Exceem!!!!!!!!!!!!!!!!

hoi, ben ik nog even. Las net dat je ook Purol wilde proberen. Ik gebruik zelf Purol voor mijn lippen en gezicht en mijn dochters wangen als we naar buiten gaat. Goed spul!

MAAR ik ken een aantal mensen die ook snel last hebben van allergieen en die zijn super allergies voor Purol. Test het wel even op een klein plekje uit bij je kleintje.

Groetjes Sylvia

Hoi Gaby,

Is inderdaad heel erg om je kindje zoveel jeuk te zien hebben. Ik weet wat het is en ook dat artsen en cb nogal eens met standaard antwoorden komen:" ja, daar is niks aan te doen, alleen goed vet houden" of "testen op deze leeftijd heeft nog geen zin".
Van mijn vier kinderen hadden twee eczeem. Mijn middelste dochter zat met 3 maanden zo onder dat ze totaal stopte met groeien en ontwikkeling, al haar energie ging in het krabben zitten, ze lag echt helemaal open. Bij mijn jongste dochter begon het pas met 6 maanden. Ook haar eczeem ging open om vervolgens te ontsteken. En nog kreeg ik bij beide van die stompzinnige raad!!!! Ben daar erg boos om geweest en nog als ik jou verhaal nu weer lees.

Mijn raad aan jou...ga op zoek naar de oorzaak van de eczeem, die is er namelijk bijna altijd. Neem die weg en de jeuk is ook weg. Hormoonzalf werkt inderdaad geweldig en direct, het is alleen heel slecht voor de huid. Die wordt er elke keer namelijk dunner van waardoor die weer vatbaarder is voor eczeem. En als je de oorzaak niet aanpakt, komt de eczeem zeker terug.
Moeilijker is om de oorzaak te vinden, zeker omdat je kindje al iets ouder is en meerdere verschillende voedingsstoffen binnen krijgt.
Misschien zou je kunnen proberen eerst de eczeem weg te krijgen met de hormoonzalf en vervolgens in een schriftje bij houden wat ze elke dag eet. Let daarbij goed op wat in voedingsmiddelen zit. (Zo is mijn jongste dochter ook allergisch voor appel en dat zit bijv. in bijna alle babyvoeding en in heel veel sapjes.) Na een tijdje kun je misschien zien na welke voeding eczeem optreed. Bepaalde grotere voedingswaren zoals melk/gluten zou je bijv. drie weken uit het voedingspatroon kunnen schrappen om ze vervolgens weer te introduceren. Is ingewikkeld en veel werk, maar stel dat het werkt en je er achter komt wat de oorzaak is!!!
Ik heb nu gelukkig twee kinderen zonder jeuk. Als ik naar artsen en cb had geluisterd zaten ze nu nog onder eczeem. Veel succes
Ivy

En breng eens een bezoek aan een natuurarts of  homeopaat. Zij kunnen je goed helpen met het uitpuzzelen van het voedingspatroon van je kind.
Overigens werkt Mw. Molenaar met een hormoonvrije zalf uit Duitsland.

Heel veel sterkte!

Marijon

quote: Sylvia B reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2009 12:31:37'));

Hoi!

Wat vervelend allemaal. Gelukkig heb je nu wel een doorverwijsbrief gekregen.

Wat bij ons goed hielp is dode zeezout. Dit is inderdaad te koop bij de natuurwinkel of bij het kruidvat (pak van lagosal).

Laat nog even weten hoe het bij de dermatoloog was. En.... blijf je gevoel volgen, want een moeder voelt denk ik heel goed aan wat wel en niet goed is voor hun kindjes.

Groetjes Sylvia

Hoi Sylvia,

nee helaas nog steeds geen verwijsbrief!

..... We hebben al veel dingen geprobeerd om te testen waar die exceem dan vandaan kan komen.
Bij mij komt het door syntetische kleding en stress.
Onze dochter is de laatste tijd wel snel paniekerig als ze ons niet ziet snachts dus ik hoop niet dat het stress exceem is!
Mijn man had het ook als baby zijnde, maar die is er over heen gegroeit.
Alles bij ons thuis is zonder parfum of andere gevaarlijke toevoegingen.

Wat Linthe eet is ook niet veel bijzonders. Wat ontbijt koek (soms niet altijd) diksapjes, brood met verschillende dingen en avondeten. Van het avond eten heeft ze nooit eerder last gehad en wat we allemaal op brood doen hebben we stuk voor stuk al getest of dat de boosdoener kon zijn... Chocola, varkensvlees, fruit, pfff het is enorm ingewikkeld!

Zeezout ga ik zeker nog halen, nu baden we haar in sanicur of weleda.

Groeten Gaby

Hoi,

Ik ben van het jan forum, maar wou toch even reageren.
Ons mannetje kreeg met 4 maand ook last van eczeem. Ook eerst vanalles uitgeprobeerd.
We hebben het nu redelijk onder controle. Ook met zalf van de huisarts( geen hormoonzalf). Yordi heeft het alleen niet in zo'n hele erge mate.
Wat bij ons ook goed hielp tegen de jeuk en voor de huis zelf, was hem in bad doen met zemelen. Ik heb gewoon een zakje bij de natuurwinkel gekocht. Voor nog geen 2 euro.
Je kunt het zo in het badje doen, of even wat in een washandje stoppen. Het geeft wel een rommeltje in bad, maar hier werket het echt perfect. Yordi z'n huid werd er zachter van en het eczeem was niet meer zo droog en ook had hij minder jeuk.
Misschien kun je het proberen.
Ik hoop dat het snel wat beter gaat met het eczeem.

Groetjes marielle en yordi 16.01.08

Wow, wat zijn wij blij!!!!!!!!!!!

Na 4 dagen was onze dochter verlost van die verschrikkelijke exceem!
Het heeft even geduurd voordat we onze huisarts hadden overtuigd. Dat vind ik echt minder.
We denken zelf dat het heeft gelegen aan stress i.c.m. de laatste prikken die ze gehad heeft. En dat de jeuk nog meer stress gegeven heeft.
We wassen nu alles met Neutral ook onze dochter.
Ze eet alles weer en heeft tot nu toe nergens last van...
Even afwachten dus.

Maar ach wat is dat sneu voor die kleintjes... jeuk is echt erg!

Nou bedankt voor alle adviezen!!!

Gaby

Dag dames,

hoeveel zeezout mag ik aan het badwater toevoegen? Ik heb gelezen, dat een flinke schep goed is, maar moet ik dan denken aan een eetlepel of meer?
En prikt dat niet aan het droge huidje? Ik wil het graag proberen, omdat onze zoon de laatste tijd weer een droge, jeukende huid heeft.

Alvast bedankt voor de tips! Marijon

Terug
Bovenaan