Exceemhuid?!

Hoi Edith
Mijn dochter Eleni van 15 dec had ook met 4 weken eczeem gekregen, toen kreeg ze nog bv. Ze kreeg van de huisarts cortisoncreme en ik smeer vaker op de dag in met cetomagrogol, die krijg je bij de apotheek maar ik hal altijd recept van de huisarts.
Als je bv geeft kan je na een dietiste en zelf dieet houden zodat de kleine niet alles binnekrijgt..of dat helpt?? weet ik niet. Eleni zit inmiddels op fles omdat bv terugliep.
Ze krijgt friso hypoallergeen intensief omdat het opeens erger was geworden en ook een sterker cortisoncreme (bethamethason). Vanuit cb moesten we elimineren (langsam op normaal voeding gaan) om te kijken of de voeding aanslat maar  ze kreeg meer last van jeuk. In badje doe ik maar water maar wil ook zemelen proberen.
A.s. vrijdag gaan we naar de dermatoloog  en dan naar cb om eventueel een plan te krijgen voor vaste voeding.
Volgens gaat het hopenlijk ooit vanzelf weg maar je kan alles proberen zodat je kleine minder last krijgt.
Vervelend is het zeker.. had ik het maar in plaats van haar gekregen.

Succes en groeten
Christina

Hoi allemaal!
Nou, het lijkt voorlopig wel wat te werken de calendula produkten van Weleda.
We hebben het even een paar dagen geprobeerd en telkens éénzelfde  been  en arm ingesmeerd met cold cream, calendula babybalsem, calendula creme en één arm niks op gedaan.
Alles is rustiger geworden qua huid, en idd dat ene armpje is nog net zo ruw en rood als een paar dagen geleden. Dus allicht smeren we nog even door met calendula! (Vooral de cold cream werkt goed.)

Ook het zemelenbadje 2x per week helpt lekker hebben we het idee! Mijn vriend heeft ook last van ecxeem op zijn handen oa en sinds hij Runar telkens in bad doet lijkt ook zijn huid daar rustiger te worden! Hopen dat het allemaal zo doorgaat en dat we niet hoeven te smeren met Cetocremadinges nogwat, het staat wel in de kast voor mijn vriend nl.....

Groetjes een iets blijere mamma :)

Hoi,
Waren vrijdag bij dermatoloog en meosten dus bij Eleni bloed laten prikken voor allergien!
Over twee weken krijgen we de uitslag.
Weer een nieuwe zalf gekregen: cutivate.
Ze zat alweer helemaal onder en ging ook steeds aan haar borst krabben...zielig.

Wel de meoite waard vind ik om na de dermatoloog te gaan.
Groetjes

Gelukkig dat het bezoek aan de dermatoloog heeft geholpen! Zielig als ze er zo'n last van hebben.... Succes ermee!
Runar heeft alleen nog wat lichte ecxeemplekjes in zijn knieholtes en ik hoop dat het wegblijft, ook als het straks weer warmer wordt....
Groetjes Edith

Terug
Bovenaan