extra bilplooi

Ben vandaag met mijn zoontje naar het CB geweest. Daar zag de arts dat hij een extra bilplooi heeft. Als hij dit met 5 maanden nog heeft, (hij is nu bijna 4 mnd) moet hij naar het ziekenhuis voor een echo. Het kan dan zijn dat hij een heupafwijking heeft. De arts zij me geen zorgen te maken... maar ja, dat doe je toch.. een beetje.
Wie van julllie heeft dit ook meegemaakt of weet hier iets over te vertellen??

Groetjes

hallo!!

Dat is ook toevallig. Ik ben van de week bij het CB geweest en bij Tijs (nu 6 maanden) zag de kinderarts ook een extra plooi. Nooit eerder ontdekt en ze zei ook dat ze dat even nog een keer ging controleren volgende keer, dan is hij 7,5 maand.
Hij heeft het nooit eerder gehad, en zijn benen waren gelijk, knietjes ook dus ze zei ook...maak je geen zorgen....zal wel goed zijn.
Maar inderdaad je denkt toch...shit als hij maar geen heupafwijking heeft. Dan moeten ze zo'n spreidbroekje aan en dat zou ik wel erg vinden voor hem.
Maar afwachten dus...meer kan ik nu ook niet doen.

Ik ben ook benieuwd of hier nog meer mensen ervaring mee hebben.

gr. Danielle mv Tijs (6 maanden)

Hoi,
Bij mijn dochtertje is er gelijk na de geboorte een heupafwijking vast gesteld. Omdat ze in stuit heeft gelegen en ook zo is geboren, controleren ze dat gelijk. Dus vanaf 7 weken heeft ze een spreidbroekje aan, ze is nu 11 weken. Erg zielig, maar het is voor haar eigen bestwil moeten we maar denken.
Als ik jullie was zou ik me niet al te druk maken; Als het nooit eerder is gezien, zal het allemaal wel los lopen. Maar dat is altijd makkelijk gezegd hé, dat je je niet druk moet maken. En mocht er wel wat aan de hand zijn, dan moet je maar denken dat het beter is als ze het nu ontdekken, dan dat je zoontje er later last van krijgt! Vertel ik mezelf ook zo'n 15 keer per dag! Succes.

Hallo,

Ik heb hier in die zin ervaring mee, dat ik zelf vroeger een spreidbroekje heb gehad. Bij mij in de familie komen veelvuldig heupafwijkingen voor, dus vandaar. Ik was drie maanden toen ik het had, dus kan me er natuurlijk niets meer van herinneren. Van foto's en verhalen weet ik echter dat ik er totaal geen last van had. Ik kon alles wat andere kindjes van mijn leeftijd ook konden en volgens mijn moeder heb ik er totaal geen last van gehad.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt ( zou ik ook doen hoor) maar ik geloof echt dat je kindje er alleen maar bij gebaat is.

Sterkte en ik hoop natuurlijk dat het uiteindelijk niet nodig blijkt te zijn.

Carina

Hoi,
Jasmijn heeft ook een extra bilplooi en een beentje dat minder goed beweegt. Gisteren zijn er foto's van haar heupen gemaakt. Gelukkig hebben ze niks raars gezien!
groeten ELke

Dat zagen ze bij onze dochter ook met 3,5 maand! ( Nu is ze 4 maand ) en dat is idd even schrikken. Maar ze heeft een rontgenfoto gehad in het ziekenhuis en na een week ( DOOR de huisarts die maar bleef klungelen, ik zie de uitslag nog niet van het ziekenhuis bel morgen maar weer.... ) op de uitslag wachten bleek alles ok!     Heel veel sterkte en succes en ik hoop dat het ook bij jullie meevalt!

Hoi allemaal

Ben toevallig vandaag bij de cb geweest en toen zeiden ze ook dat de plooien niet helemaal gelijk waren dus ik moet ook voor de zekerheid een echo laten maken maar heb wel meteen een verwijsbrief gekregen.
Ik ga morgen naar de dokter en hij maakt dan een afspraak hij is nu 11 weken.
Ik hoop dat het niks is.
Wel raar dat je nog even moet wachten kan toch beter een keer voor niks gaan.

Terug
Bovenaan