Extra drinken bij warm weer

Hallo allemaal,

Met dit warme weer wil ik graag naast de gewone flessen met melk ook wat extra water geven aan ons dochtertje van 3.5 maand oud.

Alleen lukt dit niet. Ze huilt wel omdat ze dorst heeft maar als ik haar een fles met gekookt (afgekoeld) water geef dan duwt ze de fles haar mond uit.

Heeft iemand tips? Voor zover ik weet mag ze nog geen sap drinken. En om haar nou weer een 6e fles melk erbij te geven.

Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Groetjes,

Pauline
 
Hallo Pauline,

Wat ik met mijn 4 maanden oude zoontje doe ik 10cc water extra in de fles. Krijgt hij toch 4 tot 5 keer 10 cc extra binnen. Dat is voldoende.

Wat ook werkt is het water niet afkoelen maar juist op dezelfde temperatuur aanbieden als je normaliter de melk aanbiedt.

Succes!
 
Je kunt met dit warme weer bij elke fles 15-20cc extra water toevoegen, zodat ze meer vocht binnenkrijgt. Water los tussendoor kun je beter pas na 6 maanden doen.
Als de flessen door het extra water te groot worden kun je de totale hoeveelheid schepjes tijdelijk ook weer over 6 flessen verdelen natuurlijk. Hangt er van af wat je dochter het prettigste vindt.
 
Hallo
Naast 3 gewone flessen en 1 fles dikke pap als laatste voeding geef ik 4 a 5 kees per dag een klein beetje diksap.. Gewoon voor de smaak voor de kleine :)

Gr. Chel
 
waarom mag je met 3 maanden geen water tussendoor geven? wat is daar verkeerd aan? mijn kleine meid vind dit lekker. Ze drinkt haar melk moeilijk met deze warmte en als ze dan op een dag 50 cc aan water extra drinkt ga ik haar dat niet ontzeggen.
 
Ha kirsten, natuurlijk mag je extra water geven met dit weer. Liever water dan sappen en zoete roosvicee. wat fijn dat je meisje daar lekker van kan drinken. mijn lieveling rilt gewoon van water en als ik daar een klein beetje roosvicee indoe drinkt er heerlijk van.
weet je waarom ze zeggen dat je liever geen water extra moet geven? Omdat ze dan misschien voeding laten staan en dus niet goed gaan groeien. dit gaat natuurlijk over het geven van water op lange termijn. En als dit ten ksote gaat van de melk. Ik lees dat jouw meisje met dit weer minder melk drinkt en meer water. dat kan tijdelijk geen kwaad maar dit mag geen gewoonte worden. Maar zo te lezen heeft ze dit alleen met heet weer. Reken eens uit hoeveel cc melk ze krijgt op een dag. En als ze dan aan het minimale komt is het prima. Het minimale wat ze moeten drinken is altijd 150cc x lichaamsgewicht. Ze mogen daar tijdelijk best eits onder zitten, als het na een paar dagen wel weer hersteld. Ieder kindje drinkt tijdelijk wel eens minder.
Ik denk dat je het jusit goed doet, Want als ze haar melk niet drinkt omdat het te warm is, dan kan extra water juist goed zijn tegen uitdronging.

Succes hoor!
 
dank je bloempje;), Kirsten is mijn eerste en dan raak je toch onzeker over bepaalde dingen.
minimaal moet zij dus 900 cc drinken pff daar komt ze nu niet elke dag aan. Ze is dus 6 kg en bijna 12 weken.
Ze zit nu pas op 400 cc, ik zorg iig dat ze niet langer dan 4 uur na haar laatste voeding drinkt. Dan maar met koude washandjes werken, ze moet toch drinken.
 
Terug
Bovenaan