwijsbrief waarop stond dat het een verwijzing was na WENS van de patient, ha ha. Nou maakte mij niets uit, de dokter in het ziekenhuis vond het meer dan normaal dat ik bij haar kwam met mijn problemen!)

Succes, groetjes Renata.

Hoi meiden,

bedankt voor de lieve reacties!
We hebben een hormonenzalf meegekregen en die hielp direct tegen de jeuk. We gebruiken deze alleen zolang het nodig is en hopelijk is dit maar een paar dagen.

De middeltjes zoals zeezout en purol ga ik ook nog aanschaffen....

Mijn man en ik zijn beiden gevoelig voor exceem, dus onze dame moet er over heen groeien, of niet.
Alles hier in huis is verder al parfum loos enzo.

De huisarts schrok enorm bij het zien van de exceem en het bloed van het krabben, dat ik er van moest huilen.

Arm kind!

Groetjes!

Hoi!

Wat vervelend allemaal. Gelukkig heb je nu wel een doorverwijsbrief gekregen.

Wat bij ons goed hielp is dode zeezout. Dit is inderdaad te koop bij de natuurwinkel of bij het kruidvat (pak van lagosal).

Laat nog even weten hoe het bij de dermatoloog was. En.... blijf je gevoel volgen, want een moeder voelt denk ik heel goed aan wat wel en niet goed is voor hun kindjes.

Groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan