extra bilplooi

hallo
ik ben van net zomer 2006 forum.
ik heb zelf vroeger heupdysplasie gehad en mijn oma heeft ook een heup afwijking maar welke is niet bekend omdat ze van 1915 is en doofstom was.

ik heb er bij het cb op aan gedrongen om een echo van haar heupjes te maken maar de arts vond het steeds niet nodig. heb er 4 keer om gezeurd en toen zei ze dat ik een verwijs kaart kon halen bij de huisarts.
iris was toen 3 maanden en er was een maand wacht tijd. dus met 4 maanden konden we een echo maken en het  er een ernstige heupdysplasie gekonstateerd.
we moesten toen met speod een afspraak maken bij de kinder orthopeed. en ze   heeft nu een pavlik bandage  aan en woensdag krijgen we te horen of ze gips moet of dat ze nog even verder proberen met de pavlik.

ik zou als ik jullie was even een verwijskaart vragen aan de huisarts.  
beter een echo teveel dan dat er echt iets is. want als iris gips moet dan loopt de ontwikkelijk toch wat achter.
dit mag ze alleen af voor in bad tegaan en de luier wissel

succes en groetjes petra en iris 4 maanden en 3 weken

Hoi,

Mijn zoontje van bijna 5 mnd had ook een extra bilplooi. Gisteren een echo laten maken en gelukkig was alles goed.
Maar ze kunnen het volgens mij goed verhelpen met een spreidbroekje hoor.
Succes.

Charlotte

Bij onze dochter (nu 7 maanden) was ook heupluxatie/dysplasie geconstateerd bij 3 maanden door de kinderarts. Ze kwamen er achter omdat ze extra plooien had en een korter beentje. Ze zit nu sinds oktober al in een pavlikbandage. De heupluxatie (beentje uit de kom) is nu weg en nu moet ze alleen nog behandeld worden voor heupdysplasie.

Daantijs: waarom nog 1,5 maand wachten? Hij heeft het of hij heeft het niet, dat gaat echt niet in 1,5 maand weg dan. hoe eerder ze erbij zijn hoe beter lijkt mij.

Hoe ziet zo'n extra bilplooi eruit? Sasha heeft best wat plooien bij haar beenttjes en onder haar billen, maar ik dacht dat dat normaal was.
Ik ben benieuwd!

groetjes,
Sabine

Hoi,
mijn zoontje heeft ook een extra bilplooi. Hij heeft met 3,5 maand een echo gehad van zijn heupen voor de zekerheid en er was niks aan de hand! Succes, groetjes

Ondanks de ook positieve verhalen ga ik me ineens zorgen maken: Lynn heeft ook een extra bilplooi! Bij mij in de familie zitten ook heupafwijkingen, mijn broertje en ik hebben allebei een spreidbroek gehad, spalken en steunzolen. Mijn broertje heeft zelfs ook in het gips gezeten.
Bij het cb had ik dit ook al aangegeven, maar de luier is bij het onderzoek door de cb-arts niet uitgeweest, ze heeft het dus niet gezien.

Nou Pliep, misschien voor de zekerheid toch een extra onderzoek. Al is het alleen maar om je ongerustheid weg te nemen.
Raar dat de luier niet uit is geweest. Ze kijken idd zonder luier naar de plooien.
Ik dacht dat je automatisch een onderzoek kreeg als er heupproblemen in de familie voorkwamen?
Sil

Terug
Bovenaan