excuus om niet te drinken

waarom zou je niet meer een drankje pakken als je nog niet zwanger bent?

ik heb op mijn vriends verjaardag lekker meegedronken (zlefs tequila), dat kan echt geen kwaad.

maar mijn punt is dat ik nog niet ongi ben geworden en als ik zwanger blijk te zijn, ik over 3 weken wel dat probleem heb.
Hoe doe je dat bij 4 dagen carnaval?
we gaan altijd met de fiets, dus bobben zit er niet in. antibiotica met carnaval is hetzelfde als zeggen dat je zwanger betn. DAt gelooft namelijk niemand!

dus... HELP!
groetjes Carina

hoi hoi!!

Ja je bent op dit moment nog niet zwanger, dus een drankje kan echt geen kwaad.
Maar als je het echt niet wil, zou ik gewoon zeggen dat je er laatst niet lekker van bent geweest en dat je even helemaal niet aan drank wil denken, na die "slechte" ervaring van laatst... als je het alleen al ruikt word je misselijk...

groetjes

he allemaal,
bedankt voor jullie reacties..

Alleen op de dagen dat ik ongie ben en de week daarna drink ik wel, maar rond de eisprong en de dagen erna drink ik niet meer... Ik weet niet hoeveel kwaad het kan, maar ik wil niet het risico lopen dat ik zwanger ben en dan drink..

Ik heb nu ieg wat uitvluchten...

Liefs Mylene

Hoi meiden

Waarom al stoppen met drinken als je nog niet eens zwanger bent????
Je moet straks nog 9 maanden dat lekkere wijntje laten staan!
Je moet nu echt nog niet alles laten hoor, das niet goed hoor!

Liefs Jessy

Hoi Hoi,

ook ik loop er nu tegenaan dat ik een smoes moet verzinnen waarom ik niet drink.

In onze klusweek bij mijn ouders gegeten, altijd erg gezelli met wijn en cognacje toe. Maar deze keer deed ik maar een glaasje wijn vooraf en geen cognacje toe.
Omdat we zo'n 100 km heen en terug moeten rijden, schoof ik mijn vriend een beetje de boeman toe. Hij was erg moe door extreem overwerken. Voor het geval dat ie niet meer wilde rijden. Mijn moeder, weet dat ik ben gestopt met de pil, dacht al dat het bingo was hihi.

Volgend weekend een feestje van het werk van mijn vriend. Op loopafstand... de bob zijn werkt dan niet. Ik zat idd al te denken aan een uit de handgelopen verkoudheid.
Voor mijn geen probleem, want als ik in een rokerige ruimte ben hoest ik vrij gemakkelijk.

Mocht ik nou ongi worden.... kom ik daar even mooi onderuit. Mag ik gewoon een wijntje nemen.
Groetjes Noelie

hoi hoi,

ik drink nog wel gezellig een wijntje op de momenten dat ik dat normaal altijd doe.
ik denk dat je tot de zwangerschap het beste zo normaal mogelijk door kan gaan met alles.
als je jezelf nu al alles gaat ontzeggen ben ik bang dat je er veel te veel mee bezig gaat zijn.
dus mijn motto is blijf gewoon lekker je dingen doen, dan komt het vanzelf goed.
ik ben wel gestopt met roken, maar dat vind ik wel anders, dat doe je elke dag en ik drink maar af en toe.
ik heb ook proberen vol te houden dat ik ben gestopt met roken voor mijn gezondheid.
tot nu toe geloofd niemand dit en weten ze allemaal wel waarom ik echt gestopt ben.
ik denk dat smoesjes over waarom je niet drinkt dus ook niet echt werken.
succes allemaal.

groetjes kwinty.

Hallo,

Voor degene onder jullie die extreem mager zijn gaat het niet werken, maar je kan ook zeggen dat je op dieet bent en 1 keer per week alcohol   mag hebben. En dat je eerder van de week zo'n zin had in een wijntje dat je hem toen hebt genomen. En dat je goede voornemen voor dit jaar is om je daaraan te houden.
Zo zou ik het doen.
En met de carnaval......je pakt af en toe een biertje aan en geeft die zo mogelijk ongezien door aan je partner.....ik neem aan dat die wel mag drinken......en je kan dan ook aangeven dat je niet zo lekker bent of de dieet smoes....
Kijk maar of jullie er wat aan hebben.

Groeten Ikke

Hoi !

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben nu bijna 6 weekjes zwanger en met carnaval dus nog maar 9 weken. Mijn man en ik willen het proberen toch pas rond de 12e week aan iedereen te vertellen. Maar als wij gaan carnavallen drinken wij ook altijd allebei.
Als ik nu niet drink denk ik dat iedereen dat door heeft ?
We hebben er al aan gedacht om maar een weekendje weg te gaan ofzo.

Toen ik nog bezig was om zwanger te worden dronk ik overigens ook gewoon een wijntje (wel met mate hoor). Maar ik vind ook dat je vanaf het moment dat je bezig bent, niet alles moet opgeven, wie weet hoe lang het kan duren voordat je zwanger bent ? En idd, daarna kun je natuurlijk al 9 maanden niet drinken.

Ik weet dus eigenlijk ook nog niet zo goed wat ik moet doen met carnaval. Een 'ziekte' verzinnen past ook niet echt bij mij, want ik heb eigenlijk nooit niks (ben nooit ziek).

Dilemma.....

Groetjes Spic

Terug
Bovenaan